Hoe heet dat speelgoed dat een plastic 'buisje' is met een ijzeren balletje erin?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1.8K

Het beste antwoord

Bedoel je een tuimelaar... Dat is een buisje dat altijd zich opricht door het gewicht van het ijzeren balletje...

Dat zijn tuimelaars...

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook wel flipsticks genoemd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hebben we het over hetzelfde? Die die als je hem rolt in een zig-zag gaat en die je kan laten 'lopen'?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan, er zijn er ook die zich helemaal oprichten steeds...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die foto's zijn allemaal met nog een bolletje aan elke kant, de mijne heeft alleeen een afronding
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zat te twijfelen, maar jij gaf letterlijk antwoord op de vraag. (in tegenstelling tot de 2de antwoorder die een goed antwoord gaf maar niet zei hoe het heette)

Andere antwoorden (2)

Aha! Dat maakten wij vroeger zelf, uren speelplezier.

Benodigheden: zilverpapier en een kogeltje van staal (kon je kopen bij de fietswinkel).
Je vormt met behulp van een potlood een cilindertje, je stopt het kogeltje erin, en je vouwt het dicht. Dan even schudden en vormen, en je hebt hetzelfde resultaat als jij bedoelt.
Het ding gaat uit zichzelf aan de wandel, wanneer het een zetje krijgt.

Hoe het heet zou ik niet weten, ik weet niet eens dat het
'officieel' als speelgoed in de winkel is gekomen.
Nogmaals: Wij maakten het zelf en speelden er uren mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tuimelaar?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja als je een antwoord geeft kan je ook eerst naar de eerdere antwoorden kijken.
ze noemen het ook wel eens magic bean...
kijk eens naar dit filmpje... hier doen ze het met een knikker en wat stevige alu-folie...
http://www.videojug.com/film/how-to-make-magic-beans