Waarom hebben mannen fietsen een stang en vrouwen fietsen niet?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Sport
2.7K

Het beste antwoord

Met een stang wordt het frame steviger en wat stugger. Beter geschikt dus voor een (over het algemeen) wat zwaarder mannenlijf.

Verder fietsten in het begin vrouwen met lange rokken en dat was wat lastig opstappen met zo'n stang aan het frame (om niet eens te zeggen "onelegant").
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is zo, omdat vroeger alle vrouwen verplicht een rok moesten dragen. Dat is natuurlijk helemaal niet handig om met zo'n stang als aan een mannenfiets met een rok te fietsen. Vandaar het verschil tussen mannen en vrouwen fietsen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Soms komen hier vragen waarvan je denkt, dat weet de vragensteller toch ook wel! Zo'n soort vraag is dit nu ook. Natuurlijk weet je dat wel van die korte of nauwe rokjes. Als je dat hele spul over het zadel moet gooien is dat niet erg flatteus ( mooi woord he). Ook de vrouwen met een jurk moeten het hele spul in de lucht gooien om uiteindelijk op het zadel te belanden Weet je trouwens dat veel oudere mannen ook een damesfiets kopen omdat ze geen jonge god meer zijn en dat rechterbeen er ook niet meer overheen krijgen! Erger noch bij het afstappen moet dat been weer terug enals dat niet meerlukt dan weet je het zeker wel!!!!!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor ons vrouwen hebben ze dan gelukkig een fiets met een extra lage instap.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En voor de wat oudere mannen gelukkig ook.
Naast dat dit de eenvoudigste manier van het stevigmaken van de fiets is, kun je er ook nog personen op vervoeren. De vrouw die niet met haar rok op fiets met stang kon, kon wel mee op de stang van de fiets. Staat heel elegant!