Voor de energie gevoeligen: Zou jij willen meewerken aan wetenschappelijk onderzoek?

Zodat de rest van de wereld een nieuwe dimensie in kan gaan.

En waarom niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vraag me altijd af wat de alternatieve types nou eigenlijk bedoelen als ze de woorden 'energie' en 'dimensie' gebruiken. Het lijkt namelijk niets te maken te hebben met de betekenis van die woorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een mooie nieuwe vraag SuzyQ
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of een mooie uitleg bij je vraag: wat bedoel je nou eigenlijk? Waar moeten die energiegevoelige mensen eigenlijk gevoelig voor zijn? Voor de mogelijkheid om arbeid te verrichten? Dat zijn we allemaal. En wat voor nieuwe dimensie bedoel je? Een nieuwe parameter om iets te beschrijven? Waarom zouden we daar 'in' willen gaan?
Cryofiel
14 jaar geleden
Ja, da's een goede. Het lijkt er vaak op dat de gelovers niets liever willen dan erkenning. Om die te krijgen, gebruiken ze een term uit de wetenschap. Ze geven een volstrekt nieuwe betekenis aan die term. Energie, veld, straling, tachyon, trilling -- allemaal termen uit de wetenschap, allemaal gekopieerd door de gelovers, maar allemaal met een compleet andere betekenis. Vervolgens worden wetenschappelijke waarheden over bijvoorbeeld energie gekopieerd en zonder meer van toepassing verklaard op die andere interpretatie. In de trant van: -- De wetenschap zegt: energie stroomt van plekken waar veel energie is, naar plekken waar weinig energie is.
-- Meridianen transporteren energie.
-- Zie je nou wel: de wetenschap zegt dat meridianen bestaan! Ehhhh... Zucht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet waar die termen vandaan komen. Ik heb ze niet verzonnen in ieder geval. SuzyQ, ik ben net 50+ berichten met Cryofiel bezig geweest. Ik begin nu niet opnieuw. Als je een vraag stelt, kunnen meerdere van "ons" je onze interpretatie geven. Bovendien, wil ik deze vraag niet sturen. De antwoorden dienen uit de mensen zelf te komen. Dit doe ik voor jou Cryofiel.
Cryofiel
14 jaar geleden
@gdanonym, in die lange draad heb ik al aangegeven dat ik deze vraag aandachtig zal volgen. Goeie Vraag wat mij betreft! Ik wil hier ook niet sturend bezig zijn. Maar na de reactie van SuzyQ moest ik wel -- noem het een stukje frustratie dat er even uitmoest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk kan ik een stuk beter antwoord 'vanuit mezelf' geven als ik weet wat de vraag is. Stel dat ik jou het volgende zou vragen: "Voor de kastgevoeligen: zou je meewerken aan wetenschappelijk onderzoek? Zodat de rest van de wereld een nieuwe pasta in kan gaan. En waarom niet?" Dan zou jij toch moeten weten in welke betekenis ik de woorden 'kast' en 'pasta' gebruik voordat je antwoord kan geven? Misschien ben ik wel energiegevoelig in jouw betekenis. Geen idee, ik weet niet wat het is, dus ook niet of ik binnen de categorie val. En misschien zou ik wel willen dat de wereld een nieuwe dimensie in gaat zoals jij bedoelt. Geen idee, ik weet niet wat het is, dus ook niet wat ik moet vinden van de wenselijkheid om er als wereld in te gaan. Snap je mijn punt? Ik heb het inmiddels als bredere vragen gesteld, ik zie je graag daar terug, of anders hier om je verklaring van jouw specifieke vraag te geven.

Het beste antwoord

Ik zou aan alles willen meewerken als het doel maar goed is, ik heb geen behoefte om me zelf te bewijzen.
Ik heb er ook geen behoefte aan, om de ander(Scepsis) wapens in handen te geven om me zelf neer te laten sabelen, veel zaken zijn niet te bewijzen.
Veel zaken kunnen niet afgedwongen worden, het is geen kermisatractie!
Zonder medewerking van gene zijde, zijn wij niet veel meer dan ieder ander.
Is het onderzoek bedoelt om beter met de energie om te gaan om zodoende meer mensen te kunnen helpen of beter te helpen, dan doe ik mee.
Ook zou ik mee willen doen om al die mensen die nu nog twijfelen te kunnen overtuigen, zodat ze daardoor beter in het leven staan.
Als dat het uitgaanspunt is doe ik mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
+1 voor je positieve houding. Een paar kanttekeningen wil ik toch plaatsen. Je geeft niemand wapens in handen om je neer te sabelen. Dat doe je hooguit als je beweert dat iets een zekerheid is, zonder met bewijs te komen. Zolang je realistisch bent en geloof onderscheidt van bewezen werkelijkheid, zal niemand je een strobreed in de weg leggen. Verder kan natuurlijk elke vorm van kennis zowel in positieve als in negatieve zin worden gebruikt. Zo ook energie: die kan vernietigend of opbouwend, ziekmakend of helend worden toegepast. Het openen van de ene weg leidt onherroepelijk tot het openen van de andere weg. De geschiedenis heeft geleerd dat de positieve weg meer wordt gebruikt dan de negatieve: als mensheid hebben we het nu stukken beter dan 100 jaar geleden, en 100 jaar geleden stukken beter dan 200 jaar geleden, enzovoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met wapens in handen geven bedoel ik van te voren uitgekiende proeven die bij voorbaat al mislukken alleen maar om het bewijs te leveren dat alles niet bestaat.
een proef bedenken kan je dagen over doen. Bewijs leveren is een moment opname, er zijn goede en slechte momenten.
Paranormale zaken kan je niet afdwingen, je moet altijd medewerking krijgen van gene zijde en dat maakt het ook zo kwetsbaar, ieder week geef ik hier sessie's, iedere week heb ik contact met gene zijde, maar als ik een proef zou moeten doen om het te bewijzen zal het wel mis gaan, er moet een eerlijk doel wezen en dat is een proef meestal niet.
En dat is nu ook precies het wapen van de tegenstanders.
En die willen alleen maar bewijzen dat alles niet bestaat en niet een verklaring zoeken, want dan zou er wel eens een andere uitkomst komen.
