wie weet er een winkel waar je niet te duur speelgoedpistooltjes kan kopen ze moeten er niet al te nep uit zien wie weet een winkel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Die winkel zul je niet in Nederland vinden.
Dit is verboden volgens de wet Wapens en Munitie, art. 2.7 (voorwerpen die een ernstige bedreiging van personen kunnen vormen of die zodanig op een wapen gelijken, dat zij voor bedreiging of afdreiging geschikt zijn.)
Alleen voorwerpen die overduidelijk bestemd zijn om als speelgoed te gebruiken zijn toegestaan.

Daarom zul je alleen speelgoedpistolen kunnen vinden die erg overduidelijk van plastic zijn en/of van kleurtjes voorzien zijn.
Wat je kunt doen is zo'n plastic ding kopen en die schilderen of spuiten, en zelfs dan is het strafbaar om ermee over straat te gaan.

In veel andere landen hebben ze deze wetgeving niet, in bijvoorbeeld Spanje kun je vaak nog aan speelgoedpistolen komen die er behoorlijk reëel uitzien, maar dan ben je wederom in overtreding als ze je ermee pakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jammer nu kan ik niet verder gaan met mijn films weet iemand oplossing stuur dan ff gewoon berichtje

Andere antwoorden (1)

Bij Blokker, daar kost een revolvertje 5 Euro. Ook on line te bestellen:

http://www.blokker.nl/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDetails?storeId=10001&langId=-104&catalogId=10002&categoryId=67574&productId=107563