Is curling een sport?

Het mag dan een oficiele OS sport zijn, maar is het eigenlijk niet meer dan een spel?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Sport
1.1K

Het beste antwoord

Ja, vergelijkbaar met bowlen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Jup! Zelfs vliegeren is een sport, dus ook curling mag aan de lijst met sporten worden toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je het zo bekijkt zou voetbal of basketbal ook spelen zijn. Bijvoorbeeld: atletiek of wielrennen zouden dan echte sporten zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat is volgens jou het verschil tussen een sport en een spel? In principe is elke sport een spel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Curling werd een officiële Olympische wintersport in 1998.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een sport kan omschreven worden als een fysiek spel (bijvoorbeeld voetbal) of denkspel (bijvoorbeeld schaken) dat op reglementaire wijze in competitieverband gespeeld kan worden. Sport kan ook op een recreatieve wijze beoefend worden. Het woord sport is afgeleid van het Franse desportes: des: weg en port: dragen: dus ontspanning.

Er moeten dus regels zijn en een competitieverband is vereist. Curling is dus een sport.

Een spel is een activiteit, buiten de gewone dagelijkse bezigheden, waaraan een of meer mensen deelnemen en waarin wordt geprobeerd een of meer vaardigheden of talenten ten volle te benutten of te vergroten.

Een sport is dus een spel, maar een spel hoeft niet een sport te zijn omdat het mogelijk niet in competitieverband is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja zekers is het een sport. Weetje wel hoe zwaar het is om met een bezem over het ijs te wrijven.. Ja..nou.dus