Wanneer heeft iemand een oude ziel?

Deze vraag nav een mijn zonen , een zeer bedachtzame en rustige jongen, waarvan veel mensen zonder dat je ze het vraagt zeggen: hij heeft een oude ziel......
Zelf heb ik het gevoel dat ik hem al heel lang ken, alsof ik hem al kende voordat hij na een heftige geboorte voor het eerst op mijn buik lag.....het was toen een weerzien, niet een eerste kennismaking.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe gaat zoiets dan eigenlijk? Goedemiddag, hey hoe is ie! is dat je zoon, wat leuk. God hij heeft wel en oude ziel...! Toegevoegd na 15 seconden:
een
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even een kleine opmerking, er wordt steeds gesproken over ; hij/zij HEEFT een oude ziel, dit moet zijn; hij IS en oude ziel.
Je BENT een ziel en hebt een lichaam, je stoflichaam, wat je achterlaat na je overgaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lees het boek kinderen uit de hemel. Geweldig boek en zal je het zeker herkennen +

Het beste antwoord

Afgelopen zomer ontmoette ik een kind van een jaar of 6.
Toen ik haar aankeek, straalde er rust en wijsheid uit haar ogen.
Zonder ook maar te knipperen keek ze me liefde vol aan.
het raakte me diep van binnen.
Later deze zomer gebeurde het me opnieuw, maar nu bij een baby van enkele maanden, opnieuw was er die rust en herkenning en vooral het speciale gevoel van , wij kennen elkaar!
Ik ga het hier niet verder uitleggen, ik ben meer een waarnemer, maar oude zielen bestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Waarom kunnen we nu toch niet heel gewoon accepteren dat sommige kinderen op sommige momenten rustig en bedachtzaam uit hun ogen kijken? Waarom zoeken we zoveel achter zoiets heel gewoons?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom niet?
Cryofiel
14 jaar geleden
Je kunt overal wel iets achter zoeken. "Goh, mijn kind vind het leuk om tikkertje te spelen. Wat zou dat allemaal zeggen over zijn ziel?"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kunt ook nergens wat achter zoeken terwijl er wel wat is.
Cryofiel
14 jaar geleden
Wát is er dan? Behalve een gevoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gevoel is toch genoeg Cryofiel?
Voor mij is niks bewezen, ik val mijn kinderen (of anderen om mij heen) hier niet lastig mee dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het bestaat geheel uit een onverklaarbaar gevoel, want het verstand kan hier niets mee.
En behalve het gevoel is het ook het weten.
Ook al niet met je verstand uit te leggen.
Alles is ook veel meer dan een vermoeden, het is zoveel keer sterker, bij een vermoeden twijfel je nog, maar bij dit totaal niet, je weet het gewoon.
Dat is nu precies ook het grote struikelblok tussen jullie en ons.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ooit een halfjaar oude baby in mijn armen gehad, die ik van schrik bijn liet vallen; grote donkere ogen die ze ineens naar me opsloeg en me vol oude wijsheid aankeken. Het was erg intens.
Ik voelde aan het lijfje dat dit kind niet in orde was, dat bleek ook zo.. maar die ogen, die wisten alles, vol en wijs
Ik heb het kindje nooit meer gezien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal juist Nonstop..
Ik heb ook zo een ervaring!
Cryofiel
14 jaar geleden
Tja, het blijft bij een gevoel. Het gevoel dat *jij* krijgt bij het aanschouwen van de oogopslag van een baby. De vraag is: zegt dat nu werkelijk iets over die baby? Vergelijk: een dolfijn kijkt altijd vrolijk.
Belangrijk: dat is alleen maar zo *in onze ogen!*
In werkelijkheid: heeft een dolfijn helemaal geen gezichtsuitdrukking.
Maar: wij zijn erop getraind uitdrukkingen te zien in gezichten.
In dit geval in een dolfijnensnuit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo Ed, vele antwoorden op deze vraag kwamen in aanmerking voor beste antwoord, ook het jouwe, heel herkenbaar wat je beschrijft. Ik wist het al, maar was benieuwd naar andere verhalen.
Ik heb jouw antwoord uitgekozen omdat er ook weer typische GV-reacties op kwamen. De discussie erover raakte me, dus daarom voor jouw het best antwoord.
Groet en een fijn, relaxted 2010 toegewenst vol nieuwe spirituele inspirerende momenten, Pieker

