Ik kan geen statistieken over Nederland vinden, maar in Amerika onderzoeken ze alles :)
Daar gelooft 48 procent in bovennatuurlijke waarnemingen.
19 procent gelooft in vervloekingen en heksen. Dat percentage is significant hoger bij de lager opgeleiden, iets soortgelijks zie je op deze website.
En maar liefst 73 procent van de Amerikaanse jeugd zegt zich wel eens te hebben beziggehouden met spirituele zaken.
30 procent zegt een bovennatuurlijke ontmoeting te hebben gehad.
10% van de jeugdigen zegt met een dode te hebben gesproken.
Geeft dat een indruk?
(Van een echt Christelijke bron:)
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

dat kan je niet precies meten want veel mensen houden dat voor zich.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eenderde van de Amerikanen gelooft in geesten. Dat blijkt uit een donderdag gepubliceerde peiling van Ipsos en het persbureau AP. Bijna een kwart van de Amerikanen zegt een geest gezien te hebben of in de aanwezigheid van een geest te hebben verkeerd. Geesten vertonen zich vooral aan alleenstaanden, rooms-katholieken en mensen die nooit een religieuze bijeenkomst hebben bijgewoond. Ook gaan geesten liever op bezoek bij mensen met progressieve ideeën dan bij conservatieven. Eenderde van de Amerikanen gelooft in het bestaan van UFO's en een op de vijf Amerikanen in hekserij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe kun je nou weten hoeveel procent van de mensen geloven in geesten als daar geen onderzoek naar gedaan is.
Alles wat ik nu zou antwoorden is natte vinger werk.
Kan zeggen 50% maar kan het niet staven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
denk toch dat het meer zal zijn als 50%
echter omdat de meeste hier niet opelijk voor uitkomen zal dit niet na te gaan zijn via onderzoeken.
ook is het van belang in wat voor zin je het over "geesten " hebt.
heb je het over de zogeheten "klop"-geesten,of meer over het "hiernamaals"-geesten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is moeilijk om achter te komen aangezien niemand er voor uit wilt komen en er lacherig over doen.
deze man"zak bagans" heeft naar eigen zeggen oog in oog gestaan met een geest en wilt koste wat kost bewijzen dat het bestaat.
neem de moeite om te kijken hoe hij dat doet met nog 2 man .

http://www.youtube.com/watch?v=savRokajCm4
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is moeilijk te beantwoorden, weet niet of je alle gelovigen meetelt.

Maar wat mij verteld is, is dat 98% van de wereldbevolking wel in 'iets hogers' gelooft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mag ik weten,Koolwitje,wie je dat heeft verteld?
Hoe zou je dat moeten weten, mensen die er in geloven worden nogal eens voor gek verklaard..dus houden ze hun mond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je hoor
Helaas zijn er velen die hun ervaringen voor zich houden, dus daar zullen nooit de echte gegevens over te verkrijgen zijn.
Maar ik houd het erop, dat het meer mensen zijn dan we denken onafhankelijk van hun opleidingsnivo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals deze antwoorden, blijkt dat er nog geen wtenschappelijk antwoord op jou vraag.
Maar in ieder geval ik geloof zeker dat er geesten bestaan. 100%