Voetbal vraagjewaarom spreekt men altijd over ze hebben verlooren maar we hebben gewonen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1.2K
jc54
14 jaar geleden
Als we over "020"spreken, kan ik absoluut niet zeggen "we" hebben gewonnen.
Als we over P.S.V. spreken moet ik wel af en toe toegeven, dat "we"verloren hebben.........................
jc54
14 jaar geleden
En ik constateer, dat "we"zojuist weer hebben gewonnen. Dit keer van Heereveen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die vraag is al eens gesteld:
http://www.goeievraag.nl/vraag/voetbalsfans-winnen-verliezen.19263

Het beste antwoord

Ze is meer slachtoffer-houding... Als je gewonnen hebt, dan heb jij dat gedaan... En WE dat is ons, daar bedoelen we onszelf mee... Wij deden dat, wij konden winnen...

En dan willen WIJ nu een Bavaria...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat de bal rond is maar het veld niet.

Toegevoegd na 27 minuten:
(...en de vakken dus ook niet)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag is eerder gesteld:
http://www.goeievraag.nl/vraag/voetbalsfans-winnen-verliezen.19263

Het beste antwoord kwam toen van Twickx:
Dat heeft te maken met het groepsgevoel. Je wil het liefst bij de winnende groep horen en daarom zegt iedereen: "Wij hebben gewonnen". Maar als je voetbalploeg verliest wil je niet bij de verliezende groep horen en zeg je dus: "Zij hebben verloren". Dan hoor je zelf niet bij de verliezende groep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee, bij onze club winnen we met zijn allen en verliezen we met zijn allen. En eigenlijk is dat bij iedere club zo. Misschien dat je net de verkeerde club heb getroffen, maar dit geldt in ieder geval niet voor de meeste voetbalclub.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is dat om dezelfde reden waarom iedereen altijd graag bij het populaire groepje in de klas wil horen (als kind).
Succes trekt aan als een magneet, en daar wil je je mee identificeren.