Welke energie kan voor genezing zorgen?

Een van het moeilijkste en meest besproken onderwerp op g.v.
Maar ondanks alle reactie's is er nog steeds geen antwoord.
Al honderden mensen hebben het al kunnen ervaren op een bepaalde plaats in ons park.

Tinteling van handen en/of voeten.

Tinteling/vibratie's vanuit de bodem via hun benen door het hele lichaam.

Voelen van energie die binnen komt via hun kruin.

Voelen van een energie die een heel warm en intens gelukkig gevoel geeft, die soms dagen aanhoud.

Voelen van energie, waarvan mensen onmiddelijk beginnen te huilen.

Energie waar mensen in een koude ruimte enorm warm van worden (te warm)

Energie waar mensen van in trance raken.

Energie die pijnen wegneemt en soms geneest.

Meetbaar is een grote afwijking in het magnetisch veld.
Soms beginne de bezoekers te wiegen, het van voor naar achter gaan(heen en weer)
Dat is met geen mogelijkheid te stoppen.
Onafhankelijk van elkaar vertellen de mensen precies de zelfde ervaringen!

Zo gebeuren er telkens weer gebeurtenissen veroorzaakt door de energie, maar welk?
Waar van daan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou wel eens weten willen in welk park dat is Ed, kun je me dat vertellen. Lijkt me een ervaring dat ik wel eens mee wil maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag Ed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Park Rana, bij ed thuis. Ik ben er geweest en kan beamen dat het voelbaar is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je Prana voor het beantwoorden van de vraag, sinds jouw bezoek is er nog veel meer gebeurd, het krachtveld groeit nog steeds. ik ben bezig met een website over het rana park en ben een boek aan het schrijven.
Cryofiel
14 jaar geleden
Ed, je maakt de klassieke fout in je vraagstelling. Daardoor is de vraag niet beantwoordbaar. Ik begin te vermoeden dat je dat graag wilt. We (Rota en ik, en anderen) hebben je al meerdere keren uitgelegd waar je de fout in gaat. Nu sla je weer die essentiële tussenstap over. Zo zul je blijven cirkelen waar je nu bent. Je ontneemt jezelf de mogelijkheid extra inzicht te verwerven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel, Rota had het ook over een essentieel ding, toen ik vroeg wat het was, antwoorde hij niet meer.
Nu begin jij er ook over, waarschijnlijk zijn jij en Rota door beter ontwikkeld te zijn dan ik wat opleiding betreft, veel beter gewend een vraag of antwoord juist , te formuleren.
Voor mij is dit allemaal nieuw, ik heb 51 jaar met mijn handen gewerkt en ben nu met een inhaalslag bezig en heb inmiddels heel veel geleerd, zeker van dicussie voeren.
Dus als mijn vraag niet goed geformuleerd is of verkeerd gesteld, vertel het me.
Ik ben al blij dat de vraag is blijven staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar is dat park, Ed? En is dit vrij toegangelijk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het rana natuurpark, heb ik in 1998 aangelegd op een voormalige akker van een boer, direct achter ons bedrijf.
De eerste opzet was mensen bewuster te maken van de natuur, de kleuren en geuren, de schoonheid van de wilde planten, de insecten, de vlinders en vooral het gevoel wat daar bij hoort.
Direct al in het eerste jaar kwamen er al tientallen meldingen van mensen die iets bijzonders ervaren hadden tijden het bezoek aan het park.
Nu, 11 jaar later zijn er twee sacrale plaatsen ontstaan, die ongekend sterk zijn en waar heel veel mag gebeuren.
Ik ben bezig met een website voor informatie, zodra die klaar is zal ik het hier melden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanaf 1 maart tot 1 november is ons bedrijf (vijvercentrum)
open van dinsd. tot zat.
Voor 2.50 euro koop je een kaartje voor het park incl. een kopje koffie.
Er zijn al 4 mensen van g.v in het park geweest.