Andere antwoorden (14)

Ten eerste vind ik het vreemd dat iemand je ongevraagd commentaar geeft en dan zoiets zegt.
Ik denk dat ze bedoelen dat deze jongen een wijs en bedachtzaam kind is, volwassen voor zijn leeftijd.
Sommige kinderen hebben een bijzondere ziel. Zijn heel fijngevoelig en het lijkt wel alsof ze veel hebben meegemaakt en al door het leven gevormd zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat jij vraagt dat raakt mij omdat ik dat gevoel wat jij hebt over je zoon herken.
Kijk maar eens bij mijn antwoord bij deze vraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/herkenning-partner-opgebasseerd.27374#161745

Ik geloof dat je steeds weer terugkomt in dit leven en dat je steeds weer een ander leven lijdt. Sommige mensen die je in een eerder leven kent, kunnen weer terug komen in een volgend leven. Je leeft als het ware weer een leven samen. De relatie kan anders zijn. Hoe ik dat weet? Nou dat kan ik je niet vertellen, het is iets wat voor mij altijd waar is geweest. In mijn theorie zijn er dus erg veel oudere zielen, ik ben hier zelf ook niet voor de eerste keer.

Andere mensen herkennen het vaak ook als iemand al meer lijkt meegemaakt te hebben dan in dit leven mogelijk is. Iemand die vaak rake dingen kan zeggen over iets. Mensen met wijsheid dus. En volgens mij zit er hier best een aantal op goeievraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi eefst +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk denk ik eefst, ik ervaar het precies zo +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
herkenbaar +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi en puur+1
Ik denk dat je pas een oude ziel hebt op het moment dat je dat zelf zo voelt! Ik hoop dat dat bij mij pas op mijn sterfbed is, als ik tenminste sterf uit ouderdom....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tsja, het begrip oude ziel ken ik alleen van oudere mensen. Misschien dat je zoon vroeg het leven begreep. Misschien juist door de geboorte dat je zoon gelijk al zeer volwassen is en rusitger is in zijn doen en laten. Hij heeft, zij het heel vroeg en misschien daardoor onbewust, veel voor zijn kiezen gekregen. Doordat jullie samen deze problemen hadden hebben jullie ook een hechte band gekregen waardoor jullie elkaar door en door kennen. Bij mijn geboorte ging ook niet alles naar wens en in de eerste jaren ben ik vaak in het ziekenhuis geweest samen met mijn moeder. Daardoor heb ik ook een hele sterke band met mijn moeder.
Ik heb zelf niet het gevoel dat ik een eerder leven heb gehad. Ik geloof dus ook niet dat ik mensen uit een eerder leven in het huidige leef ken, maar uitsluiten doe ik het ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken het in de context van reïncarnatie. Iemand zou dan al veel levens hebben gehad en is daarom wijs voor zijn leeftijd. Het zou best kunnen dat dit zo is, maar of dit waarheid is is voor iedereen persoonlijk. Ik geloof wel in reïncarnatie, ik geloof ook dat bepaalde gebeurtenissen je persoonlijkheid vormen, hetzij in dit leven, hetzij in een vorig leven. Ik weet niet of jij erin gelooft, het zou best eens kunnen dat je je zoon in een vorig leven al gekend hebt. Of misschien voel je van het moment van geboorte al een dusdanige band met hem, omdat hij in je gegroeid is en je bloed is. Ik ben zelf altijd heel erg onder de indruk van jonge mensen die wijs voor hun leeftijd zijn, in die zin dat ze nadenken over dingen, diepgang hebben en open-minded zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik mijn zoon aankeek, na 'n zware bevalling, keek hij mij aan en naar mijn idee wilde hij mij vertellen dat hij nog in leven was (hij zag er dood uit). 't Eerste wat ik dacht was "Wat 'n oude ziel", ik heb dit voor mij gehouden omdat ik weet dat niet iedereen hierin geloofd.
Mijn vader kwam in het ziekenhuis om zijn nieuwe kleinzoon te verwelkomen en fluisterde tegen mij "Hij heeft 'n oude ziel, weet je dat?"
Wanneer iemand 'n oude ziel heeft? Ik denk dat je dat zelf wel ziet. Je voelt 't.
