Zijn er onbewaakte grensovergangen tussen de EU en de landen daar om heen?

(Dit n.a.v: http://www.goeievraag.nl/vraag/amber-alert-terecht-onterecht-werking.11667)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vreemd, de vraag lijkt niet meer te bestaan waarnaar je verwijst, maar dat was toch die vraag waarin ik zelf een opmerking maakte over dat er een belletje zou moeten gaan rinkelen bij het overschrijven van een grens tussen een EU en een niet EU land?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Foutje van GV... Hij koppelt 't afsluithekje aan 't URL.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh ja, ik zie het nu, dat was inderdaad die vraag. Het antwoord op de huidige weet ik eigenlijk niet. Volgens mij hoort de grens bewaakt te worden, maar over eventuele kleine weggetjes en zo weet ik niets.

Antwoorden (2)

Als je kijkt naar het ontzettend grote aantal kilometers dat dit behelst, dan is het logisch dat dit niet 100% waterdicht te bewaken valt.
(Denk ter vergelijking ook maar eens aan de grens tussen de USA en Mexico).

Daarbij wordt aan de buitengrens van bijvoorbeeld Nederland en Duitsland "ietsje" strikter gecontroleerd dan aan de buitengrens van een gemiddeld Oost-Europees land.

Zie voor het aantal kilometers dat zij moeten bewaken, onderstaande bron:
(Zoek op "buitengrens").
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker. Tussen alle landen die het Verdrag van Schengen hebben ondertekend, is vrij verkeer van personen. Dat zijn niet alleen EU-landen, maar bijvoorbeeld ook Noorwegen, IJsland en Zwitserland.