Cryofiel
14 jaar geleden
Ed, elke proef wordt met wederzijdse instemming bedacht. Proeven die bij voorbaat mislukken, bestaan dus niet. Mag ik vragen waar je dat idee vandaan hebt? Dat idee zie ik namelijk alleen bij mensen die zich bij voorbaat afkeren van proeven, en jij geeft juist aan dat je wél zou willen meewerken. Als jij bijvoorbeeld zou denken dat je met tien keer proberen, op verschillende dagen / verschillende plaatsen / verschillende tijdstippen / wat JIJ maar wilt, dat je daarvan bijvoorbeeld vijf keer contact zou kunnen maken, en de wetenschappers denken dat je door puur toeval twee keer succes zult hebben -- dan zijn we er toch al? Dan proberen we tien keer. Heb je van die tien keer nul, een, twee of drie keer succes, dan faal je. Heb je vier of meer keer succes, dan slaag je. Zoiets. Met wederzijdse instemming. Met wederzijds respect. Niks "van te voren uitgekiende proeven" - dat is een fabeltje dat in stand wordt gehouden door mensen die bang zijn van zulke proeven. De tegenstanders zijn geen tegenstanders, maar medestanders op de speurtocht naar waarheid. Als je het zo ziet, komen we met z'n allen een stuk verder. 't Is stukken beter dan elkaar bij voorbaat dingen in de mond leggen die de ander helemaal niet zou hebben gezegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie de zinloze discussie's hierboven bij het antwoord van rot...
47 stuks !
daar ben ik bang voor, niet dat ik bang ben, maar dat het zo zinloos is, zogaat het al 7 maanden zonder vooruitgang. Alle argumenten dat paranormaal niet bestaat en dat er geen geesten bestaan enz. enz. heb ik allemaal bekeken en gelezen en vooral overnagedacht, natuurlijk heb ik het van de andere kant ook bekeken.
ik heb hier de laatste jaren 4 a500 mensen mogen helpen, alleen al door het gebruik van mijn paranormale gaven.
Ik heb mensen mogen helpen op afstand hier op g.v., het zou heel makkelijk zijn om namen te noemen , soms ook wel heel verleidelijk, maar natuurlijk doe ik dat niet.
Maar ik wil wel heel graag weten hoe het werkt!!!! En wat jij voorsteld heeft rot.. ook al div, keren gedaan, maar als ik toestem hoor ik niets meer, eerst 500€ dan 10.000€ verdienen, je hebt het vast over het zelfde als ik het zo lees.
leuk hoor dat geld en als het lukt mooi meegenomen, maar dat zal nooit mijn doel zijn als ik het zal doen.
Cryofiel
14 jaar geleden
Ja, Rota wordt behoorlijk neergesabeld door JaVid. Zinloze discussie inderdaad. Mijn voorstel komt neer op samenwerking om de waarheid te achterhalen. Er zijn hier en daar prijzen te winnen, maar die zijn alleen bedoeld als "put your money where your mouth is". Kan best zonder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoor het wel.
Cryofiel
14 jaar geleden
Ik voel me (nog?) niet zo geroepen om zelf te gaan testen. Ik houd het vooralsnog op het geven van tips waar je zelf mee aan de gang kunt. Jij hebt een bepaalde belevingswereld, die je hier vurig uitdraagt (niets mis mee, hoor, begrijp me niet verkeerd). Ik probeer je hier kennins te laten maken met een andere wereld, die de meeste andere gelovigen (laat ik dat woord maar weer eens gebruiken) direct afwijzen. Neem bijvoorbeeld het geval van het trillingsgetal. Dat is nu middels overleg zo helder geworden, dat je het *zelf* zou kunnen testen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Cryofiel, we zijn geen wetenschappers. Zelf testen kunnen we niet, die resultaten zouden zonder pardon neergesabeld worden. Ed geeft aan te willen meewerken. Ondanks zijn afkeur zoals dit in deze discussie duidelijk is geworden.
Dat jij je niet geroepen voelt om te gaan testen, zal voor Ed overkomen als: zie je wel, weer als het puntje bij paaltje komt. Net zoals de jij al aangeeft (en Rot ook) dat wij altijd ons afzijdig houden en ons terugtrekken. Ik ben blij met deze vraag, er wordt genoeg discussie opgezet. Hopelijk is de doel van deze vraag al nuttig gevonden. @Ed, ik begrijp je. Bedankt voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Ja, Rota wordt behoorlijk neergesabeld door JaVid. Zinloze discussie inderdaad" nou, Rota wordt pas neergesabelt op het moment dat hij gaat denkendat hij met mij een discussie voert. mafkees... :D hoe kan je met iemand een discussie voeren als die iemand gelijk met zijn woorden aan geeft dat zijn opponent's punt waar is? er was dus geen discussie, en vooral was er geen zinloze discussie. ik wou daar alleen maar even weten, wat de resultaten van de experimenten waren en Rota dacht dat ik beweer dat er geen resultaten waren, en begon mij overtuigen dat zze er wel waren. jah, dat er resultaten waren weet ik al mijn vraag was welke resultaten? resultaat: opening van nieuwe dimensies?
of
resultaat: bewijs eigen gelijk en Rota zelf heeft geantwoord: bewijs eigen gelijk dat was alles wat ik wou namelijk weten maar jah, hoe kon ik weten dat Rota geen verband begrijpt tussen zijn motivatie en zijn resultaten. ik dacht dat hij een puber is, maar hij zit nog steeds in de kleuterschool dat wou ik even dus zegge...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel duidelijk Javid, maar je zit regelmatig op het randje van beledigen, dat is niets voor jou.
Wat zit je dwars?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben ervan heel bewust en ik doe het explicit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rota veroorzaakt een aantal negatieve emoties en ik ben bewust van de redenen ervan. wat jij ziet als het rand van beledigen is energie die ik niet wilt hebben maar liefdst ter plekke op de object ervan dumpen. ik vind het ongezond om ze te laten in me blijven. dus deze "discussies" met Rota zijn voor mij niet meer niet minder dan uitlaat van bepaalde energieen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JaVid, pas op. Als je gehoord wilt worden, dan zul je je energie onder controle moeten hebben.
Je bent op het vlak bezig dat je energie neemt van een ander. Die ander wil dan energie terugnemen. Actie is reactie.
