Is dit genoeg sport in een week?

Ik sport maandag 2 uurtjes (school).
Zaterdag 30-40 min joggen
Soms 30 min andere sportactiviteiten
100 min fietsen

Is dit een goed schema om af te vallen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1.1K

Het beste antwoord

100 minuten fietsen per dag of per week? In het laatste geval is het wat betreft beweging zeker genoeg. Je hebt ongeveer een half uurtje beweging per dag nodig, hoewel ik dat wat aan de lage kant vind. Om af te vallen ligt het eraan wat je doet aan sport op school. Voor gemiddelde sporten kun je uitgaan van ongeveer 300 kcal per uur. Maar het ligt er natuurlijk ook aan wat je erbij eet. Als je dagelijks veel meer dan 2000 kcal (voor een vrouw, 2500 voor een man) eet dan zul je niet afvallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

30 minuten per dag sporten is voldoende om op een mooi gewicht te kunnen blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Redelijk
Maar wat mij betreft
onderzoek alle schema's en behoud het goede...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan ben je al goed bezig,maar let ook op je eetgedrag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het beste is toh nog om een schema op te laten stellen bij een sport school.
maar dit is wel een goed sport patroon, vergeet niet goed te eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sporten is niet alleen zaligmakend om af te vallen.
Je beweging is voldoende per week lijkt me.
Maar naast het sporten komen ook andere zaken aan de orde.$
Zoals gezond eten. Informeer eens bij een voeding deskundige.