Ben ik thuis dan krijg je er een gratis rondleiding bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het in Zeeland? Het geld maakt me niets uit, als ik daar ooit in de buurt ben, kom ik graag langs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welkom in Dreischor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ed, ik zal (voor de zoveelste keer - sorry als ik wat geborneerd overkom, maar dit heb ik echt al zo vaak uitgelegd...) *nogmaals* uitleggen wat je mist. Je hebt een bepaalde ervaring. Tintelingen, emoties, warmte, enzovoort. Jij zegt dan meteen: kijk, er is energie. Welke energie is dat? Je mist de essentiële tussenstap: waardoor wordt die ervaring veroorzaakt? Is dat energie, is dat iets psychisch, is dat de werking van de menselijke geest, is het de invloed van het licht en het geluid, is het nog iets anders? Zie je het verschil? Ik noem hier zo even uit de losse pols al vier verschillende mogelijkheden. Energie is er daar slechts één van. Er zijn er vast meer dan vier, maar daar gaat het nu niet om. Wat jij doet is: van al die mogelijkheden focusseer je je slechts op één bepaalde mogelijkheid, diegene die jou aanspreekt. De rest schuif je direct terzijde. Als ik op een kruispunt sta, en ik kijk *alleen* maar in één bepaalde richting, dan zul jij toch meteen zeggen dat ik niet zo beperkt moet zijn, dat er nog drie andere richtingen zijn, en dat ik eerst in *alle* richtingen moet kijken voordat ik iets ga zeggen? Waarom doe je dat zelf dan niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja Rota, ik moet nog veel leren om volgens de regeltjes vragen te stellen, ik ga hier op letten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat niet om de regeltjes bij het vragen stellen. Het gaat om het overslaan van stappen en daardoor richtingen missen. Je staat op dat kruispunt en kiest direct één richting zonder ook maar naar de andere richtingen te kijken. Best kans dat je de goede richting hebt gekozen - maar da's dan meer een kwestie van geluk dan van wijsheid. Wijsheid is eerst in *alle* richtingen te kijken, je niet af te sluiten voor andere mogelijkheden. Pas als je *alle* richtingen hebt gezien, kun je beslissen welke daarvan de beste is. Dat is waar het om draait. Niet om de regeltjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag: welke energie kan voor genezing zorgen?
Hoe had ik die dan moeten stellen?
Of gaat het om de toelichting?
Ik heb echt geen idee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ed, ik heb je net voor de zoveelste keer uitgelegd welke stap je overslaat. (Sorry, niet neerbuigend bedoeld, dit is een constatering van een feit.) Als je weet welke stap je overslaat, kun je zelf bedenken hoe je vraag wel had kunnen luiden. (Nu komt mijn persoonlijke mening:) Ik ben bang dat als ik het in detail ga uitleggen, je mijn uitleg van tafel veegt met de opmerking "zondvloed van woorden", en er niet op ingaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens de regels moet mijn vraag kennis delen.Volgens jou en Cryo.sluit ik andere mogelijke oplossingen/antwoorden uit door de manier van vraag stellen (kruispunt)
Dus moet de vraag minder antwoord gericht zijn.
Zoals.......wat kan de oorzaak zijn dat er soms mensen genezen in mijn grot?.........................................
Of.......welke krachten kunnen iemand genezen tijdens een sessie?.........................
Beter? In ieder geval anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima, ed! Ik vind zelf de eerste de mooiste, maar dat kan aan mijn mogelijke vooringenomenheid liggen. Vragen, zonder stappen over te slaan. Dat is de enige manier om echte kennis te vergaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hou er rekening mee.

Het beste antwoord

Waar de genezende energie vandaan komt is onduidelijk. Anders zou ik deze in potjes stoppen en gaan verkopen op Marktplaats.

Ik ben ervan overtuigd dat je de energie kunt opwekken op iedere plek als jij dat zelf wilt. Of dat nu midden in het bos is een dikke eik, of een oeroude steen waar je op gaat zitten, of in een huis of in de buitenlucht of in een park waar jij over praat (al weet ik niet welk park je bedoeld).

Overal is deze energie, het is de energie die je voelt als jezelf hierom vraagt. Het geeft je antwoord op je vragen en bevestigt je gevoelens; telkens weer. Het is zowel negatieve als positieve energie die je kunt voelen. Maar het is de positieve waarmee je kunt genezen.

Ook kun je deze energie uitstralen naar de ander als deze soms te weinig heeft van deze positieve energie. Zoals ook door sommige personen negatieve energie wordt verspreid. Daarbij is de energie onzichtbaar. Want door bijvoorbeel de tintelingen kun je voelen dat ie er is en door de reactie van de ander kun je zien dat ie zijn werk doet.

