Het ongevraagde antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (34)

Wat is de zin van het leven?

Toegevoegd op 04-05-2009 19:29:33
Sorry, ik had de vraag omgedraaid.
Een antwoord is geen antwoord als het geen reactie is op een vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een vraag.
Ik denk dat we dan weer terug zijn bij de ongestelde vraag... En dan bedoel ik met ongesteld natuurlijk niet-gesteld en niet met maandelijkse perioden (dit om de grapjes te voorkomen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze:
http://www.goeievraag.nl/vraag/chloor-zwemwater.8083
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet 1 - op elk antwoord is wel een vraag te bedenken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als was het alleen maar, met welke letter begint deze vraag :o)
Zonder vraag is er geen antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een weesantwoord?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een non-verbaal antwoord dat verbaal niet uitgedrukt kan worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een retorisch antwoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
ja da's 'n goeie
Het antwoord op de vraag die niet gesteld mag worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op alles is wel een vraag te verzinnen. Er bestaat geen antwoord zonder vraag.
Als het antwoord een onnozel onbestaand woord is, dan nog kan je zeggen: "Wat typte .... net voor debiel nonwoord?" Dit is ook zo te verzinnen voor elk woord, woordengroep of zin je als 'antwoord' geeft.
Ook als je een vraag niet mag stellen, dan nog bestaat die vraag nog wel, dus heeft dat antwoord wel een vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een antwoord heeft nooit een vraag.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het helemaal met de Antwoordman eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom niet?
Het antwoord "je vraag is geen vraag".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien vind jij dat. Ik kan het dan wel een vraag vinden.
Een antwoord dat geen nieuwe vragen oproept.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het antwoord van de ja-knikker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lust je koffie? de Ja-knikker beweegt zijn hoofd. Dus bestaat er wel een vraag toch? Of begrijp ik het verkeerd?

Toegevoegd op 05-05-2009 11:07:03
Lees de Guide. Het antwoord op de ultieme vraag van 'Life, the Universe and Everything' wordt onthuld, maar de vraag zelf nooit gevonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor elk antwoord is een vraag te verzinnen. maar is voor elke vraag ook een antwoord te verzinnen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het antwoord 'ik weet het niet'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met welk gebaar beantwoord je een lekker ding op een afstandje?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ehm....hangt er vanaf hoe lekker is die ding :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee .. met een glimlach. Dus ook voor het antwoord 'glimlach' bestaat een vraag, comprendre..?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, now i get ur point :) Ik reageer zo vooral omdat het voor mij juist geen vraag is, maar mijn glimlach is hiervan onafhankelijk.
Geen antwoord, geen vraag.
Wanneer je een vraag stelt ben je IN het antwoord(onbewust).
Dus als er geen antwoord is is er geen vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De reactie: O, ....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen antwoord zonder vraag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.Heel vervelend in vergaderingen als je al drie keer je vraag stelde en je krijgt niet het gewenste antwoord. Niet dat je niet je zin kreeg, maar je krijgt gewoon geen antwoord op je vraag. Als ze erom heen draaien dus.

2. Laten we zeggen dat een betoog of een lezing of een film (enz.) een antwoord is op geen vraag. Je loopt dus met een vraag rond. Je bezoekt die evenementen die je helpen je vraag beantwoordt te krijgen. Door het zien van die film (oid) valt het je ineens in. Het was geen direct gestelde vraag, maar je kreeg wel je antwoord. Een soort aha-erlebnis, zeg maar.

Toegevoegd op 07-05-2009 13:22:46
Ik weet er nog een... ziekten. Is nooit om gevraagd, maar het is er gewoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ongevraagde antwoord.

Toegevoegd op 06-05-2009 19:43:30
Ik zie dat iemand net hetzelfde dacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben niet religieus maar ik denk "god "
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je iets uit jezelf zegt, zoals bijvoorbeeld; "ik ga een lekker kopje koffie voor je zetten".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit is toch geen antwoord?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
BvB en CGvdB: wanneer je iets uit jezelf zegt kan dat een antwoord zijn die niet per definitie is gekoppeld aan een eerdere vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is geen antwoord, maar een uitgesproken handeling. Ik ga de auto wassen, ik ga fietsen. Dat zijn dus geen antwoorden.
Het is geen antwoord als het geen vraag hebt. Je kan wel een vraag hebben zonder antwoord, maar geen antwoord zonder vragen. Anders zou het niet "antwoord" heten.

ant·woord het; o -en mondelinge of schriftelijke reactie: een ~ op een brief

Zonder actie, geen reactie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een antwoord is altijd het gevolg van een vraag, anders zou het geen antwoord zijn Je kan wel een vraag hebben zonder antwoord. maar andersom is niet mogelijk, omdat het een gevolg van is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die BvB;

Het antwoord dat je nog niet hebt gegeven omdat de bijbehorende vraag nog nooit is gesteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik sluit me aan bij Samira, die duidelijk stelt, met behulp van de woordenboekdefinitie: zonder actie, geen reactie.

Ikzelf ben nogal talig ingesteld, dus dacht direct aan het Engels waar naast 'answer' de woorden 'reply' en 'response' gangbaar zijn. Respons wint trouwens ook in ons taalgebied aan populariteit.
Het van oorsprong Latijnse prefix 're' betekent 'terug' of 'opnieuw'. Je geeft iets aan iemand terug. Dus altijd nadat die iemand eerst iets heeft gegeven, namelijk de vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke antwoord komt voort uit een vraag...
Elke vraag heeft een antwoord...
Elke actie heeft een reactie...

Het is de menselijke aard om vragen te stellen (kijk maar naar een klein kind). Alle kennis die er IS komt voort uit de drang om vragen te stellen en antwoorden te zoeken.

Een antwoord zonder een vraag is het zelfde als een dag zonder nacht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je 'nee' antwoordt op de vraag: "Is dit een vraag?"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
linksachter de hoek om en groen dicht....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat bedoel je met "groen dicht"?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist !!!!WAT is de vraag daarvan??? weet jij m?
Het antwoordt op deze vraag bestaat niet! Uiteindelijk is er voor alles al een oplossing, maar we moeten voor vele problemen de oplossing nog zien te vinden. Maar voor deze vraag, daar zal men nooit, nooit een oplossing voor kunnen vinden! Voor het bestaan van God, daar zal ieder op zijn tijd een antwoordt op krijgen. Voor ziekte, dat is er niet gewoon, dat heeft een oorzaak. En ga zo maar door!