Hoe kun je je biceps (spierballen) versterken zonder apparaten, dumbells o.i.d. te gebruiken?

Dus die ik thuis kan doen, ook zonder medicijnen/anabolen

Picture for question
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er wordt wel veel gemind op de antwoorden hier :S
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Viel me ook al op... Ik ben t niet, ben daar nog helemaal niet toe bevoegd.

Het beste antwoord

Je vraag is puur gericht op de biceps begrijp ik. Dan blijt er zonder apparatuur weinig keus.
Optrekken is een optie maar deze oefening is dan ook gelijk zeer pittig.
Inderdaad de genoemde emmers water, maar dat vind ik eigenlijk ook onder apparaten vallen.
Je kunt met je ene hand je andere arm tegenwerken terwijl je je arm telkens buigt.
Wil je toch algemeen wat meer trainen met je hele hand/arm dan is er een powerball te verkrijgen.
Dit apparaatje heb ik zelf ook. Kost niet meer dan 3 tientjes en daarmee train je je hele arm / hand. Zeer handig klein en makkelijk mee te nemen.
Powerball heet zo'n ding. Aanrader! Check de link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja precies, alleen de biceps ja ;) Daarom stel ik de vraag hier ook. En naar mijn mening vallen emmers niet onder apparaten want die kosten geen drol en je hoeft ze niet aan te schaffen want in elk huishouden kun je ze vinden. Maar King: Dikke duim voor jou!

Andere antwoorden (8)

Photoshoppen ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door er een kwartier per dag aan te denken.
En fietsen naar je werk, i.p.v. met de auto.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha
dat wordt dan hard nadenken ;)
opdrukken.
je kan ook een krant tegen de muur houden en daar vervolgens op slaan.
maar wil je grotere spieren of gewoon sterker worden?
ik beoefen muay boran daar komen niet veel apparaten bij kijken.( behalve punch bags enzo) maar voornamelijk door intensief te sparren met iemand kun je ook aardige spieren krijgen.(en natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ik wil gewoon wat meer power in m'n armen, altijd handig! Ik hoef niet van die armen waar de spieren bijna uitspatten, maar gewoon een beetje de biceps versterken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
iets in de richting van boksen.
ik zou ook bankdrukken aanraden.
opdrukken is nooit verkeerd maar er verschillende oefeningen.
de push ups die wij bij het trainen doen bijvoorbeeld.
http://www.youtube.com/watch?v=tvsunVcE1Q4
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zowel opdrukken als bankdrukken hebben weinig invloed op de biceps, maar op de borst en triceps.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ king hoe weet je dat die push ups in dat filmpje zijn geen doorsnee manier.
en ja je spieren kunnen wel groter worden door middel van fitness maar sterker wordt je dan echt niet hoor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ king hoe weet je dat die push ups in dat filmpje zijn geen doorsnee manier.
en ja je spieren kunnen wel groter worden door middel van fitness maar sterker wordt je dan echt niet hoor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat ik zeggen dat ik een beetje ervaring heb met body building...
Met push ups train je je strekspieren in je arm en dat zijn NIET je biceps.
Gewoon ouderwets opdrukken op de grond en optrekken aan een boomtak.

Toegevoegd op 15-05-2009 16:17:15
Als je niet wil investeren in apparaten, kan je ook trainen met bijvoorbeeld zakken aardappelen, twee straatklinkers of gebruik je creativiteit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat dacht ik ook maar die oefeningen zijn hoofdzakelijk voor de triceps
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Opdrukken is beter voor de triceps, maar optrekken is wel goed voor de biceps hoor :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk geen flauw idee welke spiergroep specifiek wordt gepakt, maar ik neem aan dat ieder spiertje in je armen en bovenlichaam bij deze bewegingen enige belasting krijgen, toch?
Sommige sporters gebruiken toch ook hormonen om spieren te kweken? Dus dat zou ook nog kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij doet wat die man op dat plaatje deed, dan krijg jij net zulke mooie spierballen...

Maar of de man daar lang van heeft kunnen genieten of dat hij nog (normaal) leeft, dat weet ik dan weer niet...

Je kunt altijd nog een spierballenpak aantrekken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Twee emmers gevuld met water van heup naar borst tillen en terug. 2 weg training, biceps en triceps.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk, hier heb ik wat aan! Thanks Lv-tje!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kan er ook nog een bezemsteel gebruiken met die 2 emmers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou dan snap ik je vraag niet gewoonkimofzo. Je wilt geen apparaten gebruiken maar wel met emmers water lopen rommelen. Dan zou ik gewoon dumbells nemen. Effectiever te gebruiken en handiger. Maar check mijn antwoord even over die powerball. Heb ik zelf ook.
Normaal gaan sporten en niet fitnessen. Een marchal art zoals karate of congfu oid.