Negen levens. gebaseerd op engelse "fairy tales" en op het feit dat een kat vrij handig op zijn pootjes terecht komt vanaf een een paar meter hoogte.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
is nergens op gebaseerd (misschien op een of andere film in de 20er jaren), maar een kat heeft wel een uitzonderlijk sterk overlevingsvermogen, dat weer wel..
Ik durf niet in een hok, samen met een kat, waar hij niet uit kan om hem te vangen... Een kat in het nauw, dat spreekwoord is echt wel waar hoor...

Maar 9 levens, echt niet...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Katten hebben hele soepele spieren…plus een goede oriëntatie en inschattingsvermogen… om precies daar terecht te komen waar ze willen… ook in het donker kunnen ze veel beter zien dan een mens…je hebt misschien al eens gezien…dat een kat van een afstand springt…naar een plekje dat maar smal is…en tóch komen ze er goed op terecht…vallen ze van enorme hoogtes naar beneden….komen ze vaak tóch op hun 4 poten terecht….het is dus geen fabeltje….maar een feit….ze hebben veel levens!!!
9 levens van een kat: Vaak wordt er beweerd dat een kat 9 levens heeft. Technisch gezien is dat onmogelijk, maar is dit in figuurlijke betekenis niet waar? Is een kat dan taaier dan andere dieren? Het gezegde is waarschijnlijk ontstaan omdat 9 mensen zagen dat katten allerlei ongelukken , ongerief en ellende glimlachend wisten te overleven. 9 is altijd een mystiek getal geweest en de legende kan ontstaan zijn uit een algemene waas van mystiek en magie dat katten altijd heeft omgeven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is een fabeltje. De mensen waren vroeger behoorlijk bijgelovig. Katten werden gezien als geheimzinnige dieren en werden vaak in verband gebracht met heksen. Men zag hoe katten van hoog konden vallen zonder zich te bezeren. Dat moest dus tovenarij zijn. Een wezen met toverkracht had vast ook meer dan één leven, was de conclusie. En aangezien negen vroeger een geluksgetal was kan het ontstaan van dit fabeltje verklaard worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
katten waaren vroeger een soort van goden in het oude egypthe, de mensen daar aanbaden de dieren omdat ze altijd op hun potjes terecht kwamen en in benarde situaties altijd vrij kwamen. het sterke overlevingsinstinkt van de kat is een van de hoogste, katten hebben ook een soort thermometer in zich, ze weten precies hoe lang ze in de zon kunnen liggen, en als ze weten dat ze sterven zoeken ze een koele plek om het sneller te laten gebeuren.

grtz

Toegevoegd op 29-04-2009 01:26:13
waren hehe