Ik weet wel dat men in het verleden zei dit kind is 'met de helm op geboren."
Dit betekent dat je met vliezen over je hoofd geboren bent!
Normaal gesproken zijn de vliezen gebroken als een vrouw gaat persen. Maar bij deze geboorte staan de vliezen nog.
Overigens worden aan met de helm geboren mensen speciale (paranormale) krachten toegekend.
Dit zou mogelijk zo zijn doordat de grote fontanel bij geboorte beschermd wordt door de vliezen.
De grote fontanel is volgens New-Agers de lichamelijke uiting van het 1e chakra waarmee je verbonden met de niet-stoffelijke spirituele wereld. Je gelooft erin of niet.
http://whisper.punt.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je wordt spiritueel geboren.
Maar men doet er alles aan om je dat zo snel mogelijk af te leren.
Dat noemt men: doe maar gewoon, hollandse nuchterheid, gezond verstand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of door een hersenbeschadiging.
http://www.goeievraag.nl/vraag/spiritualiteit-religieuze-gevoelens-samengaan-beschadigde.44652
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn geval: op wetenschappelijke basis de realiteit proberen te begrijpen en me dan beseffen dat een zoektocht naar waarheid iets diep spiritueels is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook heel mooi +1
Dat wordt je zo maar niet, dat ben je al.
Het zit in iedereen, alleen kan de een er wat meer mee dan de ander.
Sommige mensen (vooral vrouwen ) zijn al sterk spiritueel zonder er iets voor te doen.
Heel vaak wordt het als niet prettig ervaren, omdat je allerlei infotmatie en emotie van anderen opvangt.
Kan je daar nog niet goed mee overweg, dan kan je vereenzamen, terwijl je omgeving je totaal niet meer begrijpt.
Bijna iedereen die geinteresseerd is in spirituele zaken, zijn al mensen die zich vrij makkelijk verder kunnen ontwikkelen, mits je maar veel geduld heb, je voldoende open kan stellen voor de ander en je zo weinig mogelijk aan trekt van een andere mening.
Veel spirituele zaken zijn goed te verklaren en blijken vaak helemaal niet spiritueel te zijn.
Andere spirituele zaken komen zo intens bij je binnen , dat er geen twijfel mogelijk meer is.