Satanisme is de religie van de mens.
Een Satanist gelooft in zichzelf. HIJZELF is GOD. HIJZELF is zijn verlosser. HIJZELF is heer en meester over Zijn Hemel en Hel.

Toegevoegd na 2 minuten:
Lees meer hierover op onderstaande site:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Hier kun je er veel over lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Church_of_Satan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.indianfeelings.nl/zorgelijke-opleving-van-het--satanisme-in-suriname-.html
"Wat houdt het satanisme eigenlijk in?
Wie kan me iets meer vertellen over het satanisme?"

Velen denken 'een Licht' te zijn,
maar vrezen om in 'de duisternis' te schijnen;

Daarom zeg ik:

Wie niet eerst 'de duisternis' leert kennen,
die zal 'het Licht' ook niet kunnen begrijpen.

Het satanisme biedt dus een kans,
om die duisternis te leren kennen.

Is dat goed? Of kwaad?

Wanneer men
het duistere/ satanisme leert kennen
op een 'goedaardige' wijze,
en niet anderen daarmee benadeelt,
dan vind ik het dát,
wat de meesten 'goed/ juist' noemen;

Wanneer men hetzelfde leert kennen
op een 'kwaadaardige' wijze,
en wél anderen daarmee benadeelt
dán vind ik dát,
wat de meesten 'kwaad/ onjuist' noemen;

maar owkeej, dát is mijn (relatieve) mening...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier deze geefd wel wat gruwel uitleg.

http://www.allabouttheoccult.org/dutch/satanisme.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
I.m.o is satanisme een andere woord voor egoisme. Met alle gevolgen hiervan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier is geen eenduidig antwoord op te geven, satanisme is voor iedere satanist anders. Ook zijn er verschillende groepen binnen het satanisme. Een overeenkomst is wel dat de satanist zelf centraal staat: alles draait om de satanist.

Een 'normale' satanist aanbidt geen God en ook geen duivel, maar is zijn eigen God. Er wordt gezegd dat je geen satanist kunt worden, je wordt zo geboren.

Er zijn verschillende niveaus om met satanisme om te gaan: inleren (eerste niveau); praktiseren van levensfilosofie (tweede niveau); Magier/Satanische magie (derde niveau).

Verder hebben Satanisten net als het christendom een bijbel met daarin:
- de 9 satanistische verklaringen
- de 11 satanistische regels
- de 9 satanistische zonden
- het pentagram der helderzienden

Er is veel, heel veel over te lezen en het is wel degelijk interessant om je er eens in te verdiepen. En niet per definitie gewelddadig, zoals de meeste mensen denken door films en verhalen. Of je je ermee kunt identificeren is een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Satanisme houdt in dat ze in zichzelf gelooft, en satanist geloven niet in god en ook geen duivel, en zelfs geen goed en kwaad!
Satanisme is atheistisch van aard, en best wel neutraal geloof en iemand kunt lid worden.
Veel christenen hebben gekste ideeën over satanisme en zijn erg in de war met luciferisme!
Je hebt Church of Satan en The Satanic Temple, terwijl church of satan in jaren 60's bestaat en the satanic temple op 2012 bestaat en is allebei atheistisch van aard!
Church of Satan hebben best wel regels hebben zoals:

Zoek geen seksuele toenadering tenzij je hiervoor een signaal krijgt.
Doe kinderen geen kwaad, want zij zijn onze toekomst.
Niet doden.

Dat vind ik meest belangrijkse satanische regels van de aarde en de rest zijn er meer op te noemen.
Maar die hebben geen problemen met homoseksuelen want satanisme is het eerste geloof of sekte die homohuwelijk toegestaan is, en ik ben zelf homoseksueel en ik heb de satanic bible gelezen en raakt me heel diep en ik was rooms katholiek opgevoed maar in m'n gedachte ben ik atheist, dus Satanisme raakt me diep.
En bij satanisme kun iemand zijn want ze willen zijn, als ze mensen geen pijn doet is het okay.
Dus satanisme heeft niets met duivel aanbidden of wat dan ook te maken!
een jaar geleden