heeft je sterrenbeeld karakter eigenschappen en hoe zit dat met planeten, beinvloeden die je leven ook?...

sommige mensen geloven heel sterk dat de sterren en planeten invloed op ons dagenlijks leven hebben. Ik vind dit wel interessant. Dus vroeg me af hoe jullie daar over denken..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (8)

Als jij denkt dat sterrenbeelden, planeten en sterren invloed hebben op je leven, dan hebben ze dat ook.
Je wordt namelijk wat je denkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij denken daar anders over. Wij denken dat namelijk de vroedvrouw die je ter wereld brengt meer aantrekkingskracht op je heeft dan de sterren. In de natuurkundige zin dan.
Wij denken dus dat dit allemaal larie is.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dit een koninklijk meervoud Antwoordman? (;
AWM
14 jaar geleden
Inderdaad. De vraag was "hoe jullie daar over denken".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er bestaat natuurlijk de mogelijkheid dat hij/zij met jullie "ons" als GV'ers bedoelt. Maar..... ik KAN het mis hebben :p
De invloed van de maan op jou is gelijk aan die van een doperwt die je op 50 cm van je houdt. Dus nee, invloedt van planeten op ons daar geloof ik niet in. Tenzij een planeet in botsing met onze planeet zou komt, dan geloof ik wel in zijn invloed. maar dan is het ook meer fysiek geweld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je weet hoe lang het licht van de sterren al onderweg is op het moment dat wij het zien (heel veel lichtjaren), geloof je nooit meer dat de sterren iets over de toekomst kunnen zeggen.
Ze zeggen hooguit iets over het verleden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat totdat iemand de moeite neemt om in duidelijke taal uit te leggen hóe dit zou moeten werken, en hóe we dit zouden kunnen controleren, we niet eens zouden kunnen beginnen ons af te vragen over óf het werkt.

Als er geen duidelijke, eenduidige, door alle (of in elk geval een groot meerendeel) astrologen gedragen uitleg is van wat er aan de hand is, schiet het weinig op. Als niemand je kan vertellen wát er zou moeten gebeuren, kun je niet zien óf het gebeurt.

Ik vindt het ook razend interessant. Ik zou dolgraag weten op wat voor manier een ster die duizenden lichtjaren van mij verwijderd is invloed uitoefent op mijn leven. Ik zou ook dolgraag willen weten op basis waarvan men vindt dat planeten dit hebben. En of dit ook geld voor kometen, asteroïden, andere manen dan de onze, kunstmatige sattelieten (die tenslotte ook door de ruimte zweven) en dergelijke. Op basis waarvan zouden deze welke invloed op ons uitoefenen, en hoe kunnen we dat objectief meten? Het moet toch fascinerend zijn om hier meer over te weten?

Helaas is er in de praktisch toegepaste wetenschap geen enkele indicatie dat er hier iets aan de hand is. Dat is inclusief astrofysica, met behulp waarvan we dingen gedaan hebben als nieuwe planeten vinden, zowel binnen als buiten ons zonnestelsel. Met behulp waarvan we weten wat de relatieve afstanden van hemelobjecten zijn - waardoor we dus ook weten dat alleen omdat het eruitziet alsof sterren bij elkaar staan aan onze sterrenhemel, dit niet per sé het geval is.

Astrologie heeft daarentegen geen enkele voorspelling gedaan over nieuwe vondsten in de ruimte, terwijl je zou verwachten dat áls er iets aan de hand is, je ook in dit veld van "onderzoek" anomaliën zou moeten vinden in je resultaten, die je een bepaalde zoekrichting in sturen.

Verder zijn er natuurlijk nog tests als bijvoorbeeld een klas vol leerlingen die dezelfde horoscoop voorgeschoteld kregen en allemaal vonden dat deze perfect bij hun paste, gegevens van kindermishandelaars die door astrologen als beroepsadvies meekregen dat ze absoluut iets met kinderen moesten doen, en gevallen als James Randi die een tijdlang een astrostuk gedaan heeft voor een krant door andere stukken letterlijk te kopiëren uit oude "voorspellingen", waarop ook positief gereageerd werd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het wel grappig vinden, maar gelukkig is het niet zo. Nee, de genen van je ouders en hoe ze met je omgaan de eerste paar van je leven leggen de basis van je karakter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn inderdaad wel mensen die dat geloven, maar daar hoor ik niet bij. Mijn collega en ik zijn op dezelfde dag jarig maar we verschillen toch erg van karakter. Ik geloof toch echt dat ons karakter gevormd word tijdens het opgroeien en dat je DNA dit voor een groot gedeelte bepaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat de mensen die jouw horror scoop schrijven heel hard op hun duim zuigen alvorens ze het geheel zo onduidelijk en breed mogelijk beschrijven zodat er altijd een kern van waarheid inzit.