Zal het gedrag of karakter van mensen echt afhangen van de periode waarin je geboren bent?

Je leest tegenwoordig in veel kranten en tijdschriften horoscopen. Sommige mensen geloven dat je gedrag beinvloedt wordt door de periode waarin je geboren bent of door de stand van de hemellichamen.

Wat denken jullie hier van? Of zijn er hier alleen maar zeer nuchtere personen te vinden? ;)

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik doel met de benaming "periode" niet op het flower power tijdperk of de huidige "KPN generatie" waarin vooral maatschappelijke factoren van invloed waren. Maar meer op het astrologische aspect. Zijn mensen die in oktober geboren zijn nu echt anders dan mensen uit april?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Het is onmogelijk om te bewijzen dat het niet zo. En heel moeilijk om te bewijzen of het wel zo is. Dus waarschijnlijk zullen we het nooit zeker weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

tuurlijk

baby bommer zijn zeikerds (doorgaans) omdat ze denken de verlichting zelf te hebben bedacht toen ze hippies waren

jaren 80 kinderen zijn verwend en ontheemt van het ouderschap maar weten veel over de bereiding van magnetronmaaltijden

de kinderen nu zijn zo mogenlijk nog verwender spelen niet meer buiten en heten roos of philemon en zijn in de heilige veronderstelling dat lid worden van de muggen zijn k=t hyves een uiteenzetting van een gefundeerde mening is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,dat is complete onzin! Het spijt me, dat ik zo "nuchter" ben, maar het is toch van de zotte,dat alle mensen die b.v op 27 April geboren zijn,het zelfde karakter zouden hebben.
Ik denk,dat dergelijke dingen genetisch zijn bepaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb altijd heel hard NEE geroepen, tot pasgeleden iemand die mij nauwelijks kent mij aan de hand van mijn geboortedag, -uur, -jaar en antecedent een nagenoeg feilloze karakterbeschrijving gaf... sindsdien ben ik overgestapt op een 'misschien'.

Voorspellende horoscopen geloof ik echter helemaal niets van...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonder enige twijfel. Een plant die in het voorjaar bloeit heeft andere kenmerken dan een uit de volle zomer of een ander jaargetijde.

Alleen als het over mensen gaat, krijgt iedereen het in een keer benauwd. Het mag wel zo zijn dat het millieu waarin iemand geboren is, invloed op iemands persoonlijkheid heeft, Maar de tijd? O nee.

Trouwens dat idee van het millieu als mede bepalende factor is ook pas aanvaard sinds het eind van de 19e eeuw. In de tijd ervoor was het zeer omstreden.

Er zijn ook leuke testjes gedaan; astrologische informatie wordt ook gematcht met psychologische tests. En juist, dat levert wel degelijk iets op. Al is het niet algemeen bekend en laten astrologen dit gedeelte van de bewijsvoering helaas massaal liggen.

Een uitzondering vind je op http://www.astroboot.com/psychologische-astrologie/temperament-test.html