Waar laat ik het speelgoed dat mijn kinderen niet meer gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon aan een goed doel schenken, dat geeft altijd weer een fijn gevoel toch ;-) Nieuw in Nederland zijn de zogenaamde "speelgoedbanken" die nu naast de "kledingbanken"en "voedselbanken" zijn ontstaan. Door de huidige crisis kunnen een hoop gezinnen wel een handje hulp gebruiken.

Het beste antwoord

Gooi het speelgoed niet meteen weg! Er kan een moment komen dat je kinderen er toch weer naar terugverlangen. Ook kan het zijn dat ze het voor hun eigen kinderen - Uw kleinkinderen - willen bewaren. U kunt nu wel al een selectie maken tussen kwaliteit en rommel. De rommel (goedkoop plastic, kapot speelgoed, agressief speelgoed) brengt U naar het milieu-perron, 'kunststof'. Het speelgoed dat in orde is, bewaard U in gesloten bewaardozen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Bij de kringloopwinkel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet altijd. Niet elke kringloopwinkel is van de gemeente. Het pand en onderhoud daarvan zal ook betaald moeten worden, alsmede enkele betaalde werknemers. Het zijn niet alleen maar vrijwilligers. Beter een ander blij maken dat die goedkoop speelgoed kan kopen, dan het weggooien omdat je kinderen er niet meer naar om kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor sterrehemel, de Emmaus Stichting is daar ook een goed voorbeeld van. Niet van de gemeente.
Als het van goede kwaliteit is zijn ook kinderdag verblijven er blij mee. Eventueel in armere landen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het nog netjes is en goed dan zou je een advertentie op marktplaats kunnen zetten of anders weggeven voor een goed doel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geven aan je eigen familie met kleine kinderen? of als het van goede kwaliteit is op marktplaats?

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de kelder dumpen of kringloopwinkel of verkopen als het nog in goede staat is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het verkopen op de rommelmarkt, je kan het naar een kringloop doen of aan de school geven waar je kind op zit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Speelgoed waar je van af wilt leg je eerst een tijdje op een plek uit het zicht. Wordt er een tijd niet naar gevraagd (bv een maand), dan kan het weg. Bijvoorbeeld naar Marktplaats, kringloop, peuterspeelzaal of in de container.
Als je kinderen iets ouder zijn, kunnen ze het verkopen op de rommelmarkt en het geld mag in hun spaarpot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het zonde vindt om het weg te gooien of je wil dat je kinderen het later nog kunnen zien kun je het gewoon in de kelder doen. Maar je kan natuurlijk ook een opslag huren. Hier kun je heel veel in kwijt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
spaar het op op je zolder, sorteer alles, en ga er dan mee op een rommelmarkt staan, of op koninginnendag. het levert aardig wat geld op! ben je meteen wat kwijt, terwijl je eraan verdient.

anders kn je nog altijd van alles weggooien, maar dat kost meestal geld, of geef het aan het goede doel! maak je ook veel mensen blij mee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt het inderdaad weggeven of zoiets, andere mensen met kleine kinderen, of aan de peuterschool. je kunt het ook gaan verkopen. in de prullenbak gooien in elk geval niet doen! in de kringloopwinkel zijn ze er waarschijnlijk heel blij mee, en je maakt daarmee ook andere mensen blij, doordat zij voor minder of weinig, leuke spullen toch nog kunnen kopen. en het is beter voor het milieu want dan ''recycle'' je dingen soort van, nou jaa, eigenlijk gewoon hergebruiken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan een goed doel geven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan de jongere neefjes en nichtjes geven.
Eventueel bewaren voor verjaardagen.