Blijf in je eigen energie, geef de ander energie en ze zullen energie aan je teruggeven. Dat is een meer natuurlijkere en eerlijke manier van communiceren. Deze energie is zuiver, die hoef je niet te dumpen. Jij weet van energie, aan jou de taak om hier boven te blijven staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
iemand die luistert zal het horen van de eerste keer, gdanonym als je goed de discussies volgt, zul je zien dat k mijn punt nog in eerste reactie aan geef. en de rest van mn reacties zijn genoodzaakte uitleg voor de eerste reactie genoodzaakt omdat er wordt niet gehoord en vanaf de eerste keer niet begrepen wij nemen en geven constant energie. ik ben wel bewust van wat ik hier en vooral met Rota doe. energie is ik op hem dump is mijn REACTIE op hem, negatieve emoties die ik ervaar als ik lees zijn getwiste logica zijn getriggerd door hem en ik dump het ook op hem, hij verdient het wel. sterker nog, hij is zo onbewust van zijn eigen handelingen en gedachtegang dat een beetje negatieve energie van mijn kant zou niet veel kwaad zijn, hij loopt al in de war door eigen energieën dus natuurlijk en eerlijke manier te communiceren kan ontstaan alleen tussen natuurlijke en eerlijke mensen en als ik zie iemand die a) liegt tegen hem zelf b) denkt dat mensen rondom hem zo dom zijn dat ze het niet kunnen zien en c) zelf geen respect voor zijn opponenten en ze per definitie als fantasten ziet, als ik zo iemand zie... ...dan is wat hier gebeurt mijn NATUURLIJKE en EERLIJKE reactie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij kent energieen, als jij iemand bewust slechte energie geeft vind ik jou slecht. Je hoort hier dan niet thuis. Je misbruikt je gave voor eigen gewin, je eigen ego. Gebruik je kennis om een ander te helpen, niet om een ander te laten zien dat jij het beter weet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gdanonym, als het kon een plusje voor jou.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik geef geen slechte energie, ik verwerk slechte energie. ik verbrand het. wat hij ermee doet kan niet niet zeggen, voor zover ik in zijn woorden kan lezen heeft ie het niet eens in de gaten en hij wilt niet geholpen worden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JaVid, je spreekt jezelf nu tegen even wat quotes:
"energie is ik op hem dump is mijn REACTIE op hem, " "en ik dump het ook op hem, hij verdient het wel" "een beetje negatieve energie van mijn kant zou niet veel kwaad zijn, " Als hij aangeeft dat hij niet geholpen wil worden, waarom help je hem dan? (en als je niet helpt, wat doe je dan?)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik help hem niet, nee... ik heb gewoon mijn lol door negativiteit die door hem wordt vewekt op hem te gooien verwerk ik het voor mij zelf nogmaals, wat hij ermee doet is zijn probleem ik weet heel goed waarom ik reageer zo op hem. ik weet heel goed dat het natuurlijke en eerlijke reactie van mij is, ik zou zelf verbaasd worden als ik zo niet zou reageren mijn negativiteit heeft een reden ik zie al maanden lang hoe 4 of 5 mensen aan Rota proberen een simpel ding uitleggen: "er is veel meer" ik zie dat ze willen hem helpen ik zie dat ze stoppen energie er in ze stoppen tijd erin en emoties en ik zie dat met al dat positiviteit heeft Rota niets gemaakt, hij heeft niets terug, geen begrip, geen groei, geen waardering, geen dankbaarheid voor al die aangeboden hulp wat hij doet is draaien draaien draaien en hij zuigt energie simpel omdat hij niet weet te stoppen als hij wou leren zou hij van de negativiteit ook kunnen leren maar nee, hij is nog met iets anders bezig. hij is nog steeds bezig met hem zelf te bewijzen dat hij gelijk heeft jij vraagt of ik hem zou willen helpen, nee dat kan ik niet zelfs als ik dat zou willen. hij moet zijn gedachten uitwerken en vroeg of laat komt ie toch terug op alles wat er hier aan hem wordt uitgelegd. of in dit leven of in een van de volgende, hij moet dit door realiseren en hij ontsnapt het niet, dat is ook waarmee hij nu bezig is hij moet die emoties en gedachterondjes en dillema's nog doorheen om pas aan het eind van dat allemaal dat allemaal los kunnen laten en geloof me, voordat ik mijn negativiteit op hem gooi ben ik bewust van de redenen van mijn negativiteit. dus het kan echt geen kwaad, als Rota maar wist dat ik 80% van alles ik naar hem schrijf lachend schrijf... ik zie dat al die mensen die hem willen helpen krijgen van hem terug nul komma nul positiefs en wel veel negatiefs in de vorm van ongeloof en scepticisme jij vraag mij wil ik hem helpen
nee ik help liever die mensen die hem willen helpen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"ik help hem niet, nee… ik heb gewoon mijn lol"
Je bent slecht. "door negativiteit die door hem wordt verwekt op hem te gooien verwerk ik het voor mij zelf"
Het is jouw negativiteit, het is jouw energie. Dat geef je ook aan iets verder.
Dit maakt je slecht omdat je aangeeft dat je het weet. Wie weet heeft een keuze. Je wilt hem niet helpen. Dit alles is gewoon voor de lol. Je bent hem dus aan het vernietigen.
Dan ben je het pure kwaad. En zal ik me verder niet meer met jouw bezighouden. Behalve anderen beschermen die zichzelf niet kunnen beschermen. Je weet dat ik me bij de alternatieven voeg. Ik sta dus ook niet bij Rot in het kamp. Ook ik heb mijn discussies met hem gehad. Hieruit weet ik dat hij het goed bedoeld.
Niet dat ik hem kan omtoveren. Maar elke individu volgt zijn eigen weg. Deze persoon en die weg mag niet vernietigd worden.
Jij vernietigd, daarom zal ik stoppen het contact met jouw aan te gaan. Jij geeft aan niet anders te kunnen dan zo te reageren. Dit is voor mij het teken dat jij op een hele lage niveau met spiritualiteit bezig bent. Dat ook jij niet kan leren en dat ook jij niet kan groeien.
