Hoe kun je harder en sneller trappen?

En dan bedoel ik bij bijv. kickboxen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
2K

Het beste antwoord

Concentreer je bij het trappen op je heupen. Gebruik die voor de eerste aanzet. Richt met je knie en dan je voet vertrekken. Dit heel veel oefenen en het wordt een tweede natuur.

Onthoudt: heupen, knie, voet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Door te trainen met verzwaring aan je voeten. Neem bv zandzakjes van een halve tot een hele kilo die je aan je enkel vast maakt. Dit traint je spieren & helpt je bij het opbouwen van 'spierkracht explosies'.

Je armen kan je zo trainen door met lichte halters te boksen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leniger worden... Dat is het geheim...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt harder trappen door je scheenbeen te trainen. Dit doe je door een lege 1,5 liter fles voor de helft te vullen met water en daarna geregeld over je scheenbeen rollen. Van boven naar beneden en andersom.

Hierdoor raken je spieren "verlamd" en voel je minder als je hard trapt, hierdoor ga je vanzelf harder trappen.

Maar houdt er rekening mee, te hard trappen is ook weer niet goed en het gevoel in je spieren komt ook vanzelf weer terug.

succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou haast bang worden van je;-)) +1