Waar kan je je conditie meten

Waar zou je je conditie kunnen meten hoe goed het is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
2.6K

Het beste antwoord

Een andere mogelijkheid om de vooruitgang van uw conditie te meten is het vaststellen van de herstelhartfrequentie (HHF). Daarvoor meet u uw hartslag direct na een overbelasting en dan na één minuut nog eens. Het verschil tussen de twee metingen geeft de verbetering van uw conditie weer. Hoe sneller uw hartslag daalt na de inspanning, hoe beter uw conditie is.
Indien het verschil tussen de 30 en 50 slagen per minuut zit, dan is uw conditie goed tot zeer goed. Komt u tot minder dan 30 slagen, dan kunt u best nog wat meer trainen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

in een sportschool moet dat wel kunnen
14 jaar geleden
op de Wii?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb het laten meten in de sportschool van achmea dit leuke zeer toegangelijke sportscholen waar je je snel op je gemak voelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is een test die de Coopertest heet. Daarmee kunnen ze meten hoe het met je conditie is. Misschien kunnen ze die op een sportschool doen. De conditie wordt bepaald n.a.v. het aantal afgelegde (kilo)meters in een bepaalde tijd en misschien ook wel nav de hartslag erna en de recuperatietijd. maar dat laatste kan ik me niet herinneren. Op een goede sportschool weten en kunnen ze meer.
Goh! Hoe zou het met mijn eigen conditie zijn?