Waarom zeggen (mannen) wij hebben de voetbalwedstrijd gewonnenen bij verlies zij hebben de wedstrijd veloren?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Sport
1.5K

Antwoorden (4)

Omdat ze bij winst wel onderdeel van het team willen zijn, maar bij verlies niet lijkt me. Het is een beetje hetzelfde als de moeder die bij positieve dingen spreekt over onze zoon, maar bij negatieve dingen spreekt over vaders zoon.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je (of in dit geval de man) identificeert zich liever met een goede prestatie dan met een slechte prestatie. Bij winst is het dus 'zijn' cluppie dat gewonnen heeft, en bij verlies is 'die' voetbalclub.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
er zijn altijd mensen die ook van de ene naar de andere club 'hoppen' omdat hun club te vaak verliest. maar zodra ze het weer goed doen zijn ze nooit voor een andere club geweest. net zon geval
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
iedereen wil de beste zijn, dus als je voor een club bent, en die wint, denk je: Hee, leuk WE hebben gewonnen.
maar als die club verliest, dat is negatief en dat wil je niet, zeg je dus: ZE hebben verloren