Hoe zou dat zijn, iets organiseren voor het jaar 2028? Een enthousiaste groep mensen wil de Olympische Spelen naar Nederland halen in 2028.

Iets organiseren dat over negentien jaar zal plaatsvinden. Hoe ervaart iemand zoiets? Je weet niet eens of je er zelf bij zal zijn. Heb jij ooit iets gepland voor een tijdstip dat verder dan tien jaar voor je lag? Heb jij al plannen voor 2028?

Deze vraag is gesteld op 14 juni 2009.

Bij het sluiten van de vraag: Dank voor alle antwoorden!

14 jaar geleden
in: Sport
1.2K

Antwoorden (9)

ik zou niet zo snel iets plannen dat na 10 jaar ligt je weet niet hoe je leven dan is het is ook niet slim ik denk dat je dan even enthousiast bent en dat je het daarna weer vergeet of het verschuift naar de achtergrond ik zou iets hooguit 1 of 2 jaar vooruit plannen maar meer ook niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige dat de meeste mensen op de zeer lange termijn gepland hebben is hun pensioen en het tijdstip dat dat in gaat staat zelfs op losse schroeven tegenwoordig. Ik hou sowieso niet van de hele lange termijnplanning.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb je mensen voor nodig zoals bij die multipla bij jouw andere vraag... Die werken ergens aan zonder dat ze beseffen of het wel mooi is of ok... Maar die doen gewoon wat ze gezegd wordt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
meteen doen! Ben alleen bang dat het weer verziekt wordt door het werkschuwe krakersvolk met hun milieuvriendjes uit 020
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het jaar 2028 is natuurlijk niet voor niets gekozen ; dan is het precies 100 jaar geleden dat de vorige Olympische Spelen in Amsterdam waren.

Nu vergt een evenement van dat formaat natuurlijk sowieso al een heeeele lange voorbereiding ; er moeten heel wat dingen ge- en verbouwd worden, en dat gaat nu eenmaal niet in een jaartje. Dat plannen begint al heel lang tevoren op de tekentafel. En gelukkig organiseer je iets dergelijks ook niet in je eentje of met zijn tweeen.

Ik weet niet precies hoeveel mensen er met die organisatie gemoeid zijn, maar het zullen er minimaal tientallen zijn. Wanneer die nu onder de 50 zijn, zullen statistisch de meesten de eindstreep wel halen, en waar mensen uitvallen (niet alleen door overlijden natuurlijk), worden ze wel weer vervangen door nieuwe, en het proces gaat door. Sommige dingen hebben nu eenmaal hun tijd nodig. En dan valt de Olympische Spelen nog mee; sommige dingen duren een mensenleven. Stel je voor dat de pyramidebouwers hadden gezegd : ja, dat bouwen van dat ding duurt zo lang, daar begin ik niet an.
Of de Chinese Muur. De eerste spoorlijn van de Oost- naar de Westkust in Amerika.

En natuurlijk heb ik zelf plannen voor 2028; als de wereld niet vergaat of drastisch verandert, zal mijn man dat jaar ongeveer met pensioen gaan, dus plannen zat. Alleen aan de voorbereiding uitvoering werken wacht ik nog even mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In 2028 wil ik op z'n minst een jaaromzet van 230 miljoen euro draaien. Wil ik 373 personeelsleden hebben. En mezelf een jaarinkomen van € 1.000.000,= kunnen permiteren...

Maar evengoed blijft dit allemaal speculatie. Het is volstrekt onduidelijk hoe de toekomst gaat verlopen. Er is niemand die echt weet hoe de toekomst verloopt. Daarbij vraag ik me ook af, of dat ik wel de zorg van 373 personeelsleden op me wil hebben. En niet gewoon genoegen moet nemen met 333 personeelsleden. En wellicht is de omzet van 230 miljoen wel wat aan de lage kant voor de branche waar ik in zit...

Maar om even terug te komen op je vraag: Nee. Ik heb nog geen plannen voor 2028. Ook niet voor 2011, hoewel mijn agenda zegt dat de planning doorloopt tot 31 december 2199...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik snap je probleem niet, we kunnen toch ook een deltaplan maken omdat we over 100 jaar misschien last krijgen. Veel van de mensen die begonnen hebben het einde niet gehaald. Gewoon kwestie van projectmanagement. Ik heb aan genoeg research projecten gewerkt voor wetgevingen die pas meer dan 10 jaar later in zouden gaan. Je heb mensen die de planning doen, die de basis leggen en die het afmaken. Allemaal kwestie van netjes indelen met beslispunten en deadlines.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Ik vind iets plannen dat pas over 19 jaar zal plaatsvinden heel bijzonder. Dat heb ik zelf nog nooit gedaan.
als je al bijna 20 jaar vooruit gaat denken bij zo'n dingen dan kan iedereen zich kandidaad stellen. als ze er binnen 10 jaar nog eens aan denken dan komt er meteen al meer schot in de zaak. ook financieel moet het mogelijk zijn

2018 lijkt al wat realistischer, als Belgie en Nederland het EK willen organiseren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat het wel een beetje ingwikkeld is want je weet nog niet wat voor materiaal en wetenschap er dan is en wat voor electricitijd.

ik heb voor me zelf wel al 1 ding geplant voor 2028
dat is dat ik mijn school diploma heb.