Machtiger dan menig medicatie op doktersrecept!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

de Universele Energie, de ENE energie die er is... Wat anders zou dat dan toch kunnen...

Dit is dan het antwoord EdDijst... Iets anders is er niet...

Het maakt de bezieling in elke levende mens...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
De energie die voor healing kan zorgen is positieve energie. Het park is blijkbaar een healing krachtplaats waar de natuur voor gezorgd heeft.
Er zijn ook energiën die juist het tegenovergestelde teweegbrengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof alleen in positieve energie van uit mij zelf en met positieve mensen om je heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijna zeker dat het de zelfde energie is!
Universele levensenergie ook wel Ki, Chi, Prana genoemd.
Het is de energie die om alles wat leeft is, wat we ook nodig hebben. Laat de kosmische en de aardse energie samenvallen en je houdt genoeg over om ook anderen er mee te helpen.
Een ziekte is een verstoring of tekort aan deze energie.
Door de blokkade op te heffen kan de energie weer vrij stromen en zal het ziektebeeld verdwijnen. Dit kan je zelf of met hulp van derden. Bij jou (Ed) in je park zijn een paar plaatsen waar die zeer zuiver/geconcentreerd aanwezig is. Alleen al door daar te zijn kun je je al een stuk beter voelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het alleen al daar te zijn geeft veel bezoekers innerlijke rust! +1
Leylijnen en andere krachtvelden. Wellicht.
Dit is een boeiende site erover, maar wellicht kende je hem al.
http://www.leylijnen.com/leylijnen.htm

Als antwoord op je begin vraag: totale acceptatie en onvoorwaardelijke liefde, gewoon helemaal liefhebben.

Toegevoegd na 2 uur:
Wat genezing brengt is afhankelijk van wat je nodig hebt.
Het moet je aanvullend zijn aan je eigen energie, en dat zal per persoon verschillend zijn. Wat voor de één genezend is, kan voor de ander wel schadelijk zijn.

Nou denk ik dat men aan energie bepaalde vormen kan geven en dat die vormen het effect geven...liefde, vergeving, troost, enz. Er zijn natuurlijk vormen die voor iedereen schadelijk zijn bijvoorbeeld haat, en vormen die voor iedereen wel goed zijn bijvoorbeeld liefde.

Energie is gewoon energie, maar het zou kunnen dat de energie op die plek de vorm aanneemt die iemand nodig heeft. (Dat geeft nog eens boeiende denkpaden, ...oh my God, waar ben ik nu weer aan begonnen....)