Persoonlijk zou ik niet tegen iemand zeggen dat zijn/haar zoon/dochter een oude ziel heeft. Of ze moeten er zelf over beginnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prachtig verhaal, dankjewel, heel bijzonder dat je vader het ook zei, niet mijn vader maar mijn moeder zei hetzelfde tegen mij na de bevalling +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad ..... je voelt het......
+1
Als je praat over een oude ziel, heb je het over een ziel die al vele levens hier op aarde heeft gehad.
Levens met veel inzichten, levens met haat en liefde, begrip voor je medemens.
Neem je medemens zoals hij is, want je begrijpt zijn/haar taak hier op aarde.
Niemand kan en mag oordelen over de ander, want je weet zijn taak hier niet.
Heb je al deze dingen hier op aarde geleerd èn begrepen, dan 'groei' je, hoe meer je begrepen hebt en er naar handelt, hoe meer je groeit, hoe meer 'verlicht' je bent.
Oude zielen zijn vaak ook wijze mensen, rustig, bedachtzaam en gevoelig , die meestal niet begrepen worden, omdat je een 'ander taal' spreekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal waar, zo ervaar ik het ook dankjewel +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
top van je +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die ......andere taal...... is vaak het grote struikelblok, ook hier op g.v. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is waar Ed, soms heel moeilijk ook :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ Ik begrijp het in ieder geval wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fijn, dank je:)
Dat wordt gezegd van jonge mensen (en ook wel kinderen) die ontzettend rustig, beheerst en volwassen door het leven gaan, alsof ze al heel veel levenservaring hebben, wijl ze die niet kunnen hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En zo is mijn zoon precies +1
Waarschijnlijk komt dat toch uit een vorig leven, of uit een leven waarin jullie in het hemelrijk waren.
Feit is wel dat er steeds meer kinderen geboren worden met een oude ziel.
Zij dragen de rijpheid van vele voorbije levens in zich.
Zij zijn hier voor een speciale taak, nl om de mensen bewust te maken, zodat geweld en macht afgezworen worden, en een nieuw spiritueel bestaan aanbreken kan.
Je ziet dit op het moment ook gebeuren, doordat banken vallen, en de een na de ander schandaal aan het licht komt.
Ik vermoed dat ook jouw kind zo"n kind is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij is het zo, dat wij zielen zijn en een aards lichaam hebben. Maar goed, dit terzijde.

Je bent een oude ziel wanneer je zoveel van je ervaringen geleerd hebt dat een aards leven niet meer nodig is. Je kunt dus ook 'wijze zielen' zeggen.

Het gebeurd wel eens dat oude zielen toch 'terug' gaan om de mensheid en de aarde te helpen in belangrijke op komst zijnde gebeurtenissen. Zoals velen al aangaven in hun antwoord, zijn al veel oude zielen onder ons of worden nog geboren.
Een geruststellende gedachte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het ook een geruststellende gedachte +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooie gedachte +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De denker...spreekt uit ervaring :) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank jullie wel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Ik geloof dat je het begrip oude ziel ook precies raakt...
En als ik een oude ziel had, dan zou ik ook maar glunderen, want het stempel “oude ziel” is een geweldig compliment als je het mij vraagt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het ook een compliment voor mijn zoon +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Er staat een mooi verhaal over je vraag hier.
Het verhaal van een oude ziel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat een prachtig verhaal, dankjewel +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor je verhaal+1
Dat er oude en jonge zielen zijn lijdt wat mij betreft geen twijfel. Volg je eigen intuïtie, die laat je echt niet in de steek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een oude ziel is iemand die al vele malen geïncarneerd is op aarde. En heeft dus veel levenservaringen opgedaan waardoor hij beter zijn weg in de aardse sfeer zou moeten weten te vinden en anderen kan leiden.