Waarom is in top bij verschillende landen het verschil tussen mannen en vrouwen zo groot ?

Voorbeeld : belgisch tennis vrouwen zijn top mannen bedenkelijk nivo. Duitsland schaatsen vrouwen top mannen nergens.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Wanneer een land goede sporters heeft van één bepaalde sport zal deze sport gepromoot en gesponsord worden. Er komt veel geld voor beschikbaar. Hierdoor worden er van bepaalde sporten meer mensen aangetrokken.
Zo is in Nederland het hardrijden op de schaats erg favoriet, het leeft erg bij de bevolking en dus gaan veel jongeren op schaatsles waaruit zich weer nieuwe schaatsers ontwikkelen.
Daarentegen is het kunstrijden op de schaats hier niet populair, en het wordt ook totaal niet gepromoot. Daardoor is het moeilijk nieuwe sporters aan te trekken, vooral ook omdat er weinig geld voor beschikbaar is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is toeval... Niets anders... En als er eentje op topnivo komt dan trekt die ene een hele horde mee... Zo is dat met het Belgische tafeltennis en ga zo maar door...
Dus het is toeval, maar als je er een op topnivo hebt, dan sluiten zich andere mannen of vrouwen erbij aan...
Vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zowiezo is het zo dat vrouwen in de topsport (relatief) minder concurrentie hebben dan mannen: Dit ivm het feit dat in veel Afrikaanse/Aziatische landen vrouwensport niet zo hoog is.

Het verschilt verklaart zich door middel van mogelijkheden. Voetbal is een grote sport, maar alleen mannenvoetbal krijgt veel aandacht, vrouwenvoetbal niet. Gevolg: Mannen presteren 'beter', zij zitten aan de top, de vrouwen in de middenmoot.