Uit de chi gong heb ik geleerd dat het net zo hard schadelijk kan zijn als het goed kan zijn. Als je een oefening verkeerd doet kan het echt kwaad, dus het is volgens mij niet zo dat chi altijd goed is, chi is neutraal, wat je ermee doet, hoe je het vormt, maakt het verschil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel mooi rapaan, tijdens je antwoord kreeg je ingevingen van elders, waardoor je dingen zei, waar je zelf verbaast van was.
Zo was het toch?
Zeer boeiend antwoord.
je had dus hulp van gene zijde tijdens je antwoord geven, zeg het me als het niet zo was.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is wel zo, het contact met mijn gidsen is nogal verbeterd sinds jouw melden van het contact met je gidsen. Ik wist wel dat ze er waren, de communicatie stond alleen nog niet zo open.
Nu wel, dank je voor het zetje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een prachtig nieuws!
ik zag/voelde het in je antwoord.
Mooi van dat zetje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar mijn idee, is het de intentie die de energie positief of negatief maakt.
Net zoals energie gestuurd kan worden met gedachten (in QiGong, TaiChi en bijvoorbeeld reiki), kan je daar ook een intentie bij geven. Dus als je bang bent hiervoor wordt het al snel negatief. De intentie kan ook blijven hangen, dus bijvoorbeeld jouw intentie voor dat natuurgebied is goed. Dat voel je. Maar als je intentie niet goed was geweest, blijft deze energie ook hangen en was het natuurgebied niet goed geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn meer zaken die positief of negatief maken, vormen bijvoorbeeld. Een puntige vorm die naar je gericht is, voelt echt slecht, terwijl daar geen verkeerde intentie achter zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede aanvulling, dit is ook Feng shui.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben een grote voorstander van ronde of ovale vormen, het geeft een gevoel van bij elkaar zijn, kunnen jullie daar wat mee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me daar wel wat bij voorstellen/voelen. Die vormen hebben in het geheel geen hoeken en zijn netjes symmetrisch. Het voelt als hele aangename vormen..af, ja ze voelen af, volmaakt. Ik houd in mijn tekeningen van natuurlijke golven en bogen, maar het is eigenlijk niet vaak symmetrisch (behalve de mandala dan).
Ik houd wel van volmaakte vormen, ik vind het alleen heel moeilijk ermee te werken. Misschien omdat ze al af zijn, dat ik er niets uit voort voel/zie vloeien. Hoe rond/ovaal ... kies jij? echt precies of ongeveer. Zie/voel je een cirkel van binnenuit of van buitenaf, of allebei? Wow, of op de rand. De energie van de cirkel loopt langs de rand. Dat hebben maar een paar vormen....de cirkel en het ovaal. Zijn er nog meer die dat hebben?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In ons natuurpark heb ik 2 ruimten gemaakt waar ongeveer 15 mensen kunnen zitten, de eerste ruimte die ik er maakte was een grot onder de grond, met een betonnen dak. ik wilde hem rond maken, maar aan de andere kant wil ik het gewoon op mijn gevoel doen zonder allerlei regeltjes, hij werd dus uiteindelijk ovaal.
Doordat er geen hoeken in zitten is er geen goede en minder goede plek, iedereen die er zit is gelijkwaardig.
Dat vind ik prettig,hij staat precies op een sterke leylijn op aangeven van mijn gids (Martin).
de andere plaats is bij de ingang van het park op de plaats waar de leylijn het park binnen komt, ook daar ben ik zo maar op mijn gevoel gaan bouwen en dat werd ook een ovaal!
Rondom een bank en natuurlijk weer geen hoeken.
Als je er gaat zitten, op de leylijn, komt er energie vanuit de grond via je voeten je lichaam binnen, of via je kruin.
later vroeg ik me af, wat de ovale vorm voor een invloedkan hebben op het geheel, het voelt in ieder geval erg goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liggen de ovalen met de lengte in de lijn van de leylijn?
De cirkel en de ovaal trekken volgens mij de energie naar de rand, op de rand ontstaat dus een sterkere concentratie. Op dezelfde manier ontstaat het krachtige energie punt op éénderde onder de top van een piramide. Als je de figuren op een papier tekent en je laat je pendel er boven reageren, tekent die de lijnen die de energie volgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja de ovalen liggen in de lengterichting van de leilijnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat had ik eigenlijk ook wel verwacht. Het zou kunnen dat een ovaal zich beter ontlaad dan een cirkel, daarnaast heeft de ovaal een veel betere stroomlijn, waardoor de energiestroom van de lijn er minder last van heeft.
Ik kan me voorstellen dat in dit geval de energieloop van de ovaal niet 'rond' is, maar langs beide 'zijden' in de richting van loop van de lijn, waar zij opligt. Als een soort oog. Daar moet te voelen zijn. Om het effect te meten (voelen/zwiepen) zou ik ter plekke moeten zijn, ik vermoed dat het in de vorm een stuk lichter zal zijn dan aan de rand.
Wij hebben ook grote koperen cirkelvormen om onze zitplaatsen gehad, waardoor wij geen last hadden van de Hartmann lijn die eronder lag. (We zijn wat gevoelig.) Het is heel leuk om te experimenteren met vormen en wat die doen met energie, we gebruiken de pyramide vorm om lekker in te kunnen slapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ben even weg, reactie volgt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zoek al lang naar de invloed van vormen, ronde vormen voelen prettig, hoeken niet.
De cirkel binnen de cirkel moet nog krachtiger wezen bedenk ik me nu ineens.
Ga ik eens uitproberen.
Het wiegen/zwiepen is ongelooflijk het begint van zelf en is niet te stoppen, soms is het van links naar rechts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan jij ook rondlopend met je armen 'zwiepen'... je armen als wichelroede gebruiken? Ik ben nog niet zoveel mensen tegen gekomen die dat ook deden, mijn oma deed het ook en ik doe het. Ik vind het een makkelijke manier om de loop van stralen en hun sterkte te meten. Mits ze niet te sterk zijn want anders zwiep ik mezelf van m'n voeten af. Als de cirkel binnen de cirkel inderdaad sterker is, is dat heel interessant, (dan koppen mijn ideeën niet, en dat is eigenlijk het leukst want dan kun je weer verder).
Universele levensenergie. Makkelijk gezegd: de energie waar wij groot van worden, de plantjes groeien, de vogeltjes fluiten enz enz

Doorgifte kan bijv via Reiki
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vermoed dat er één soort energie is die alles overstijgt in al zijn verschijningsvormen: Positieve Energie.