Misschien zelfs lager dat het niveau van Rot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vernietigen? haha ja, jij denkt al zeker dat ik zo laag ben))) ik ben slecht tegen mensen die dat in mijn ogen verdienen, ik kan ook heel goed zijn. beide zit in me ;) ja, het is mijn negativiteit, natuurlijk. als ik op iets negatiefs reageer dan probeer ik de reden van dat negativiteit te zien in het geval van Rota redenen van mijn negativiteit zijn voor mij helder: http://www.goeievraag.nl/vraag/paranormale-krachten.24591 aan het eind van mijn antwoord-lijn heb ik het gezegd, als je het niet gevolgd hebt nee, ik wil hem niet helpen. en ja, die "discussies" puur voor de lol... soms neem ik expliciet een tegenovergestelde mening in discussie simpel om hem op zijn kop te slaan en dat is niet moeilijk want dat doet hij al zelf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uiteindelijk, wie weet misschien is dat wat juist kan helpen. naar mijn rekenen moest hij al lang wakker worden zoveel mensen zo lang proberen hem een en hetzelfde ding uitleggen, iedere normale zelfbewuste persoon zou zich zelf beginnen af te vragen... jij praat hier makkelijk over spirituele niveaus, voor mij persoonlijk spiritueel iemand is diegene die de redenen van de conflict/probleem/negativiteit in zich zelf zoekt in plaats van de schuld aan iemand of iets anders geven. ik weet prima de redenen van mijn negativiteit en door mijn ervan bewustwording neutraliseer ik het voor me zelf en wat ik aan hem expliciet terug schiet is mijn negativiteit maar dan als boodschap. en ieder bewuste mens die aan zijn ontwikkeling bewust en methodisch werkt, weet dat als er in de realiteit zo'n grote, duidelijke conflict plaats vindt, dan is er iets mis mee, er is iets dat ik verkeerd doe - zou zo'n iemand eerst denken. Rota denkt dat niet, hij denkt dat hij het al weet. en onder de mop van leren wilt hij zijn gelijk bewijzen. en dat kan hij alleen als hij de mensen die hem willen helpen ongelijk bewijst. en dat is destructief voor die mensen die met goede wil hem willen helpen. jij weet het toch zelf, of niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JaVid, groei in jezelf. Zorg dat je die negativiteit voor jezelf, maar ook voor de ander op een positieve wijze oplost. Dat kan.
Wat jij momenteel doet is een eerste stap, een zoektocht. Ik hoop dat je inziet dat je NIET negativiteit naar iemand moet sturen. Boodschappen worden beter begrepen als je het goede met die persoon hebt. Stuur ze niet samen met negativiteit. Jij kan dit, zoek ernaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:) ik hoef niet zoeken, ik weet het kan anders. ik heb het ook al gezegd, jij luistert ook niet helemaal goed, he :) ik weet dat het kan anders, maar ik doe het bewust zo ps: in mn vorige reacties van gisteren "expliciet" => moet zijn => "expres"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb ook een vraag aan jou denk je echt dat hulp (of het hele leer proces) alleen in positieve vorm komt? ik bedoel, zoals ik begrijp uit je woorden een spiritueel iemand moet altijd en overal alleen maar positieve energie uitstralen? dus glimlachen tegen iemand die je leuk vind en precies op dezelfde wijze glimlachen tegen iemand wiens daden je afschuwelijk vindt? zo bedoel je het?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over je laatste alinea, ja. Zelfs tegen je vijanden moet je liefde kunnen uitstralen. Dat kan je als je de ware betekenis van vijanden ziet. Op je vraag: Nee. Je eigen leerschool komt in negatieve vorm het vaakst voor. Dat heb je juist moeten leren om het tegenovergestelde als een kracht te ervaren. Die negatieve vorm wordt nooit, maar dan ook nooit met jouw doel ingezet. Dan kan je ook iemand doden met als boodschap, daar leer je van, doe het in je volgend leven maar beter.
Een ander zal je dus nooit de negatieve lessen leren. Die kan hij alleen zelf leren. Zijn eigen lessen, niet die negatief opgelegd worden. Zie dat er nu een normale discussie kan zijn. Positief, respect.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:) nou ik denk er anders over. en dat komt misschien omdat wij op verschillende spirituele niveau's zitten, als ik je hoor praten ik leer van de negativiteit. dus wat jij zegt dat ander zou nooit van de negativiteit kunnen leren is al niet helemaal waar hij is mijn vijand niet, en ik denk dat ik al gezegd heb dat ik wel bewust ben van de redenen van de negativiteit ik neem aan dat jij begrijpt dat als ik ervan bewust ben wordt dat negatieve energie AL geneutraliseerd. alleen door ervan bewust worden iemand doden? nou ja, als ik Hitler of Stalin in hun tijd ergens tegen kwam, zou ik het doen zonder eens denken... is dat genoeg boodschap voor jou? jij praat met mij alsof ik ervan niet bewust ben en nogmaals, normale discussie voer ik met normale mensen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok, ik ben kennelijk niet helder om je mijn idee uit te leggen. Ik laat het hierbij, misschien tot een andere keer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik begrijp je idee en ik leg je iets uit dat ietsjes verder gaat dan dat idee die jij mij uitlegt in mijn ogen, spirituele mens is zelf bewuste mens dat wilt niet zeggen dat hij heilig is (dat is weer een andere categorie van mensen) en altijd positief op de wereld reageert men kan boos worden op iets, iedereen wordt eens boos. verschil tussen bewuste mens en onbewuste is dat die laatste wordt mee gesleept in de stroom van zijn eigen boosheid als het onbewust is is het niet onder controle. mijn boosheid is bewust, ik stuur het bewust in de negatieve vorm terug het gaat niet om de vorm, het gaat wat er achter is. als Rota de achter liggende gedachte zou kunnen begrijpen, zou hij al die negativiteit ook accepteren. en ervan leren maar nee, hij kijkt naar de vinger ipv de Maan tot een andere keer :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ed, je zegt zelf je hebt veel hulp bij. en ik voel het met mijn eigen huid. er was een tijd toen ik ver zijnde van mn pc aan marita kon precies aangeven wanneer Rota aan mij een reactie schrijft. dus ik doe nog heel goed om op het rand te staan :D (meestal probeer ik zelfs de smilies op gevaarlijke plekken zetten zoals ook hier ook doe, maar jah als de woorden niet worden gelezen verwacht ik verder weinig) het spel die hij spelt is destructief voor mensen die hem willen helpen, en voor de rest van de lezer die niet beschermd zijn zoals jij en zich niet kunnen beschermen zoals ik. deze destructieve energie wordt door liefde alleen maar grote, het voedt ervan. en misschien ja, ik neem vuur op me zelf door een negatieve rol aan te nemen om dit lek dicht te klappen maar dat heeft niet het lukt me prima om dat tegen te houden hoewel ik geen zin heb dat voor lang te doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je bent moeilijk te volgen Javid, ik zal het nog een paar keer moeten lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ah maakt niet uit het is ook niet zo belangrijk sommige dingen zij niet prettig maar moeten gewoon gedaan worden
vind ik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoera, we hebben een stuk helderheid! JaVid verklaart zelf dat hij een trol is. Niet een trol uit de mythologie, maar een trol uit het Internetjargon. Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Trol_%28internet%29 . Goed, dat betekent dat we niet meer mét JaVid hoeven te praten, maar alleen  --  indien nodig  --  óver JaVid. Dit brengt mij wel op het principiële probleem dat ik het slecht vind communicatie onmogelijk te maken. Daarom laat ik altijd de communicatiekanalen open. Zelfs toen JaVid mij scheld-PB's stuurde heb ik hem niet geblokkeerd, en heb ik hem niet gemeld bij de moderatoren, hoewel zijn schrijfsels ruim voldoende waren voor een blokkade. Maar hoe doe je dat met een trol? Die zal immers de openstaande communicatiekanalen altijd misbruiken, omdat hij daar zijn zure pleziertje aan beleeft. Ik heb in eerdere "discussies" regelmatig gezegd dat ik pas weer op JaVids schrijfsels zou reageren als hij iets zinnigs zou bijdragen, en dat ik weg zou blijven zolang hij zou blijven schelden. Ik denk dat ik diezelfde strategie zal blijven hanteren, maar nu nog wat explicieter. Aan de andere kant heeft onzin wel een weerwoord nodig. Dus 100% toepasbaar is mijn strategie niet. Heeft iemand een idee over de beste aanpak?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Rot, ik heb geprobeerd om JaVid positief te laten communiceren. Helaas kan het nog niet inzien welke toevoeging dat geeft.
