Hoe weten majorette's wat ze moeten doen?

Dat vraag ik me al een hele tijd af. Als je wel een zo'n groep ziet met fanfare hoe weten de majorette's dan wat ze moeten , nou ja , majoretten ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1.1K

Antwoorden (5)

Ze hebben gewoon een choreografie zoals dansers dat ook hebben. Of bedoel je dat niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oefenen, oefenen en nog veel meer oefenen. Vaak wordt het vooraf wel bepaald en dan moeten ze door het te oefenen uit hun hoofd zien te leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is altijd een Miss-majorette. Deze loopt dan ook vooraan. Elk liedje is ingedeeld in shows. Show 1, show 2, show 3 ect. Elke keer geeft zij aan welke show ze moeten doen. Dit doet ze met haar vingers. Show 1= 1 vinger omhoog enzovoort. Het is dus eigenlijk een kwestie van onthouden !
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij op dansen zit bijv. en er is een wedstrijd over een maand dan ga van te voren oefenen. En dat is precies het zelfde als bij majorette en dan oefenen we ook een keer mat fanfare enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben danslerares het is een kwestie van 1,2,3,4,5,6,7,8.
en weer opnieuw. je leert de pasjes uit je hoofd en telt hoe snel je die moet doen. als je de dans goed beheersd weet je gewoon simpelweg door te onthouden op welke nood je de beweging moet maken, maar tellen houd het perfect strak en gelijk. choreografie is stap 1 kunnen tellen stap 2, maar onthouden is de truuc.

grtz