Wat voor leuk -zelfgemaakt- speelgoed kan ik maken voor mijn fet?

n.a.v. de vraag van Freebird over een kat vermaken alsje weg bent..

Vroeg ik mij af of ik ook iets dergelijks voor een fret kon bedenken. Alleen dan niet zo zeer voor als ik weg ben, maar gewoon speelgoed.

En het liefst iets wat we zelf kunnen maken. Want we hebben wel speelgoed gekocht maar meneer (Puk) is ondertussen toe aan wat nieuws. (spanning -> nieuwe spullen vindt hij geweldig)..

Uiteraard iets wat veilig is en zelf al is uitgeprobeerd bij eigen fret(ten).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha en een dikke knuffel van Puk terug! :)

Het beste antwoord

* Een doolhof maken met kartonnen dozen.
* Buizen halen bij een tapijtenwinkel (meestal zijn de
tapijten rond een kartonnen buis gedraaid)
* Plastic (riool/afvoer) buizen met bochten erin maken
(makkelijk te veranderen elke keer :-)
* Kleine flesjes vullen met een paar brokjes (zodat ze
weten dat er iets inzit en het maakt veel geluid)
* Kindereitjes (met of zonder brokjes gevuld)
* Een handdoek, een kussensloop, waar ze lekker in
kunnen kruipen
* Een doos vullen met bladeren, met rijst, met macaroni,
met zand,...
* Sokken (en liefst nog zo vuil mogelijk. Hoe harder ze
‘stinken’ hoe liever ze er mee spelen) Is dat zo? whaha

Have fun :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zitten nog best een aantal tussen waar ik nog niet op was gekomen! leuk zeg. en wat betreft die sokken.. snap jij dat nou? ik weet dat ze er dol op zijn.. maar liever zij dan ik :p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap er niks van maar heb ook weinig weet van fretten hoor haha... Onze poes duikt ook met ze neus vol in me schoen als ik m na een zweetdag uit doe...... ieuhw :p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is maar goed ook dat wij, mensen dat niet doen. Zou een raar gezicht zijn als wij na een lange dag zweten onze schoenen uit zouden trekken en even flink de neus erdoorheen zouden halen. Om vervolgens opgelucht adem te halen en te zeggen "heh..... daar was ik nou echt even aan toe!" ;) haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
whahahahaha goeie. Nuja ik herhaal het hele gedrag van die kat hier liever maar even niet :p
Dat kan niet door de beugel als wij dat deden in het openbaar!
"probeert nu 3dubbel opgevouwen en een zigzagdraai in eigen staart te bijten en balletje van tafel te gooien" :-)) Lenig ikke sjaloers!

Andere antwoorden (3)

Ik weet niks van fretten, maar mijn kat krijgt zeer geregeld een nieuw kartonnen doosje. Van groot tot klein, en hij vind het heerlijk om te snuffelen, er in en eruit, en lekker spelen en uiteindelijk erin slapen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel erg leuk idee! alleen helaas niet voor mijn fret. mijn fretje springt niet zo hoog en kan dan niet/uit de doos komen. hoe lager de doos hoe kleiner is vaak de regel.. en hoe kleiner de ruimte voor mn fret hoe minder boeiend hij t vindt:p misschien de doos maar op de kop zetten met deurtje erin haha.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kun je best doen, paar gaten erin uitsnijden... is karton prima geschikt voor. Deed ik ook voor mn konijntje :-)
Mijn fretten speelden altijd het liefst met aardappels, deie sleepten ze overal heen, rolden ermee, verstopten ze voor elkaar, grote lol. Maar alle kattenspeeltjes vinden ze ook leuk, hoor. Het leukste speelgoed voor een fret is en blijft echter een andere fret. In tegenstelling tot katten kun je ze eigenlijk niet de hele dag lekker alleen (in hun kooi ; gruwel !) laten ;wat dat betreft hebben ze bijna meer gemeen met hondjes.

Je kunt natuurlijk een wc-rolletje vullen met brokjes en de uiteinden dichtplakken ; daar zijn ze wel even zoet mee. Een grote door met papiersnippers (uit de versnipperaar) met lekkere dingetjes er tussen is ook dikke pret. En gewoon oude lappen om tussen te grutten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klinkt allemaal erg leuk! ik had eerst een speelmaatje voor hem, maar hij is een van de weinige die niet goed met andere fretten kan en juist heel goed met mensen.. hij was zo ruw naar zn maatje toe.. zelfs maanden na zijn 'ingreep'. maar hij is nu wel heel vrolijk weer en doet met regelmaat de wardance:p bedankt voor je leuke tips! :) ga ik zeker wat mee doen
Onze fretten vinden een oude spijkerbroek met een gat in de knie echt heel leuk om mee te spelen en in rond gesleept te worden.
Plastic boodschappentassen die flink ritselen vinden ze ook geweldig.
Een tas met allemaal interessante dingen zoals een pakje papieren zakdoekjes en andere rommeltjes die je ook in je eigen tas hebt zitten vinden ze heerlijk om leeg te halen en naar hun "dumpplek" te brengen (onder de bank).