Welke spirituele betekenissen kent de tijger ?

Ik heb een schilderij gekocht, met een tijger erop.
En nu vraag ik me af wat de spirituele betekenissen van de tijger zijn.
En er is geloof ik ook een land, waar die in de dierenriem staat, welk land is dat, en wat is de betekenis ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
13.2K

Het beste antwoord

Even googelen (tijger spiritueel):

Chinese Astrologie TIJGER

De Tijger is in de Chinese astrologie een van de meest gelukkiste tekens van de dierenriem.
De Tijder is veelal snel verveeld, zijn wat lui en hebben moeite zich aan regels te houden.
Ook staan zij erom bekend dat zij drukke baasjes zijn en vrij rusteloos.
Wanneer zij moeten werken zijn zij snel afgeleid, en hebben er nogal een handje van zichzelf voor de borst te willen klopen.
De Tijger vind het ook prachtig naar zichzelf te kijken, dus haal spiegels maar uit de buurt van deze ijdeltuit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In de Chinese dierenriem hoort het sterrenbeeld tijger thuis. De chinese dierenriem telt ook 12 sterrenbeelden, alleen gaan deze sterrenbeelden een heel jaar mee.
2010 is het jaar van de tijger.

Even een gekopieerde samenvatting van eigenschappen:

Samenvatting:
Tijgers zijn erg gevoelige, maar ook nadenkende mensen. Ze hebben echter ook de neiging ongeduldig te worden. Een Tijger wil met respect worden behandeld, maar desondanks komt hij soms toch in conflicten terecht met andere mensen met macht. Belangrijke beslissingen neemt een Tijger niet graag en als het kan schuift hij dat voor zich uit. Dat leidt ertoe dat ze dan vaak te snel handelen zonder erbij na te denken. Ze nemen moedig een risico en hen valt veel succes ten deel. Ondanks hun wantrouwen zijn ze erg moedig en dapper. Kortom: de Tijger is de geboren leider!

http://www.chinese-horoscoop.com/tijger/

Maar dit is slechts algemeen.
Ook voor deze astrologie geldt dat je antecedenten uit andere riemen hebt. Mijn antecedent is bijvoorbeeld een paard.
En daarnaast heb je ook nog eens vier typen tijgers.
Ik kan zo gauw online hier niets over vinden. Maar ik heb thuis een boekje waar extra informatie instaat. Je hebt o.a. "Tijger die door het bos loopt" en "Tijger in de bergen" ja en dan nog twee, maar daar kan ik even niet opkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De tijger op mijn schilderij, ligt op de grond tussen het gras, met een grote boom op de achtergrond, en een bos op de achtergrond.
En de tijger ligt voor die grote boom.
ik ben er van overtuigt dat je op deze site het antwoord zult vinden.
link:

http://www.spiritueel-dromen.nl/index.php/dieren-symboliek

ik hoop dat dit je helpt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooie site, bedankt.
"Welke spirituele betekenissen kent de tijger?
En er is geloof ik ook een land,
waar die in de dierenriem staat,
welk land is dat, en wat is de betekenis?"

Tijger is een 'Chinese sterrenbeeld',
en het is het derde sterrenbeeld
in de Chinese Zodiak-ring.

Voor de Chinezen is het jaar 2010,
dit jaar dus, het jaar van de Tijger
en het jaar van het element Metaal.

Normaal staat de Tijger voor:
geluk, voorspoed, kracht, vernieuwing,
kansen, mogelijkheden en opties;
wie naar de toekomst kijkt,
die zal dáárvan het meest kunnen profiteren;
wie naar het verleden blijft kijken,
die zal dáárvan weinig, of niet, kunnen profiteren.

De Tijger zegt:
"Ik ben de krachtige strijder,
die zeer snel weet te herstellen
(zowel geestelijk als lichamelijk);
ik eis (van mezelf) vooruitgang;
ik breng vernieuwing en voorspoed;
ik bruis van de energie, ik ben sterk;
ik, de onrustige, ben zoekende naar rust;
ik hou van mensen, mijn 'vrienden';
ik kan gelijk een orkaan worden,
die grote schade aan kan richten;
ik ben de strijdvaardige strateeg,
die zeer strijdlustig kan worden;
ik wil tranformeren/ regenereren;
ik (ben soms te heftig en) ga in de kracht
van vrede en/ of onvrede."

Het 'Chinese sterrenbeeld Tijger'
is ook gelijk,
aan het 'Westerse sterrenbeeld Waterman'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
altijd fijn, iets van jou te horen +!
Geen enkele, een tijger is niet spiritueel...

En als je gedachten OVER een tijger spiritueel noemt, dan is het voor ieder voor zich welke gedachten-koppeling men kan maken, fantasie is er in overvloed... Dat kun je net zo goed zelf verzinnen...

Sterrenbeeld tijger ook daar heb ik nooit van gehoord...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dit is dus precies het antwoord waar ik bang voor was, als de vraag zo geformuleerd is.
Maar ik wist niet hoe ik hem moest stellen, zodat ie aan de richtlijnen zou voldoen.
Dus heb ik het aan iemand anders gevraagt, en die kwam hiermee.
Ik vind het geen goed Nederlands "kent de tijger"
Maar ja we zullen het er toch mee moeten doen helaas.
Niks persoonlijks tegen jou hoor xinix, het had net zo goed iemand anders kunnen zijn. Ik vind het gewoon iritant, dat de vragen zo geformuleerd moeten worden.
En een tijger is trouwens wel spiritueel.
Alle dieren zijn dat van nature.
Maar ja meningen verschillen he.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij bent een nieuwetijds kind.
voor jou is alles spiritueel!
Het maakt niet uit welke term 'ze' hebben gebruikt om jou beter te kunnen begrijpen.
Als jij het maar begrijpt!