Is kickboksen wel echt een sport?

Ik ben vanavond bij mijn broertje gaan kijken bij een wedstrijd... en een sport kan ik het niet noemen;-(

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1.9K

Het beste antwoord

Boksen is geen sport, alles wat men kapot maakt kun je geen sport noemen... Als ik een bushokjeglas kapot sla, wie zal dan dat kunnen zien als sport? Maar als ik een ander kapot sla, wow dan is dat plots wel sport... Dit is geen sport... Kickboksen al helemaal niet... Ik walg van het zien van elkaar pijn doen... Dat moesten ze nou eens verbieden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ja, het is officieel een sport.
Waarom zou het volgens jou dan geen sport zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je twee gelijkwaardige tegenstanders hebt, of nagenoeg gelijkwaardig, en ze "spelen"volgens de regels, is het echt wel een sport. Er zitten veel uren training in, om elkaar te mogen bevechten.
jc54
14 jaar geleden
Ik heb er nooit de sport van ingezien dat twee mensen elkaar voor de lol op de bek timmeren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Sharona30;

Het is altijd wat moeilijk om een tak van sport die je zelf niet leuk vindt ook als sport te kwalificeren. Maar in het geval van kickboksen denk ik wel dat het aan de eisen voldoet; twee mensen bepalen aan de hand van een aantal regels wie van hun twee in een bepaalde fysieke vaardigheid de beste is. En waarom dan bijvoorbeeld judo wel en kickboksen niet? Zelfde idee, maar andere regels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is inderdaad een sport... en blijkbaar heeft deze sport voldoende liefhebbers om het te laten voortbestaan. Het is mijn ding ook niet... Zo zijn er meerdere sporten waar ik liever niet naar kijk of gewoon te hard vind; K1 bijvoorbeeld of gewoon boksen.
Bij oosterse vechtsporten zit er een heel bijzondere techniek achter, daarom heb ik met sporten als karate en judo iets minder moeite: dit gaat om respect voor elkaar, discipline en verdedigings-vechttechniek.
Bij kickboksen zullen er ongetwijfeld ook veel techniek en bijzondere vaardigheden komen kijken.... ik vind het echter waanzin dat mensen elkaar zo stompen en aframmelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja het is officieel een sport. Een vechtsport om precies te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Officieel is het een middel om je lijf sterker te maken. Er is voldoende gelegenheid om je opgedane kracht te 'toetsten' aan anderen. Geldingsdrang?

Daarom schreef ik natuurlijk ook niet "het sterker maken van lichaam en geest".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kickboksen is een vechtsport waarbij zowel de handen als de benen mogen worden gebruikt. De sport kent zijn oorsprong in Japan en de Verenigde Staten, waar het begin jaren zeventig populair werd. Het kickboksen in de U.S.A. is ontstaan als systeem om verschillende stijlen vechtsporters zich met elkaar te laten meten. Het kickboksen in Japan heeft zich van harde karatestijlen uit ontwikkeld met invloeden van het muay thai.