We hebben het hier toch vaak over reïncarneren. Maar als het puntje bij paaltje komt is het zo dat een ziel belichaamd wordt of een lichaam bezield?

Dus anders gezegd. Is er eerst een ziel en krijgt die een lichaam. of een chauffeur krijgt een auto en dan kan hij gaan rijden? (Zijn er dan chauffeurs die geen auto geleverd krijgen?)
Of andersom, er ontstaat een lichaam en dan neemt een ziel daar bezit van, dus ze produceren een auto en die gaat daarna naar een chauffeur toe en dan kan hij gaan rijden? (Zijn er dan auto´s die geen enkele chauffeur kopen wil?)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Ik denk dat bij incarnatie een ziel wordt belichaamd...de ziel, de essentie, het wezen is er altijd...maar wordt pas ervaarbaar door te incarneren...dus op het moment dat wat wij in wezen zijn een lichaam 'aantrekt' ontstaat er een 'nieuw mens' ...
Barry Long spreekt over de 'spacesuit'... doordat 'wij' het lichaam/ruimtepak aantrekken en daar langere tijd in verblijven vergeten we wie we in werkelijkheid zijn en gaan onszelf identificeren met dat lichaam en zeggen vervolgen: ik ben een mens...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

bij reincarnatie gaat het verhaal dat bij de dood, de ziel naar de hemel gaat (de maan ofzo) en dan vervolgens weer terugkeert op aarde in een ander lichaam. Ikzelf aak hieruit op dat een lichaam een ziel krijgt zij het ontstaan.
maar ik denk dat er op deze vraag geen goed antwoord kan worden gegeven, omdat je het gewoon niet kan weten!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je komt terug na 6 tot de 6e macht in jaren. Kijk even in de stamboom dan weet je meteen wie je bent geweest!
succes !

Sorry, Sorry het is 3 tot de 6e macht.
Het is dus 729 jaar geleden dat je voor het eerst geboren werd!
Dus even je stamboom nagaan en dan weet je wie je was! Succes
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je komt terug na 6 tot de 6e macht in jaren. Mag ik vragen hoe U aan deze wijsheid komt???
Dus wat je bedoeld is dat je je afvraagt of het puntje bij het paaltje komt of dat het paaltje bij het puntje komt?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hihihihihihi +1
Eerst is er de auto, dan de chauffeur. De ziel is er wel maar moet wachten tot hij kan incarneren. Over het moment, wanneer een ziel incarneert, zijn de wereldgodsdiensten het niet eens.
Zie bron.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tijdens een sessie zijn soms geesten aanwezig van ongeboren kinderen! Dat zet je wel aan het denken , wanneer is dan het moment dat de geest(ziel) zich verbind met het lichaam om als een geheel geboren te worden? Wie is er dan het eerst en wanneer? Ik zou het (nog) niet weten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is dat niet praktisch hetzelfde?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb al eens eerder aangegeven dat ik een theorie heb dat we door ons voort te planten in principe al reincarneren in het lichaam van onze kinderen.
in dat geval belichamen we onze ziel opnieuw.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niks reincarneren en niks ziel.
Vanaf 3000 BC hebben de mensen met onbegrip geworsteld en allerlei fantasie 'oplossingen' bedacht i.p.v. de werkelijkheid: we zijn hier, zonder doel, tijdelijk en we sterven 'binnenkort' uit. Erg? Wel nee, alleen als je jezelf en je soort centraal stelt, dan is het naar. Maar voor de rest: opgeruimd staat netjes. Maar naak het niet belachelijk door fantasie verhalen over een 'ziel' of het 'hiernamaals'.

Toegevoegd op 22-04-2009 12:13:09
Jouw vraag is dus niet relevant.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in zeker opzicht heb je nog gelijk ook... +1
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wartaal, sorry..
De bouw van een menselijk lichaam (of dierlijk) is net zo complex als de menselijke geest (ware het niet iets beperkter).

Mijn overtuiging is dat een mens in zijn leven verschillende dingen leert om verschillende redenen. Dit komt volgens mij dan uit in een 'multi-directionaal', waarbij de ziel (de energie die overblijft na de dood) zich kan opsplitsen om met een gericht doel samen te smelten met een andere 'multi-directionaal'. Hieruit ontstaat dan de ziel van een nieuw persoon. Dit opent de mogelijkheid voor de ziel van een persoon om 1 op 1 over te gaan naar een nieuw lichaam, of afhankelijk van wat hij nog te leren heeft samenvoegt met andere delen van andere zielen.

Dat samenvoegen is een 'convergering' waarbij die delen van zielen samenvoegen die op een bepaald punt hun leertraject kunnen vervolgen, in dat lichaam dat hier het meest waarschijnlijk voor is.

Met andere woorden, de ziel is leidend, maar het lichaam wordt bezield. Het is wel zo, dat voor iedere ziel wel een lichaam is en misschien (hoe misselijk het ook lijkt) is het wel zo dat er geen ziel is voor sommige lichamen. Maakt dat de aanvaarding makkelijker of moeilijker bij een miskraam (zelf meegemaakt en ben er nog niet uit)?