Ga samen met mij, blijf ik ook gemotiveerd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zit wel een kern van waarheid in
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit werkt niet als beide geen zin hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We maken zin
meestal als je het samen met iemand doet.
als je regelmatig sport dan krijg je na een tijdje ook de drang om te willen sporten.
wat voor sport doe je/of wil je gaan doen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na de eerste paar keer sporten gaat het vanzelf. Je lichaam maakt tijdens sport endorfine aan, en dat geeft je een goed gevoel. Op het moment dat jouw lichaam weet, ik mag weer sporten, dan begint je lichaam al endorfine aan te maken en dat motiveert weer. Een opwaartste spiraal dus.

De eerste paar keer even doorzetten; daarna gaat het vanzelf.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ging eerst samen met een vriendin,
toen ging zij niet meer mee, ze moest op die dag golfen, ik ben nog 8 keer alleen gaan sporten, bleef maar doorzetten. Blijkbaar maak ik geen endorfines aan, ik heb het niet volgehouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij werkt het ook niet. Ik voel me na het sporten zeker goed door de endorfine, maar kan mezelf erg moeilijk zetten tot het gaan. Ondanks dat ik al vele keren ben geweest. Werkt dus niet bij iedereen zo.
Oei, lastig. Dit probleem komt mij bekend voor.

Ten eerste is het heel belangrijk een sport te kiezen die je ook echt leuk vind, dan is het makkelijker jezelf te motiveren.
Daarnaast is het ook raadzaam om een sportmaatje te vinden, dan kunnen jullie elkaar motiveren. Als de ene geen zin heeft, moet hij toch om de ander niet in de steek te laten.

Een andere goede motivatiebron is je ergens voor inschrijven. Ikzelf doe mee met de 1/8e triathlon die op 4 juli in ons dorp georganiseerd wordt.

Het zwemmen is nooit een probleem, dat vind ik wel leuk. Voor het fietsen heb ik een trainingsmaatje, die ook ingeloot is. Als ik al geen zin heb, dan laat ik haar in de steek en dat kan niet, dus die motivatie is er ook... Alleen het hardlopen... dat is en blijft gewoon niet mijn ding. Die motivatie moet ik dus echt halen uit het feit dat ik weet dat het halve dorp langs de route staat te kijken en om dan twee rondjes wandelend te volbrengen.... Nee, dan weet ik al welke grappen me te wachten staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk eens aan een teamsport.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe in ieder geval iets dat je echt leuk vindt om te doen. Als je een hekel hebt aan de sportschool, ga dan niet toch maar proberen om die sportschool tot een dagelijkse marteling te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe iets dat je leuk vindt.

Klinkt simpel, is het allerbelangrijkste.

Vind je het competitie-element leuk? Doe een sport met ranglijsten. Hardlopen om de snelste te zijn, ballet om de mooiste uitvoering te geven, zoiets.

Vind je het samenwerken leuk? Doe een teamsport met weinig wedstrijdelement. Paardendressuur - ik weet niet hoe het heet, maar met z'n allen figuren draaien en danspassen maken, allemaal één met je paard, allemaal één met elkaar. Of samen een balletvoorstelling geven.

Vind je beide leuk, dus met je eigen team tegen een ander team? (Zaal)voetbal, estafettelopen, roeien.

Buitenlucht, binnen? Sportschool met apparaten, of juist bewegen zonder apparaten? Kijk naar wat jou aanspreekt. Elitaire ballen of gewoon volk? Naar elkaar kijken en bekeken worden, of ieder z'n ding?

Succes!

PS. Ik kan je het roeien aanbevelen - een echte denksport!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rotatuclac........over dat roeien, ben ik met je eens!! Heb maandag een kano gehuurd en met mijn man 2 uur op pad geweest maar je moet inderdaad goed nadenken als je moet bijsturen, draaien of afremmen!! Vaak genoeg de kant ingevaren!! Zit je dan...tussen het riet!! Maar wel erg leuk!! En je word er zo lekker bruin van!!! :)
Als je niet gemotiveerd bent om naar een sportschool o.i.d te gaan dan moet je dat ook niet doen, want om te gaan sporten zonder motivatie... En dan bij allemaal van die fanatiekelingen. Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. Maar bewegen is natuurlijk een andere kant. Een wandeling maken, fietsen en ook divers huishoudelijk werk kunnen ook manieren zijn om je te bewegen. Ga als dat mogelijk is op de fiets naar je werk; loop eens naar de supermarkt of het postkantoor; etc. Zo zijn er talloze manieren te bedenken dat je je zinvol beweegt. Maar gewoon een lekkere wandeling maken is ook heerlijk. Voor mij is dat de ideale manier om tot rust te komen en te bewegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kies iets wat je echt leuk vindt om te doen, iets wat je oprechte interesse heeft. Zoek iemand met dezelfde motivatie zodat je elkaar kunt stimuleren om te gaan. Kijk naar het resultaat wat je zeker zult zien in korte tijd, bijvoorbeeld afvallen, conditie opbouwen, lichamelijk actief zijn. En hou dit vast door jezelf voor te houden dat je er zeker iets voor terugkrijgt, ook al kost het inspanning.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom ben je begonnen om te sporten, die reden is jouw motivatie... En die motivatie niet vergeten... Was het om gezondheidsredenen? Dan herhaal dagelijks die motivatie... Is het gewicht of overgewicht, weeg je elke dag als motivatie...
Maar als je deze vraag stelt, dan vrees ik dat de motivatie niet zo sterk verankerd zit in jou... Je hoeft niemand te vragen hoe je gemotiveerd blijft om adem te halen, dat doe je vanzelf... dus als sporten vanzelf gaat, dan heb je motivatie en dan hoef je die niet nog een een keer te maken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan je het squashen aanbevelen. Het is gezellig met iemand samen te doen. Dacht eerst dat je in zo`n klein hokje niet al te veel hoefde te rennen.......nou daar kom ik op terug!!!! Je rent de benen onder je lijf vandaan1 Maar het is vreselijk leuk en je word vanzelf behoorlijk fanatiek!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik niet. Ik heb het ook geprobeerd, met een paar collega's na afloop van het werk. Inspannen vind ik prima, een doel zetten en dat dan ook halen ook - maar achter zo'n stom balletje aanrennen? Niets voor mij. Toen ik stopten, merkten mijn collega's op dat ze al dachten dat ik niet echt interesse had. Dat hadden ze goed gezien. Als ik een balletje zou kunnen terugslaan als ik me rot zou rennen om er op tijd bij te zijn - och, dan ren ik me *niet* rot, dan mis ik dat balletje toch? Had ik geen probleem mee. Dus squash is niets voor mij. Voor de vraagsteller: probeer het eens, misschien vind jij het wel leuk.
Doe vooral iets wat je leuk vind!
Ik persoonlijk ben dol op sporten en zal altijd gemotiveerd blijven. Ben je nou iets minder sportief? Maak het leuk en ga met leuke mensen.
Geef ook niet te snel op en zet vooral door.
Even op je tanden bijten en het word vanzelf leuker als je iets beter kan!
Succes!