als ik de telefoon opneemt en ik hoor hem eerst overgaan, betaal ik dan de gesprekskosten?

soms word ik gebeld door een onbekend nummer (een bedrijf?) en dan hoor ik hem eerst een paar keer overgaan, alsof ik aan het bellen ben, voordat de persoon zich meldt. ik vroeg mij nu af of ze het technisch zo geregeld hebben, dat ik het gesprek aanga en dus de gesprekskosten moet betalen. terwijl zij mij wat willen verkopen. of ben ik te achterdochtig?

5 jaar geleden
in: Telecom
2.3K

Het beste antwoord

Je wordt gebeld via een computer, als jij opneemt dan verbindt de computer pas door met de eerste persoon die vrij is. Dus eigenlijk sta je gewoon in een soort wachtstand.De kosten zijn nog steeds voor hen
5 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Neen, zolang je zelf niet terugbelt, kost het je niets.. Onbekende nummers gelijk wegdrukken. Niet op reageren. Dit soort vragen circuleert al jaren en jaren, minstens al zolang de telefoon bestaat.
Uit nieuwsgierigheid dit nummer NOOIT terugbellen, ook niet als er verteld wordt dat je met Microsoft hebt gesproken.