Ik wil je tot niets dwingen hoor, maar probeer het als je eind doel te zien ,ik weet niet hoelang je er nog aan vast zit,en het positieve eraan is dat je trots mag zijn op jezelf als je hebt door gezet ondanks dat je het niet meer boeiend vindt.want dan heb je toch dat diploma.Daarna kijk je weer verder wat je dan weer wil.En heb je toch dat papiertje op zak wie weet waar dat ooit goed voor is.Kop op kom op !!Laat de moed niet zakken.Kijk naar wat goed gaat!En als je begeleiding nodig hebt voor wat je minder goed af gaat vraag er dan om.Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
reuze bedankt antwoord was motiverend en ga dat papiertje halen want ben er bijna....... groet C

Andere antwoorden (9)

1) Nadenken waarom je de opleiding niet leuk vind: Ishet omdat je individuele vakken niet aanstaan, of omdat de interesse in je toekomstig vakgebied weg is

In het eerste geval moet je gewoon doorbijten en bedenken dat je over een * aantal maanden gewoon aan het werk gaat. Je moet je dan wel afvragen of het beeld van het vakgebied dat je hebt wel klopt bij de werkelijkheid. Immers; Je studie is de basis voor je vak

In het tweede geval moet je kijken welke opleiding je wel wilt doen.

Ik heb zelf tijdens mijn studie mijn biezen gepakjt en ben een jaar met de rugzak op pad geweest. De ervaring die ik daar opgedaan heb was nuttiger dan een jaar studie. En daarna wist ik zoveel meer over mijn vakgebied dat ik fluitend de studie heb afgerond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
STOPPEN!!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iets anders gaan zoeken en direct stoppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe lang ben je bezig, dat zou ik je vragen... Moet je nog effe, dan doorbijten en afmaken... En niet meer dingen doen waar je niet helemaal achter staat... Ben je in het eerste jaar, dan overstappen op wat anders...
Ben je net begonnen, dan stoppen en een andere weg keizen, wellicht kun je gaan werken... Allemaal wegen die open liggen... Weet eerst wat je wil en ga er dan voor, niet meer andersom doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het werk waar je voor opgeleid wordt wél leuk vindt, denk ik dat je gewoon 'blik op oneindig' moet zetten, en door de zure appel heen moet bijten. Als ik daar niet zeker van zou zijn, zou ik in m'n vrije tijd een (on-)-betaalde stageplaats zoeken, waar je mee kunt lopen, zodat je een beter beeld krijgt.
Ook hangt het er van af, hoe lang je al met die opleiding bezig bent - als je net begonnen bent, heeft het misschien ook zin eens te praten met iemand die in z'n laatste jaar zit, en hoe die op de opleiding terugkijkt. Het eerste jaar is vaak een soort overvloed-worden met theorie, omdat er nou eenmaal een aantal mensen moeten afvallen (tenminste : dat was op de sportakademie zo - we werden in het eerste jaar overstelpt met bijv. elke spier benoemen met de latijnse naam - puur stampwerk....)

Maar als je gewoon verkeerd gekozen hebt, en je weet, wat je wél wilt, zou ik dáárvoor gaan. Een opleiding is tenslotte nog maar het hele kleine begin voor de richting waarin je de rest van je werkzame leven gaat lopen, dus het is wel belangrijk, dat je je werk ook zinvol vindt en het je tevredenheid en voldoening geeft, anders wordt het héél moeilijk om jezelf te blijven motiveren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb weer eens te lang zitten typen, zodat XiniX en ik ongeveer gelijk bezig waren....sorry voor dezelfde strekking van onze antwoorden....
Als je het echt niet wilt stop dan en ga een baan zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet je nog kort (paar maanden) DOORBIJTEN!! en je papiertje binnenhalen, en wat anders gaan doen.
zo niet: STOPPEN! (en wat anders gaan doen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou kunnen stoppen als je daartoe de middelen hebt,maar hoe gaat het dan met een volgende opleiding? Misschien vind je die na verloop van tijd ook niet leuk meer! Als he niet te lang meer duurt is het het beste de opleiding af te maken en eventueel dan een andere opleiding te gaan volgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk waarom je je opleiding niet leuk vind: Kan je iets veranderen waardoor het wel leuk word of word het over 2 maanden wel weer leuk?.
Zo niet, kijk dan hoever je bent. Als je nog maar 3 maanden hoeft dan moet je misschien gewoon even doorzetten, dan heb je teminste je diploma & een bewijs dat je het gedaan hebt.

Als dat beide niet opgaat: Stoppen en kijk of je een andere opleiding kan gaan volgen. Overleg even met je decaan, als je net begonnen bent kan je misschien switchen naar een opleiding die je wel aanspreekt(scheelt extra tijd) of je kan in je nieuwe opleiding misschien vrijstellingen krijgen.