Wat zijn de beste duiklocaties in Nederland?

Is het water niet te koud? En is er überhaupt iets te zien?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Sport
1.5K

Het beste antwoord

In Nederland is het summum toch wel Zeeland. Grevelingenmeer bijvoorbeeld (zonder getijdenstroom) maar ook de zeelandbrug in april/mei tijdens de sepiatrek. Dit qua zoutwater

Voor zoet water zijn er tientallen plekken te bedenken waar het leuk (of aardig) duiken is;
Vinkeveen, Sloterplas, Maarseveen, Spiegelpolder en zo veel meer.
Meer info op duikforum.nl, duikkaart.nl en voor print http://www.duikersgids.nl/.

Koud? Neuh, op de kant is het kouder (zeker na de duik!). Let er wel op dat je materiaal bestand is tegen temperaturen lager dan 10 graden celcius.
Te zien; op sommige plekken in Zeeland vind ik het mooier dan bv in Egypte!
En er is altijd wel wat te zien! Duiken is zen ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In bad thuis
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1. Zandeiland 4
2. Slag Stormvogel
3. Scharendijke
4. Spiegelplas
5. De Beldert
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Grevelingen en Oosterschelde zijn echt toplocaties in Nederland. Het leven is weliswaar heel anders dan in de meer tropische wateren, maar zeker niet minder mooi.
Zoetwaterplassen is ook wel leuk duiken, maar je ziet i.h.a. toch een stuk minder dan in zout water.
In de omgeving van Amsterdam is Vinkeveen erg leuk. Vaak redelijk goed zicht, snoeken, baarsen, snoekbaarsen, kreeftjes, een bus e.d., andere duikers HAHA
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zoals Herman al schreef;

4. Spiegelplas

Een vriend van me is er zeer enthousiast over. Dit omdat het water er erg helder is! En er redelijk wat te zien is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En kom ook eens in Hoofddorp bij de Toolenburgse plas. Daar zijn we (mijn duikvereniging) DTH samen met Dura Vermeer en de gemeente een onderwaterpark aan het inrichten.
Zicht is niet altijd top (zandbodem) maar je kunt ook de volglijn gebruiken om alle objecten te zien.
We zijn er nog niet helemaal, maar op onderstaande link kun je het verhaal volgen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ziet er leuk uit! ook al werken de foto-pagina's niet in firefox...