Wat zijn leuke georganiseerde fietstoertochten in Nederland?

Ik hed dit weekend de Amstel Gold Race gereden en de smaak goed te pakken gekregen. Nu dus op zoek naar soortgelijke evenementen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Sport
1.5K

Het beste antwoord

Om welke afstand gaat het hier?

Toegevoegd op 21-04-2009 22:43:14
Het aanbod aan georganiseerde fietstochten is groot. Als je een goed georganiseerde rit in Limburg net als de AGR wilt, dan kom je uit bij de Steven Rooks Classic op hemelvaartsdag, Limburgs mooiste en Boogie's Extreme in september.

Verder worden er nog veel tochten in het midden van het land georganiseerd door de Driebergse Tour Club (moet je maar eens op googlen). In Augustus is er nog de Vuelta in Drenthe, de Ride for the Roses en nog wat van dergelijke tochten. Wat ook leuk is, zijn de georganiseerde tochten in Belgie. Vaak zijn ze wat goedkoper dan in Nederland.

Veel tochten zijn echter niet zo groots georganiseerd als de AGR, met verkeersregelaars op elk kruispunt en onbeperkte voedselvoorraad.

Op de site van de Nederlandse Toer Fiets Unie kun je een kalender bekijken van alle toertochten die georganiseerd worden, www.ntfu.nl
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Op usenet kwam ik onlangs een heel pakket aan toertochten tegen...

Ik zal eens op zoek gaan of die er nog staan... ik kom erop terug zometeen...

Toegevoegd op 21-04-2009 19:20:03
Ja hoor daar staan er genoeg. De gazelle fietsroute cdrom, 52 fietsroutes door de natuur en Garmin fietskaarten...

succes met downloaden...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt ook de elfstedentocht op de fiets rijden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Fietsvierdaagse in Drenthe, óók leuk, echter net geweest. Ik voeg toch even de link toe, voor volgend jaar mischien?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
vroeger heb ik BDU tour de Force gereden (50-100-160-230km), een mooie en erg goed georganiseerde toertocht in het midden van het land. Start en Finish in Barneveld.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2e pinksterdag is de fiets elfstedentocht. Als ik mijn vriend moet geloven, dan is dit echt de moeite waard.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
HOLTEN - Op zondag 26 april wordt door de Wielervereniging Holten voor de 30e keer de Holterbergtoer georganiseerd. Tijdens deze toertocht, die afstanden kent van 80, 100 en 150 kilometer, moet er flink worden geklommen.

Een gigantische ijsmassa die in de derde IJstijd en dus 150.000 jaar geleden vanuit Scandinavië ons land binnenschoof, heeft er voor gezorgd dat er veel valt te genieten. Deze enorme gletsjer duwde de grond met zoveel oergeweld voor zich uit, dat er een stuwwal ontstond: de Sallandse Heuvelrug. Voor menig fietser vormen de vele beklimmingen een sportieve uitdaging. Velen zien de Holterbergtoer als ideale voorbereiding op de Ardense klassiekers.

De 3 afstanden die tijdens deze Holterbergtoer in eigen tempo kunnen worden afgelegd zijn geheel nieuw en lopen grotendeels samen. Alle afstanden moeten afrekenen met de beklimmingen van de Luttenberg, Lemelerberg, Hellendoornseberg en de Holterberg, waarbij de laatste zelfs van beide kanten moet worden beklommen.