wie weet er leuke dingen om te gaan doen met een kind in de vakantie die niet al te duur kosten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1.3K

Het beste antwoord

Dingen die niet duur zijn om te doen met kinderen.. Uiteraard heeeel erg afhankelijk van de leeftijd & interesses van het kind!:

- Kinder groentetuintje beginnen, bij tuincentrum langs om sla plantjes ed te kopen. Samen de grond schoffelen ed
- Naar een rivier/strand/meertje; Emmertje schepje zonnebrand mee
- Wandelen in het bos & picknicken / bramen plukken / bosbessen zoeken / ...
- Fietsen in de uiterwaarden & picknicken
- Naar de markt om je boodschappen te doen
- Naar de kinderboerderij

etc
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

vvv kantoor bezoeken, daar wordt je altijd aangestoken door leuke attracties. Als je geluk hebt wordt je goed geholpen en zijn de kinderen blij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fietsen met een meer-persoons fiets, kano huren, jeu de boulen, midget golfen, tafeltennissen, gewoon een potje voetballen in het park, vliegeren aan het strand, vliegtuigen spotten bij Schiphol, speurtocht, hut bouwen..nog meer??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een kind water en zand heeft, is hij/zij tevreden.
Dus naar het strand of aan een meertje kun je
voor weinig geld een leuke dag hebben.
Naar een speeltuin is ook altijd leuk.
Je hoeft niet persé naar een zwemparadijs, een gewoon
buitenzwembad is ook leuk, veel goedkoper en vaak dicht in de buurt. Nog goedkoper is een opblaasbad kopen voor in de tuin (als je die hebt natuurlijk).
Je kunt ook een braderie opzoeken, er is altijd wel een springkussen voor de kids. Een ijsje erbij en (hopelijk) mooi weer en je dag is goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk ook eens naar de musea bij je in de buurt. De voor kinderen 'saaie' musea met alleen wanden vol schilderijen zijn tegenwoordig in de minderheid, er zijn veel musea waar kinderen ook overal aan mogen komen, dingen uitproberen, waar de fantasie geprikkeld wordt etc.

Als voorbeeld: In het Universiteitsmuseum in Utrecht is er een Jeugdlab waar kinderen (voornamelijk 10-14 jaar) uitgebreid experimenten mogen doen. De entree is 7 euro voor een volwassene, 3,50 voor een kind, of 19 euro voor twee volwassenen met twee kinderen. Daarvoor heb je toegang tot het jeugdlab, maar ook de rest van het museum.

Je kunt ook als ouders een dagje naar het museum gaan terwijl je kinderen onder de hoede van een Jeugdlaborant (aanwezig op woensdagmiddag, zaterdag en iedere dag in schoolvakantie regio Midden) zelfstandig aan het experimenteren slaan.

Als je een beetje rondkijkt, zijn er door het hele land nog veel meer musea met activiteiten voor kinderen, een stuk goedkoper dan pretparken, en ze leren er ook nog wat van op een leuke manier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens op uit met kinderen.nl, daar kun je uitjes ook selecteren op toegangsprijs, weersconditie etc. Staan soms verassende dingen op. Verder kijken op kortingsbonnen.nl voor eventuele kortingen of zoeken op bijv. marktplaats staan vaak kortingsbonnen of vrijkaarten op die voor weinig geld weggaan.

Andere suggesties:
Maisdoolhof
Braderie/evenement in de buurt
Zoek een opening van iets in de buurt, wat bedrijven al niet doen om klanten te trekken...
Boerencamping
Boerderijbezoek (kaasmakerij, ijsboerderij etc)
In Groningen/Drenthe kun je een dag gratis met de bus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet niet waar je woont,maar in Leiden kunnen kinderen deze zomer gratis naar de musea en ja.....ook naar Naturalis
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een wandeling door het bos,duin,heide,weidelandschap heel leerzaam en leuk als je daar kijkt waar je zou moeten kijken.kost eigenlijk niets en kinderen vinden het heerlijk om in een bos met takken hutten te bouwen en te picknikken
Maar waarom deze vraag,je bent zelf ook kind geweest ,wat vond je zelf leuk,stekelbaarsjes vangen in een moddersloot?
Of vond je het leuker om te vliegeren op een winderige heuvel?
Of naar een vliegveld om te kijken naar de vliegtuigen?
schapen en geiten voeren?
Kortom denk als een kind zoals je vroeger was ,dat vinden kinderen leuk om te doen ook al hebben ze computerspellen etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga naar een intertoys of i.d en koop een setje met badmintonrackets of tennisrackets voor kinderen (dus niet dure) of een voetbal, volleybal, joule de boule of iets dergelijke je hebt zoveel keus en vaak ook meerdere soorten dingen in 1 pakket. Wat helemaal niet duur hoeft te zijn. En er mee gaan spelen met je kind. En het voordeel is dat kun je overal doen! In het bos, op het strand, in de tuin, voor de deur, op een pleintje. Dus genoeg variaties.

(je hebt btw ook vaak van die vakantiepaketten met onzettend leuke dingen erin om te doen.)