Wat bedoelt God als hij zegt:

"Zoek mij onder een steen en ik lig onder een steen"
?

Toegevoegd na 5 uur:
wat bedoelt God daarmee als IK onder een steen lig?

Toegevoegd na 9 uur:
wat bedoelt god: met Ik lig onder een steen als IK onder een steen lig?

sorry mensen, deze vraag gaat er NU af! want NU weten jullie het antwoord EN IK OOK

Toegevoegd na 9 uur:
Ik weet zo goed HOE IK HET MOET DOEN!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik word vandaag weer 'wakker' ! Dank je wel! Dikke plus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik had dus ook al de vraag gesteld: geef ik nu satsang?
omdat ik het antwoord al wist!
die vraag werd door het moderatie team verwijderd
en dan was het nog wel gratis en voor niets
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O, je kreeg geen puntenverlies? Komt dat het de Hoogste waarheid is! Satsang!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn satsang was nog wel gratis en voor niets..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk als ik nu ook plusjes mocht geven voor je reaties.........had je er ook veel vandaag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarheid spreken wordt gegeven. zolang het physieke lichaam op aarde is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is je koan vraag ook verwijderd, wat jammer!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O, sluiten maar! Ja, ja, je weet, in jezelf! Dag Kundalini, fijne avond!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als JIJ dat wil BEn IK on LINE
rose
14 jaar geleden
zoek professionele hulp

Antwoorden (14)

"Zoek en gij zult vinden"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hij overal is waar je eventueel zou gaan zoeken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
God is ALLES. Jij bent God. Ik ben God. De steen is God.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het complete citaat verklaart veel. Het citaat is afkomstig uit het apocriefe Thomas Evangelie:

Jezus sprak: "Ik ben het die het licht boven allen is. Ik ben het die het Al is. Uit mij is het Al voortgekomen, en tot Mij spreidt het Al zich uit. Splijt een stuk hout, en ik ben daar. Hef de steen op, en je zult mij daar vinden."

Een mogelijke verklaring:

Wie zichzelf gevonden heeft, voelt zich één met de hele schepping en met alle schepselen. De mystieke ervaring geeft dat gevoel kortstondig weer. De verlichting is een blijvend mystiek ervaren. Het is het ervaren van een pantheïstisch gevoel.

(RJ)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
God bedoelt totaal niets, maar er staat "Ik ben waarlijk EEN"... (Universum… Uni betekent EEN… vers betekent waarheid… en sum betekent ik ben)... Dus je vind mij overal waar je mij zoekt, zelfs ook onder een steen lig ik…
En ik ben de intelligentie van water, ik zoek de laagste plek op… Dat is nederigheid, zo laag als maar mogelijk is, als water… Op mij is de wereld, het universum gebouwd… Amen…
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alweer zo prachtig gelezen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
man man
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ram... ben je weer?
Waar je ook zoekt, God is overal, in en om jou heen.
Het Goddelijke is Energie.

Toegevoegd na 7 uur:
Wat bedoeld God daarmee als Ik onder een steen ligt?
Haal je de onderste steen boven bij je zoektocht, wanneer je denkt het niet te kunnen vinden, je zult Het vinden!

Het Goddelijke geeft hier mee aan, dat waar je ook zoekt, écht zoekt, zul jij hem vinden.
Ik denk trouwens niet dat het zo bedoeld wordt; Ik lig onder een steen, er wordt mee bedoeld zoals ik al schreef; Overal zul je Hem vinden, in jou, om jou heen, Het is Energie, het is slechts een voorbeeld. Dat Hij is en zal Zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen de wil om te zoeken, brengt je wat je zocht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Ik ben overal, in alles wat je om je heen ziet, ben ik"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat de goed gelovige alles geloofd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je hem niet specifiek in gebouwen (kerk) hoeft te 'zoeken' , maar dat hij overal is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
SteenWeg BE
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oo ram je bent RAM!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Right
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In The Middle
In het Midden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ikook
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
poes
als dat geen seksen wordt dan weet ik he
t niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nu?
waar je ook zoekt, god is overal.

misschien wel een beetje beangstigend, als je nooit met een religie te maken hebt gehad.
een god die je overal kan zien, en die zomaar een einde aan je leven kan maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
God is overal aanwezig. Of je nu onder een steen gaat kijken of de steen zelf, zijn bezieling is alom.
Zowel in de natuur als in de mensen zelf, die in hun pas ontwaakte sluimering God vinden.
Ook in de ogen van kleine kinderen, die nog zo vers uit het hemelrijk komen, zul je God vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ALs niet "gelovige"maar wel zo opgevoed is mij geleerd dat wij geschapen zijn naar Gods evenbeeld dus je hoeft God niet te zoeken want dat zijn we zelf, we zijn allemaal goddelijk, maar dan ook allemaal. Maar er huist ook een Duivel in iedereen het is aan ons de keuze of we kiezen voor het goede of het slechte.

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar het gaat veel verder dan dat, teruggaande op het feit dat God alles geschapen heeft, zijn dieren ook goddelijk, is heel de aarde Goddelijk, met dit in het achterhoofd lees ik de bijbel in figuurlijke zin en alles lijkt veel duidelijker. God is het "Al