Ik geef je groot gelijk dat je je terugtrekt. Zeker als je aangeeft je ook al met PB te schelden.
Ik laat hem nu verder ook links liggen. En als hij het weer echt te bond maak, zal ik weer naar voren komen. Ik heb ook geen oplossing. Ik hoopte dat Ed misschien nog een idee heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen, JaVid beweert dat *ik* negatief zou zijn. Hij heeft het over de serie reacties onder dit antwoord:
http://www.goeievraag.nl/vraag/.27906#164200 Ik hoef alleen maar de eerste paar reacties van die lange draad door te lezen. Dan zie ik (maar wie ben ik...) slechts positieve gedachtenwisselingen  --  tot de eerste reactie van JaVid. Die is licht negatief. Ik vraag hem om uitleg te geven over zijn reactie. JaVid reageert door nog veel negatiever te doen. Vanaf dat moment gaat het helemaal mis. Dus: WIE is er nu negatief? Volgens mij is JaVid aan het vechten tegen zijn eigen negativiteit. Het beroerde is, dat Ed hierop reageert door mij te vermanen dat IK beter naar JaVid moet luisteren. Daar werd ik echt helemaal strontziek van. Best mogelijk dat ik iets in JaVids woorden over het hoofd zie. Kan gebeuren. Als dat zo is, zeg dan niet dat ik beter moet luisteren: als mij dat de eerste keer niet is gelukt, zal het me de tweede keer ook niet lukken. Help me dan liever door JaVids bedoeling, die Ed kennelijk wel heeft kunnen zien, in andere woorden uit te leggen. Dat zou constructief zijn geweest. Nu zegt Ed slechts dat ik beter moet luisteren  --  naar iemand die toegeeft een echte trol te zijn, van de ergste soort! Bah!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er dan al geluisterd moet worden, waarom zou dat dan wel voor mij gelden, maar niet voor JaVid? Ik beschrijf een experiment en de uitkomst daarvan. Die uitkomst bevalt JaVid kennelijk niet. In plaats van die uitkomst te accepteren, zegt hij dat ik een foute motivatie heb. Waar haalt hij dat vandaan? Hoe haalt hij het in zijn botte kop om zo te reageren? Echt trolschap? Dus: ik doe een experiment om uit te vinden hoe het zit. Daar komt uit dat (in dit geval) spierkinesiologie niet werkt. Dat zou volgens onze trol betekenen dat de motivatie van de experimentator fout is. Waarbij hij vergeet dat de spierkinesioloog net zo goed experimentator was als ik... JaVid kan dus het experiment verwerpen, want de experimentatoren hadden een foute motivatie. Dan vraag ik me af: WIE is er nu bezig zijn eigen vooroordelen te bevestigen? Mijn idee:
Er zijn twee mogelijkheden: spierkinesiologie werkt, of het werkt niet. We gaan een test doen om te zien welke mogelijkheid de juiste is. We accepteren de uitkomst van de test. JaVids idee:
Er is bij voorbaat één mogelijkheid: spierkinesiologie werkt. We hoeven niet te testen, want we zijn al alwetend. Maar goed, als we toch testen, en het testresultaat zegt dat spierkinesiologie *niet* werkt, dan vermoorden we de boodschapper. Ik zie mijn idee als waarheidsvinding, JaVids idee als het geforceerd zoeken naar bevestiging van vooroordelen. Dat probeerde ik duidelijk te maken. Gaat JaVid hier ook maar op de geringste manier op in? Ik kan het nergens zien. In plaats van inhoudelijk te discussiëren, maakt hij de boodschapper af. Terwijl ik mijn best doe om contact te leggen, blijft JaVid strikt in zijn eigen wereldje steken. En dan komt er nu, aan het einde, een enorme serie reacties van JaVid waarin hij MIJ verwijt dat ik gesloten ben. Dat ik negatief ben. Dat ik het verdien te worden afgemaakt met negatieve energie. En Ed bevestigt de denkbeelden van deze zelfverklaarde trol, door ook te zeggen dat IK degene ben die moet luisteren. BAH!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gooi het er maar uit Rot. Even voor de goede orde, in deze reacties beschuldig IK JaVid dat hij negatief is. Daar probeer ik hem van te overtuigen. Ja HIJ is negatief. Een aantal reacties terug zegt Ed: "je bent moeilijk te volgen Javid, ik zal het nog een paar keer moeten lezen." Hij moet nog overdenken met de discussie tussen mij en JaVid erbij. Daar wacht ik op en hoop ik op. Ik heb ook gezien dat Ed zich tegen jouw keerde. Naar mijn idee niet goed. JaVid was diegene die het onmogelijk maakt, (terwijl hij zegt dat hij het wel beter kan). In mijn optiek kan een discussie met jouw heel goed. Of we het eens worden is nog de vraag, maar discussie kan en gebeurt ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@gdanonym, ja, dit moest er echt even uit. Ik heb me nog behoorlijk ingehouden, er is nog veel meer dat er nodig uit moet. Ik zou echter de discussie vervuilen als ik alles in één keer zou spuien. Zoals ik al zei, wil ik graag luisteren  --  maar dan verwacht ik wel dat de ander ook naar mij luistert. Daar heb ik JaVid nog nooit op kunnen betrappen, ook niet in eerdere "discussies". Toen JaVid weer één van zijn spervuren had geopend en Ed hem daarna notabene steunde, ging bij mij het licht uit. Terwijl ik Ed toch heb leren kennen als iemand die zijn gesprekspartners goed kan inschatten. Iemand die gevoel heeft voor de mens achter de gesprekspartner, als ik het zo mag uitdrukken. En dan dit. Dit kwam dan nog eens bovenop een andere (voor mij) onbegrijpelijke reactie van Ed. En nog iets van wat langer geleden. Maar goed, dat gaat dan over Ed, en dat is iets voor een andere keer. Met jou kan ik inderdaad goed spreken. Ook al zijn we het niet eens, ik heb het gevoel dat ik mij openstel voor jouw wereld, en dat jij je openstelt voor de mijne. Wederzijdsheid dus  --  iets dat voor mij van wezenlijk belang is. En als we het niet met elkaar eens zijn, gaan we in op de denkbeelden, en hakken we niet de persoon in mootjes  --  ook essentieel. Voor nu heb ik genoeg gesproken. Ik ben benieuwd naar de reacties van de anderen, vooral van Ed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je Rot. Dit is een prachtige verwoording voor Ed: " Iemand die gevoel heeft voor de mens achter de gesprekspartner " Daar heb ik echt de grootste respect voor. Misschien een truc voor met JaVid (hij leest het nu ook hoor). Als iemand heel lang betoog heeft, is vaak je normale reactie om ook lange betogen te houden.
