Is er een betaalbare mobiele telefoon voor mensen met een beperkte handfunctie?

Door mijn lichamelijke beperking heb ik moeite met de fijne motoriek. Nu weet ik dat er een senioren-mobiel op de markt is, maar ik wil ook graag internetten, foto`s maken e.d. Bovendien hebben dergelijke telefoons een hele harde beltoon, zelfs op de laagste stand en dat wekt bij mij spasmen op! Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Telecom
5.3K

Antwoorden (2)

Dan is de simfoon misschien iets voor je. Alles is simpel gemaakt, net zoiets als een iPhone maar dan nog iets simpeler.
https://www.simpc.nl/product/simphone/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Onderstaande smartphone - doro-8031- vond ik bij de consumentenbond als 'seniorensmartphone' aangeduid.

Voorzien van alle 'smart'-gemakken, zoals camera, snel mobiel internet. Ook is rekening gehouden met de wat oudere gebruiker, die meestal niet snel en ook wat onhandiger zijn.
Naast het aanraakscherm zijn er ook fysieke toetsen en een speciale noodknop, die verschillende contactpersonen belt, tot er iemand opneemt. Jong of oud, kan heel handig zijn.
Op het beeldscherm worden de verschillen echt duidelijk: begrijpelijk taalgebruik, duidelijke iconen en grote tekst. Toch nog vragen? Laat een slimme kleinzoon dan op afstand meekijken (of vraag een vrijwilliger met een beetje feeling voor smartphones).

Nadeel: de 2 jaar oude Android-versie met minder privacy-instellingen.
Speciaal ontworpen voor ouderen
Simpel startscherm met grote iconen
Fysieke noodknop om snel contactpersonen te bellen
Alle mogelijkheden van een smartphone
Meegeleverde houder voor het opladen
Prijs €190

Vraag is natuurlijk: Wat is voor jou 'betaalbaar'? Hoe beperkt is beperkt? en het geluid van de beltoon zul je zelf moeten checken op prima of onmogelijk.

Hopelijk , Anke , heb je hier iets aan, i.i.g. nog een mogelijkheid. Ik vind het nooit fijn om geen keus te hebben. Dat voelt als een soort dwang ... deze moet je nemen! ;)