Waar gaat Pim naartoe op wintersport?

Waar zou hij gaan skien?
En komt ie op eigen kracht terug of met een gipsvlucht 9wat ik niet hoop).

Prettige Vakantie Pim!

De antwoordtermijn heb ik verlengd.
Graag verneem ik van Pim wat het goede antwoord is en hoe hij het heeft gehad op vakantie.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Sport
1.2K

Het beste antwoord

TIP 1

Gebruik je verstand: veroorzaak geen lawine

Steeds meer wintersporters verlaten de geprepareerde pistes op hun ski's of snowboard voor een spannend avontuur in de diepe sneeuw. En met de moderne materialen van tegenwoordig, gaat dat ook steeds gemakkelijker. Maar het is niet zonder gevaar! Ieder jaar komen er mensen om omdat zij buiten de pistes zijn gaan skiën. Het Snow Safety Center(onder auspiciën van de Nederlands Ski Vereniging) organiseert cursussen voor wintersporters die graag de geprepareerde pistes verlaten. Je kunt hier terecht voor theorie- en praktijkcursussen lawinekunde en freeriden op gletsjers. Voorheen was dit alleen wegegelegd voor skileraren, nu ook voor 'normale'enthousiaste wintersporters.

Tip 2

Fit lichaam
Zorg ervoor dat u in goede conditie bent. Een goede conditie vermindert de kans op blessures en verwondingen. Mocht u doorgaans niet of weinig sporten, begin dan al enkele weken voor uw wintersportvakantie met wat lichaamsoefeningen om uw conditie op te bouwen. U kunt natuurlijk ook naar een kunstpiste gaan.

Koude spieren, kwetsbare spieren
Eindelijk staat u op de sneeuwhelling, klaar om er vanaf te sjezen. Temper uw enthousiasme even want uw spieren zijn nog niet opgewarmd. En een koude spier is kwetsbaarder voor blessures dan een warme. Een goede warmingup is dus belangrijk. Het advies luidt dan ook: begin langzaam met sporten en voer het tempo geleidelijk op tot het niveau waarop u wilt sporten.

Uitgerust de piste op
Een vermoeid lichaam loopt meer risico op blessures dan een uitgerust. Neem daarom voldoende rust na uw (lange) heenreis richting skioord. Wees ook alert op het einde van de dag. U wilt dan nog die laatste afdaling doen maar vaak functioneren lichaam en geest niet meer optimaal. Een blessure is dan snel opgelopen.

Materiaal tiptop in orde
Voor een optimale veiligheid is de keuze van het juiste materiaal essentieel. Verkeerd materiaal of foutief gebruik ervan vergroot de kans op ongevallen. Het is verstandig om uw materiaal door een vakman na te laten kijken.

Ken uw skitalenten
Ski binnen uw mogelijkheden en wees eerlijk tegenover uzelf wat u wel en wat u niet kunt. Uzelf overschatten kan tot onveilige situaties leiden met ongevallen tot gevolg. Werk ook aan uw valtechniek. Blessures bij ongevallen op lage snelheid zijn te voorkomen door helemaal uit te glijden totdat u stil ligt. Sta pas dan weer recht zodat u de kruisbanden niet onnodig belast.

Bescherm uw lichaam
Naast het dragen van goede skikleding, handschoenen en skibril is het raadzaam om bepaalde lichaamsdelen extra te beschermen. Snowboarders dragen best pols- en rugbescherming, skiërs eerder kniebeschermers. Daarnaast is het dragen van een helm aangeraden, zeker voor kinderen. Een helm vermindert het risico op hoofdletsels bij vallen en botsingen aanzienlijk.

Vals gevoel van veiligheid
Met al die beschermmiddelen kan u een gevoel van veiligheid krijgen, dat u alles aankan. Echter niets is minder waar. Beschermmiddelen mogen nooit een reden zijn om uw sportgedrag aan te passen en meer risico te nemen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk in de richting waar veel sneeuw ligt,een pittoresk dorpje met een heeel veel sneeuw en een gezellige après ski bar.
En laten we hopen dat hij ongschonden weer terugkeert,want ik denk dat er een berg werk ligt te wachten.

Groeten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik weet het niet we horen het wel denk ik als hij terug is ik hoop dat hij het gezellig zal hebben en veel sneeuw