Maak jou betoog/reactie eens heel kort. Je zult zien, de ander gaat meer to the point praten en ook korter antwoorden. Geen tekstgebrei maar normale conversatie zoals een 1 op 1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:) nee ik zie nog niet dat hij goed gemotiveerd is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
????
Rota vroeg niet om hulp ; hij bood het aan. (Dat maak ik op uit de zin : ja, ik wil dolgraag meewerken ; geef toe, is ingewikkeld, maar als je goed kijkt staat het er echt)
Niemand riep om JaVid ; JaVid verscheen als door de duvel geroepen. Er is er hier ook maar één die pretendeert beter te weten en diens naam begint wederom met een J. Maarja, dat bord he ??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja Marleen ja blijf rustig ademen alles komt goed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hij bod hulp aan? LOLOLOLOLOLOL
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ed, gdanonym PS: "op het rand van beledingen" rota beledigt ieder mens die hem wilt helpen door simpelweg niets ervan uithalen sterker nog hij beledigt mensen als hij dekt dat ze fantaseren, of niet weten wat ze zeggen, of zien dingen die niet bestaan enz nogmaals, hij doet het en hij verbergt het
ik deed het hem terug in open vorm
van wie zou ik het willen verbergen... heh hij herkent dingen die ik hem gooi, hij herkent cirkelredenering, hij herkent geslotenheid en tunnelvisie, hij ergens achter in zijn hoofd begrijpt dat hij iets uit het hele ding mist, hij is gewoon niet bewust genoeg om dat alles realiseren hij beschuldigt mij in dingen die hij doet, natuurlijk dat komt omdat ik doe ze aan hem terug en duidelijk dat hij het negatief ervaart enige kleine detail is dat hij denkt dat die negatieve dingen die hij mij ziet aan hem gooien van mij zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is nu buiten donker en kom net binnen en zie dat de discussie weer flink op gang is gekomen.
Een voorwaarde voor een goede discussie is een verschil van mening.
En die is er!
Ik loop 4 reactie's van rota achter.
We hebben nu 68 reactie's.
Er zijn vervelende dingen gezegd, door beide kanten.
Pas na tientallen reactie's ben ik er bij gekomen.
Ga even terug om te lezen wat ik nu wel precies gezegt zou hebben, waardoor er nogal wat mensen boos werden. Ik heb kretiek gehad op de manier van discussie voeren, en heb het een zinloze discussie genoemd.
Maar ik heb niet de kant gekozen van Javid, dat kan ik nergens lezen.
Maar dat is eerder een conclusie van anderen doordat ik Rot.. zou aanvallen.
Mijn rede van me mengen in de dicussie dat er na 7 maanden discussie over bepaalde onderwerpen, er nog steeds het zelfde gebeurt.
Alleen zijn er anderen allang afgehaakt omdat ze geen heil zagen in zulke discussie's.
Het hebben van respect voor elkaar moet de basis zijn van een goede discussie.
Maar ik zie telkens weer dat Rot.. eerst complimentjes geeft en daarna alles probeert af te breken.
Op al mijn reactie's en/of antwoorden heeft hij kretiek, dus voel ik me aangevallen en niet anders om, trouwens ik geef er niet om, ik kan wel wat hebben. Ik heb met mijn reactie aan willen geven dat dit niet de manier van discussie voeren is, telkens weer eindigt het met modder gooien.
Natuurlijk kan ik mijn gesprekspartner goed inschatten, daarom juist, het kan en moet anders dan zo het nu vaak gaat.
Div. keren heb ik voorgesteld het anders aan te pakken, ga uit van de beleving van de ander en probeer met elkaar antwoorden te vinden. Maar als er bij voorbaat alles als onzin, verzinsels, product van de hersenen, zweverig, fantasten enz. wordt beschouwd en er geen enkele ruimte overblijft voor het verhaal van de ander.
Geven veel anderen het uiteindelijk op, alleen de vechters blijven over (nog twee van de 6)
En ja dat zijn de ergsten. En ja we spreken een andere taal, heel vervelend, maar waar.
Mijn reactie is niet zo zeer deze reactie stroom, maar alles wat er al aan vooraf is gegaan.
Het is een optelsommetje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vervolg
Al 7 maanden heeft rota het over proeven, ik heb al meerdere keren toegestemd, maar er gebeurt niets, en telkens als een ander zijn nek uitsteekt voor paranormale onderwerpen, dan doet Rot. het zelfde, hij daagt ze uit voor experimenten en doet vervolgens niets.
Al maanden wachten we op een uitslag van een proef bij Prana, een simpel proefje, even een verslagje maken en we weten het.
Juist dit zijn ook de dingen waar javid het over hebt, lees maar na.
