Kun je besluiten om iets echt doms te doen en het vervolgens ook werkelijk te doen, kun jij dat?

Ik stel de vraag gericht aan jou persoonlijk, anders krijgen we "dat ik het niet kan, maar anderen wel" en dat wilde ik voorkomen door de vraag op deze manier te stellen...

(ik hoop dat de moderatoren deze vraag kunnen laten staan of dat ik weer gestraft zal worden, want het is me een kompleet raadsel wat wel kan en wat niet kan hier op GV)

oh ja en dank je dat je me nog steeds wil antwoorden en dat ik hier nog steeds mag spreken...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kun jij het?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik NIET... :-)

Het beste antwoord

Nee, dat is net als bewust in mijn eigen vinger snijden, dat kan ik niet...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Ja, dat kan maar het is wel moeilijk. Je doet het bewust en domheid is altijd onbewust. Wat volgens sommigen ook de definitie is van domheid: dat wat je onbewust doet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat kan, maar ik denk dat ik van te voren niet besef dat mijn volgende actie daadwerkelijk dom is om te doen. Stel ik rij heel hard met een motor over de weg. Voor het rijden bedenk ik al: "ik ga even lekker knallen". Stel ik krijg een aanrijding of veroorzaak een ongeluk dan weet ik dat ik iets doms heb gedaan en achteraf besef ik me dat dan. Als ik geen ongeluk oid zou hebben veroorzaakt was mijn actie (naar mijn mening) niet dom maar bestempel ik het zelf als "een beetje onverantwoord" of iets in die geest. Kan dus met talloze situaties. Roken -> kanker, hard rijden -> geld boete et cetera.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja dat kan alleen soms ontkom je er niet aan.

Net wat valentino zegt; Ik ga zo dadelijk weer een sigaret opsteken. Heel dom en stom, maar ik doe het wel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als ik in iets doms uiteindelijk iets goeds zie wel.

Bijvoorbeeld als je iemand die je uit gaat vragen. Eerst denk je misschien; wat ben ik dom, dat gaat nooit lukken. Achteraf ben je blij dat je het toch gedaan hebt.

Maar als je bijvoorbeeld een dom plan heb opgevat dat verder geen nut heeft dan niet. Bijvoorbeeld kijken of je van het dak vajn je huis naar beneden kan springen zonder botbreuken. Het levert niks op, dus dan kan ik dat ook niet doen. Als het puur dom is en verder geen nut heeft dan kan ik dat niet.

Conclusie; puur domheid niet, maar dom als een onderdeel van iets wel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja hoor dat kan. Ik besloot eens een auto te kopen waarvan 't niiet bepaald zeker was dat 't een goede koop zou zijn. Dat bleek 't ook inderdaad niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat heeft meer met kennis van zaken te maken...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dus dom ;-)
Alleen bij kleine, onbelangrijke dingetjes. Meegaan met poker als je eigenlijk weet dat je niet meer kan winnen, of toch dat biertje pakken, zoiets.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja, een zak drop kopen en hem vervolgens in één keer leeg eten, terwijl ik weet dat ik er misselijk van wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja dat lukt me vrij aardig. Gelukkig doe ik het steeds minder naarmate ik ouder en "wijzer" wordt zonder er al te veel schade aan over te houden.

Soms doe ik nog wel eens domme dingen terwijl ik wist dat het gewoon dom was om te doen. Soms is het ook best wel leuk eigenlijk..het kan heel vermakelijk zijn..om gewoon dom te doen..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja ik wel, dan denk ik ik moet in discussie gaan met me moeder en dan denk ik, nee eigenlijk is het wel dom.. maar toch neem ik het risico
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Soms kan ik inderdaad bedenken iets doms te doen, ik heb geleerd dat iedereen recht heeft op een eigen leven, ongeacht de situatie. Om je zelf te beschermen moet je soms domme beslissingen nemen, maar dan dom gezien vanuit iemands anders gezichtspunt, dus is deze domme beslissing uiteindelijk niet echt dom. Ik neem ook wel eens een domme beslissing om weg te vluchten van mijn eigen verantwoordelijkheid alleen om te overleven, dus opnieuw lijkt het voor een ander een domme beslissing, maar voor mij eigenlijk niet, omdat door zo een beslissing ik de ruimte en tijd krijg nieuwe energie op te doen om daarna sterker terug te komen. Conclusie: echte domme dingen kunnen je alleen overkomen ,maar ze bedenken is niet mogelijk, omdat ze altijd een doel hebben en daarom niet dom zijn!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nou dat zou wel heel erg dom zijn niet dan.
Maar zoals veel moordenaars in eens doen of ze dom zijn tja daar trappen we natuurlijk niet in he!!!!!!!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1 alweer...
Jahoor, denk aan roken, drinken, uitgaan terwijl je eigenlijk écht moet leren.. Weet dat het dom is, maar ja soms doe jet het toch maar weer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat XiniX bedoelt dat je echt weet dat het dom is, maar het risico afweegt en het desondanks toch doet. Dat is het geval bij roken, te hard rijden, coma zuipen, je buurvrow neuken enz. Opvalle4nd is, dat het allemaal gaat om priitive bassale driften.

Voor mij is het bekendste voorbeeld,
Bill Clinton met Monica Lewinski.

Dus het antwoord luidt Ja, maar vooral mannen (mijzelf incluis) zijn vooral dom.