Als mensen tijdens een bijna dood ervaring kunnen zien (dus zonder ogen) waarom hebben we dan ogen nodig om te zien?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je kan schrijven, waarom praat je dan?

Antwoorden (7)

Ik neem aan dat jij zelf ook droomt met je ogen dicht?

Die mensen beschrijven een vorm van buitenlichamelijk waarnemen (wat dat precies moge zijn), en dat is iets anders dan het "alledaagse" zien.

Toegevoegd na 40 seconden:
Wat dat dan ook precies moge zijn, bedoel ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je met je ogen ziet is een interpretatie van de werkelijkheid en wat je ziet zonder ogen is een interpretatie van een andere werkelijkheid of een andere interpretatie van de werkelijkheid. Het hangt er maar van af wat je prefereert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ons lichaam bestaat uit meerde lichamen, net zoals je een sinaasappel aan het pellen bent.
Zolang we in ons stoflichaam zitten kijken we met onze ogen.
Als ons lichaam uitvalt neemt om geestelijk lichaam het over, wat een vluchtig lichaam is, en daarmee kun je ook kijken en waarnemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om te kunnen 'zien' hoef je niet eerst een BDE te hebben/krijgen hoor.
Er zijn mensen die zonder fysieke ogen kunnen 'zien'.
Noem het een Xtra gave.

De ziel die de mens in essentie is, heeft zich wederom voorgenomen een aards leven aan te gaan. AArde is materie en wil je er een onderdeel vanuit zul je je bedienen van een fysiek lichaam.

En daar horen nu eenmaal ook fysieke ogen bij. Enkelen hebben dan nog de mogelijkheid van het "helder zien". Als extraatje of voor zichzelf en/of anderen van dienst te kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Als mensen, tijdens een bijna dood ervaring,
kunnen zien (dus zonder ogen),
waarom hebben we dan ogen nodig om te zien?"

Men heeft 'fysieke ogen' nodig,
om de 'fysieke stof',
in de 'fysieke wereld', te kunnen zien.
http://www.encyclo.nl/begrip/Fysiek

Men heeft 'psychische ogen' nodig,
om de 'psychische stof',
in de 'psychische wereld', te kunnen zien...
http://www.encyclo.nl/begrip/psychisch
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ietwat Roger that ( =begrepen) bedankt voor jouw reactie en de +...
Buiten ons fysieke lichaam hebben wij een astraal lichaam.

Je treedt uit je fysieke lichaam, dit heb je immers niet meer nodig wanneer je sterft.

Bij een bijna doodervaring stap je dus ook even uit je fysieke lichaam, dan heb je geen ogen, oren etc nodig, je kan communiseren, zonder woorden, zien zonder ogen (waarnemen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn twee manieren van zien.

Wij leren al vroeg tijdens ons leven om onze ogen te gebruiken om te kijken. Onze oren te gebruiken om te horen.
Elk kind leert zijn zintuigen te gebruiken en te ontwikkelen.

Maar het bewustzijn ziet en hoort alles!

De meer een mensenkind leert gebruik te maken van zijn zintuigen, des te minder hij/zij gaat zien /horen met zijn geestesoog!

Op het moment dat je overlijd BEN je weer bewustzijn, en zie je alles weer, zonder gebruikmaking van je menselijke zintuigen.

Het zien, horen... noem maar op, met onze lichamelijke zintuigen is beperkt.
Het zien vanuit bewustzijn (dood) is onbeperkt.