Zolang de energie positief is of wordt ervaren heeft ze een genezende kracht denk ik. Zo is het voor mij persoonlijk in elk geval wel :-)

Heel basic, als ik me lach voel ik me beter :-)
Als ik me ziek voel ben ik blij als iemand mij aan het lachen maakt :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het formuleren als 'dé energie', of, met de koosnaam die wij er hier thuis voor hebben, 'de werkelijkheid'.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Ga naar een handoplegger die geeft jou de positieve energie van hem zelf en hij krijgt die energie van de goddelijke wereld. je kunt zelf ook wel een testje doen bij je zelf : ga rustig zitten en hou je handen ongeveer 10 cm
uit elkaar en beweeg ze iets in elkaar en dan iets uit elkaar consetreer je een beetje op je handen en na een tijdje vol je de energie tussen jou handen en dat is die positieve energie die van jou zelf komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je mooie aanvulling.
+1
Uit de reacties bij diverse antwoorden is me je doelstelling duidelijk.

Waar komt de energie vandaan. Ik geloof dat die op diverse niveaus beantwoord kan worden.

Ten eerste is de energie te sturen met je gedachten. Dus energie welke er al is, kan je concentreren en daardoor effectief sterker maken. Wat er gebeurd dan is dat je energie leent van je omgeving. Je neemt wat, maar aangezien het een stroom is zorg je ervoor dat gelijke energie ook weer terug gaat naar de oorsprong waarvan je geleend hebt. Een stroomkring in elektriciteit.

Ten tweede, en dat gebeurt in jouw natuurpark: Alles is energie, als je twee dingen bij elkaar zet dan zal die twee samen een groter energieveld vormen. Jouw natuurpark is 1 grote energieveld geworden, doordat alle individuele energiebronnen bij elkaar zijn gekomen.
Dit wordt sterker doordat de afstemming (het wennen aan elkaar) zuiverder wordt. Hiernaast zorgt de continue intentie dat deze energie nog eens extra wordt gebundeld.

De energie die er in het universum is, is dus niet 1 energiebron, het geheel maakt deze energie, alle kleine dingen die elk een eigen energiebron zijn.
Dus vanuit een enkele voorwerp, tot zo groot als een land, naar de grootte van de aarde/planeet. Dit op elke planeet die bij elkaar weer een grotere energieveld geeft.

En dan de hamvraag: Waar komt die energie vandaan van het kleine voorwerp: Wat in me opkomt is dat deze door afstemming van trilling komt. Een andere gedachte: "In een korreltje zand kan je de hele wereld zien". Dus al de energie van het universum zit opgeslagen in 1 korreltje zand. In de kleinste deeltje van een voorwerp. Het zit er al sinds het ontstaan van dit deeltje. Bij de geboorte zit het hele universum in ons.

Hmm, het is nu het kip en het ei verhaal, welke is eerder de energie van het universum of de energie van het deeltje.
Andere gedachte: Alle materialen zijn er al in de wereld, alle bouwstenen. Hier komt niets bij en gaat niets af. Wanneer deeltjes bij elkaar komen, vormen ze hun eigen en unieke voorwerp en energie.

Heftig, goeie vraag Ed. Je maakt weer veel los.

----

Mensen die gevoelig zijn voor deze energie hebben op hun kleinere onderdelen (celniveau) een afstemming met elkaar waardoor 2 cellen al een grotere energieveld is. Twee cellen kunnen al eenvoudiger de energie aan elkaar doorgeven om een stroomkring te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een geweldig antwoord, dank je!
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi duidelijk verhaal. +
Ik heb alleen wel een vraag. Wie/wat is volgens jou instaat intentie te leveren/hebben? Mensen en gidsen is me duidelijk maar is er nog meer? De bomen en dieren...die ook? Al het leven? Mineralen?
je eigen energie