Heeft dit met energie te maken?

Een goede vriend heeft vlak na de dood van een familielid het volgende ervaren: Hij stond in dehuiskamer en voelde heel sterk 'iets' van bovenaf letterlijk binnenkomen door zijn kruin, zijn lichaam in. Hij is hier nog erg mee bezig en kan er geen verklaring voor vinden. Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (11)

tweemogelijkheden:
Paranormaal: Zijn familielid eeft contact gezocht en getrach rust in zijn hoofd te brengen. Een teken van 'Ik ben bij je'

Para-kritisch: Hij heeft het zich verbeeld / het was gewoon een bloedstroom/liuchtstroom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan energetisch zijn.
hopelijk voelt hij zich er verder goed onder.
en mogelijk kan hij er een positieve verklaring aan geven.
vermoedelijk was het contact sterk, ervoer hij verbondenheid met dit familielid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Kan positief zijn en negatief....

Sommige mensen geloven ook in : parasitaire zielen wezens en ja op het moment dat er iemand in je omgeving sterft dan ben je op je zwakst.

Ik vind zelf dit allemaal wel logisch . Maar ja ik behoor wel tot een minderheid.

Het kan ook een begelijdende ziel zijn die goed bedoelingen heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een bijzondere ervaring!

Het zou kunnen gaan om energie, die via je kruin binnen komt, het geeft een tintelend, vaak warm gevoel in je gehele lichaam, je raakt er door afwezig, dromerig, loom.
het eindigt met een heel fijn evenwichtig gevoel, dat nog dagen, weken soms nog langer te voelen is.

Het zou ook kunnen gaan om een energie ( geest) die dwars door je heen binnen komt, dit geeft een zeer heftig vaak emotioneel gevoel, alles vibreert van binnen, je kan hevig transpireren, heel warm krijgen en huilen van geluk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan je wat meer inf. geven wat er gebeurde en hoe het voelde?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doepiedoep, ga je even op een andere manier antwoord geven.
Alles bestaat uit energie, je gedachten, je ziel, alles vibreert.
Het kan de aanwezigheid zijn geweest van een overleden familielid, die je probeert duidelijk te maken dat alles goed met hem gaat, en je geen zorgen hoeft te maken.
Zeker als het gevoel gepaard gaat met sterk de aanwezigheid van die persoon, (net zoals iemand stiekem achter je staat, en je voelt hem of haar).
Wat ook een mogelijkheid is, is dat er verbinding wordt gemaakt met de Christusgeest.
Dan krijg je heel veel energie, en je voelt je lichter worden, en een groot gevoel van liefde overspoelt je, te groot bijna om te dragen.
Ik denk dat die vriend van je het antwoord wel weet, het ligt in hem besloten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk een beetje moe geweest ofzo...
Niets bijzonders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal een ding voorop stellen: je zult hier nooit een duidelijk antwoord op krijgen. Waarom? Heel simpel. Gevoelens zijn niet uit te drukken in woorden. Hij heeft een ervaring gehad in zijn lichaam dat niemand anders heeft kunnen voelen. Aangezien er in deze regio van de aardbol bij een groot aantal mensen uitsluitend de uitleg "verbeelding, niks aan de hand, etc." geldt, kun je over deze mensen zeggen dat ze mogelijk en misschien op een bepaalde manier beinvloed zijn door derden. Bij hun bestaat er maar een uitleg.

Ik verkies de open uitleg bij zulke onderwerpen. Er is niemand anders dan diegene die de ervaring heeft opgedaan om te bepalen wat er is gebeurd. Velen hebben getracht het "paranormale en spirituele" in woorden te vangen.

Er is een kracht. Hoe je die kracht noemt? Reiki, energie, God, Christus, Allah, Mohammed, Boeddha etc. (mijn excuses voor degenen die ik vergeten ben). Ikzelf noem het energie. Waarom? Omdat de mens honger heeft naar het onbekende, dit in een hokje wil duwen en kunnen zeggen, oh dat is dat. Je praat hier over. etc.

De ervaring zoals je hem omschrijft komt heel dicht bij kundalini-reiki. Zoek die maar eens op you-tube en google maar eens.

Met energetische vriendelijke groeten,

Richard Engelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker heeft dit met energie te maken. Waarschijnlijk is hij bezocht door het familielid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens veel spiritueel tradities vertrekt de ziel van de overledenen niet meteen en vaak zoekt het nog kontakt met familie en geliefden. Meestal komt ook een boodschap bij. Het is niet altijd een boodschap met duidelijk inhoud, soms is het alleen en gevoel om te laten weten dat alles goed gaat. In de volgende site kan je vriend meer informatie en links vinden.
http://www.merkawah.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit heeft zeker met energie te maken, immers alles is energie!

Via je kruin ontvang je Goddelijke/spirituele, energie. Energie vanuit het Universum/Cosmos of hoe jij dit ook noemen wilt , dit is iets wat ik herken.
Je maakt dan verbinding met deze wonderlijke energie of er wordt verbinding gemaakt.

Of het de overledene is? Dit hoeft niet zo te zijn.

Belangrijk is of die vriend zich er goed bij voelt.
Het voelt vaak als warm, een tinteling, dit kan verschillen bij anderen.

Ik herken het als Goddelijke energie, krijg een tinteling, warm gevoel en voel de witte sprankelende energie via mijn kruin naar binnen stromen, dát wat kracht/liefde, genezing en licht geeft!

Heel bijzonder!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi antwoord, Jeanette, fijn dat je ook uit ervaring kan/ mag praten, inderdaad heel bijzonder!
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel Ed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel Doepie!
In principe is alles energie. En als hij heel sterk het vermoeden heeft dat 'iets' kwam, dan is dat hoogst waarschijnlijk ook zo. Een verbeelding voelt vaak totaal anders. Dat krijg je op een gegeven moment in de gaten. Als het gevoel van 'iets' is bij mij, constant heel sterk is, dan is dat ook zo. Hopelijk krijgt hij wat meer zekerheid en vertrouwen in zijn eigen intuitie, dan hoeft hij dit soort vragen niet meer te stellen.