Wat is precies ' vorm' en waarom is het zo ongrijpbaar?

sporters hebben 'het' soms opeens, de een noemt het ' in-the-zone' de ander noemt het ' in-trance'. Maar was dit 'het'?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (4)

Vorm is een interne wil om te winnen, daar is een agressie voor nodig en die heb je niet zomaar, want hij moet precies synchroon lopen met de conditie... Een trainer moet twee zaken op een moment optimaal maken, en dat is die agressie en het optimale lichaam, software en hardware dus...

En alleen een hele goede trainer samen met een goede sporter kan dat precies goed krijgen en dan is die sporter succesvol...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt in een bepaalde staat komen, waarin je 110% kunt presteren. Hoe je daar precies komt is vaak wat mysterieus.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je hebt vaak maar weinig controle over het bereiken van die staat, maar als je erin zit, kun je soms waanzinnige dingen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Sporters proberen wel eens precies te herhalen wat ze deden in het seizoen voor dat 'magische seizoen' en merken dan dat het niet zomaar reproduceerbaar is.
14 jaar geleden
Vorm is: een lichamelijke en geestelijk top van je lichaam die je maar een korte tijd kunt bereiken.

Hier naar toe werken vereist een goed inzicht in je eigen lichaam en geest en hoeveel tijd en inspanning het kost om dit te bereiken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Invloeden van buiten kunnen dit enorm beïnvloeden.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een sporter in vorm is is hij mentaal en fysiek helemaal in balans.
Ze zijn dan ook volledig geconcentreerd en gefocust op hun doel en geloven erin.