Iedereen wordt hier moedeloos van. Ik ben op niemand boos,, ik ga graag iedere discussie aan,, ik blijf Rot. uitnodigen voor een bezoekje aan het natuurpark, incl. de proeven.
Ik sta er nog steeds open voor, maar ik hoef me niet te bewijzen, ik hoef niet zo nodig een ander te overtuigen, maar ik vecht wel voor mijn overtuiging, omdat ik het iedere dag ervaar.
En als ik me aangevallen voel, dan zal ik me verdedigen, dat is sportiever dan afhaken.
Laat dit een keerpunt zijn in de vorm van discussie, gelijkwaardig voor de voor en tegenstanders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ed, jij kan open staan maar jij bent machteloos hem te helpen als hij het zelf niet wilt evenals ik marita ieder ander mens is machteloos hem helpen zonder dat hij het echt wilt jij bent wel open maar wat is nut als hij gesloten is? als hij het niet wilt is het niet alleen zinloos, het is ook schadelijk en ongezond om hem proberen te helpen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
javid ik moet me even nutraal houden, in het belang van de discussie.

Andere antwoorden (8)

toen ik alleen je vraag las was mijn eerst reactie ja hoor. Maar verde lezend... Hmm ik weet niet. Waarom zou je een andere nw dimensie in willen. Daarbij we leven al in verschillende dimensies...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Energie gevoelig is subjectief...
Wetenschappelijk is objectief...

Never shall the twain meet...

Dus kan niet, helaas...

Dus ik zou wel willen meewerken, maar het gaat niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan niet helemaal uit je vraag lezen hoe je het precies bedoelt,maar ik denk dat meewerken aan een onderzoek wat voor meer helderheid in bepaalde zaken zorgt altijd goed is.
De nieuwe dimensie waar je het over hebt acht ik wat verder weg en niet helemaal te realiseren door mee te werken aan bedoeld onderzoek
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou een klein stapje kunnen zijn.
Hoewel ik mij niet onder de energiegevoeligen schaar, ben ik toch zo assertief deze vraag te beantwoorden.

Mijn antwoord is: ja, ik wil dolgraag meewerken! Lijkt me leuk en interessant!

Ik kan me echter niet vinden in het doel "een nieuwe dimensie ingaan", wat dat ook moge betekenen.

Maar onderzoek doen, mits op basis van wederzijds respect: ja natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Rotaluclac, ik moest gelijk aan je denken. Top dat je hier voor open staat. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb al vaker aangegeven dat ik dolgraag wil testen. Ik ben al bij Prana langsgeweest voor een test (verslag moet nog steeds op GV zetten), ik zou bij Ed een paar tests gaan doen. Mijn probleem is eerder dat ik zo gedreven ben in het bedenken van een test, dat mensen zich erdoor afgeschrikt voelen. Daar weet je alles van, toch, na die eerdere zeer lange en heftige discussie? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou ook als voorwaarde stellen dat de volledige en totale eerlijke uitslag overal gepubliceerd wordt, ook als het onverhoopt niet positief mocht uitvallen.
Leuk dat je er weer bent, Rota; heb je gemist !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marleen, dank je. Ik weet niet of ik durf te blijven reageren op dit soort onderwerpen. Ik broed nog op een paar vragen wat nu wel en niet mag worden gezegd, en door wie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rota, je hebt wel vaker aangegeven dat jij het dolgraag wilt maar jij hebt ook heel vaak laten zien dat jij het simpelweg niet kan. of door een of andere reden niet doet. kortom, er gebeurt niets het komt misschien doordat jij niet weet wat jij eigenlijk met de test wilt bereiken, denk je niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou het heel misschien ook kunnen doordat de testers eigenlijk zelf ook wel weten wat eventueel de uitslag zou KUNNEN zijn ?? Ik ben ook te allen tijde bereid om aan dat soort onderzoeken mee te doen hoor, maar op de één of andere manier zetten ze nooit door. Vreemd eigenlijk. Ik zou juist niets liever willen dan mijn eigen gelijk bewijzen aan een skepticus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@JaVid, ik heb het vaker aangegeven, dat klopt. De rest van wat je zegt klopt niet. Ik heb meegewerkt aan een test van een spierkinesioloog. Ik was daar zelfs de hoofdproefpersoon -- door de spierkinesioloog zelf uitgekozen. Ik ben bij Prana op bezoek geweest om daar zijn "tachyonbol" te testen. Resultaat volgt binnenkort (nu echt) hier op GV. Dus wat bedoel je met "er gebeurt niets"? En wat bedoel je met dat ik niet zou weten wat ik met een test wil bereiken? Dat weet ik heel goed: ik wil, zo onbevooroordeeld als psychologisch mogelijk is, er achter komen of er wel of niet iets bijzonders aan de hand is. Graag jouw twee uitspraken uitleggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met "gebeurt niets" bedoel ik dat jij nog steeds geen nieuwe dimensies open heeft gekregen is dat niet zo? want voor zo ver ik lees in je reacties, er is geen weinig verschil tussen wat jij zei voor experimenten en wat jij nu zegt jij zegt toch zelf nog steeds dat jij je niet ziet in "nieuwe dimensies" hoe kan je doelen en criterias stellen aan een experiment als jij niet weet waarmee jij te maken heeft? en hoe kan je resultaten daarvan (welke die ook mogen zijn) oordelen en testen op waardigheid vanuit jouw nog gesloten dimensies? dat kan gewoon niet, dat gaat gewoon niet. daarom zeg ik, er gebeurt niets
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marleen het zou heel best kunnen zijn dat iemand die wilt een test doen wilt in feite iets bevestigen. iets dat hij gelooft te weten. in dit geval er is geen sprake van opening van nieuwe dimensies, in dit geval gaat het meer om bevestiging van de oude
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er is geen OF weinig verschil tussen ...*
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en ja, Marleen... mijn eigen gelijk bewijzen aan een scepticus is misschien wat jij zou willen doen, maar iemand die weet waar hij het over hebt heeft er niets aan. eigen gelijk bewijzen is wat scepticus zelf al doet, en het is per definitie onmogelijk om je eigen gelijk te bewijzen aan een scepticus. het feit dat jij het zou willen doen betekent dat jij het je nog niet realiseert
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rota, en als jij niet bezig bent met het openen van nieuwe dimenties, als jij er geen resultaten op dat gebied hebt gehaald, als jij na al die experimenten je zelf in dat context nog steeds niet ziet... waar mee ben je dan bezig? :) zeker weten dat niet met het bevestiging?
