Weer iemand waarom mijn facturen van Tele2 2 maanden achterloopt?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Telecom
1.5K
TurfGraver
6 jaar geleden
Vergeten te betalen?

Antwoorden (1)

Bedoel je dat je verbruik van november pas in januari op de factuur staat? Dat laatste is normaal. Pas als de hele maand voorbij is kan er berekend worden hoeveel je precies hebt verbruikt.

Vaak is het dan zo dat je in januari betaalt voor het abonnementsgeld van januari en voor het verbruik van december of november.

Afhankelijk van wanneer je abonnement is ingegaan, kan het zijn dat een periode niet precies van de eerste tot de laatste dag van een maand loopt, maar bijvoorbeeld van 24 november tot 23 december, en de volgende periode van 24 december tot 23 januari. De periode wordt dan genoemd naar de maand waarin de periode is gestart. Het verbruik van 24 november tot 23 december heet dan 'november' maar de factuur krijg je pas in januari omdat er ook altijd een aantal dagen of weken zit tussen het eind van de periode en het moment dat dat is berekend en dat de factuur wordt verstuurd. Die krijg je dus niet in de laatste week van december nog.

Sommige providers sturen alle facturen altijd pas rond de 10e van de maand. Dus ook als jouw periode loopt van 11 november tot 10 december kan die periode niet op 10 december al zijn verwerkt.