niet met het bewijzen van je eigen dimesies? want in dit geval, ik hoef je resulaten niet eens weten om te kunnen zeggen dat het gaat niet over de nieuwe dimensies (in dit geval heb je er geen een) maar het gaat juist om een bevestiging datgene je dimenties die je al had en die jij gelooft als ware te weten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol het is zo grappig "Zou het heel misschien ook kunnen doordat de testers eigenlijk zelf ook wel weten wat eventueel de uitslag zou KUNNEN zijn?" zou het misschien eerder kunnen doordat de testers denken dat ze al weten welke uitslagen er kunnen zijn? en automatisch alle andere (onbekende) uitslagen uitsluiten (scepticisme) weer, dit heeft absoluut niets te maken met het openen van nieuwe dimensies dit is iets helemaal anders, Marleen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sry ik heb een lachkick als jij de resultaten van een experiment van tevoren al bij de testers bekend zijn, wat is dan eigenlijk de hele punt van die experiment? :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eh, JaVid -- van GV krijg je een aantal reacties per dag, maar die *hoef* je niet allemaal op te maken hoor! ;-) Goed, inhoudelijk. Je zegt dat er geen of weinig verschil is tussen wat ik voor mijn experimenten zei en wat ik nu zeg. Dankjewel. Dit zegt iets over de uitkomsten van die experimenten. Ik heb het geprobeerd, maar de experimenten bevestigden mijn uitspraken. Je vraagt hoe ik criteria kan stellen aan experimenten. Ik heb al heel vaak aangegeven dat elk experiment in samenspraak met de ander wordt opgezet. Ik stel criteria vanuit mijn kennis, de ander stelt criteria vanuit zijn achtergrond. Het experiment vindt pas plaats indien we allebei elkaars criteria kunnen accepteren. Wederzijdse overeenstemming dus. Als je een beter idee hebt, moet je dat zeggen -- dus niet zomaar zeggen dat ik het fout doe. Je zegt dat de scepticus erop uit is zijn eigen gelijk te bewijzen. Waar haal je dat vandaan? Alle experimenten waar ik aan heb meegewerkt, zijn juist zodanig opgezet dat we het de geteste persoon zo makkelijk mogelijk hebben gemaakt. We hebben er echt *alles* aan gedaan om het beweerde verschijnsel zoveel mogelijk kansen te geven. Als ik jouw reactie lees, vermoed ik dat je nog nooit bij zo'n test aanwezig bent geweest. Vertel eens, heb ik daarin gelijk? Daarna beweer je iets heel vreemds over het feit dat al die experimenten nog geen enkel resultaat hebben gehad. Je zegt dat het ontbreken van positieve resultaten erop duidt dat ik blind ben - althans, zo lees ik jouw verhaal. Realiseer je je, dat de geteste persoon zelf ook niets zag, en dat ook zo heeft gezegd? Dus die spierkinesioloog was ook blind, volgens jou? En alweer, hoe *kun* je dit nu beweren als je er niet bij was, als je zelfs niet eens weet hoe de test is uitgevoerd? Dan wijs je al bij voorbaat alles af wat je niet kent! Nu begrijp ik ook waarom je schrijft dat je de resultaten niet eens hoeft te weten -- kennelijk staat jouw mening rotsvast, hoe het in werkelijkheid zit maakt voor jou niet uit. JaVid, kruip eens uit je kuil. Stel je open voor het experiment. Sta op en kijk rond!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rota, ik spreek niet over het buitenkant van wat jij doet. jij kan elke dag met wetenschappelijke experimenten bezig zijn, het zegt nog niets als jouw motivatie ergens anders is gericht. ik spreek meer over je motivatie, want die is namelijk bepalend voor de resultaten :) voor zover wij spreken, kon je mij niet laten zien dat jouw motivatie voor je zelf duidelijk is. ik noemde het een twist, weet je nog. dat jij wilt in gedachten en op woorden, maar in werkelijkheid wilt je iets anders. en die anders krijg je ook, want als jij je oude dimensies die jij gelooft te weten wilt bewijzen, zal je ook bewijzen zien. om precies te zeggen, zal je niets behalve dat kunnen zien. en dat is wat nieuwe dimensies nu bij jou blokeert. en zonder dat jij je eigen motivatie voor je zelf boven de water haalt en goed bekijkt, zou je nooit iets kunnen veranderen. onafhankelijk van een aantal wetenschappelijke onderzoeken/per uur
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"de experimenten bevestigden mijn uitspraken." ja, dat is wat ik ook zeg. als je dat zoekt, zal je dat ook vinden. als de resultaten van de experimenten jouw niets nieuws openen, wat doen ze dan? wat krijg je van die experimenten? juist! bevestiging van je uitspraken! je eigen woorden. jij bevestigd alles wat ik zeg met je eigen woorden en je bent ervan zelf niet bewust! ik beschrijf net wat er uit de experimenten als resultaten komt als je je eigen bekende dimensies wilt bevestigen - er komen bewijzen van je eigen dimensies. en jij antwoordt gelijk bevestigend, dat is wel zo. je ziet bevestiging van wat jij gelooft te weten! zegt dat jou niets? ik zeg niet dat er geen resultaten zijn. ik zeg dat resultaten zijn geen nieuwe dimensies. resultaten zijn bevestiging, je hebt niet meer niet minder gedaan, dan je zelf bewijzen dat jij gelijk heeft en aan je resultaten zie ik je motivatie! wat jij zelf nog niet hebt begrepen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik wil geen experimenten met jou, Rota
je neemt een rekenmachine
en toest 2*2 en jij weet dat er 4 komt
en er komt 4 uit, en jij zegt: jah! mijn uitspraken zijn bevestigd...\en dit noem je experimenteren?
haha
nee hoor, ik wou alleen maar wat weten en je hebt het bevestigd
ik geen geen vragen verder ;) bb
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb*
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JaVid, volgens jouw beschrijving is het logisch dat je geesten ziet. Je zegt dat je alleen dat ziet waar je naar op zoek bent. Ooit aan gedacht hoezeer dat op jou van toepassing is? Ik stel je nogmaals de vraag: wat heb ik volgens jou fout gedaan in mijn experimenten? Laat ik de test van de spierkinesioloog als voorbeeld nemen. --  Ik heb alles gedaan volgens *zijn* aanwijzingen. Vind jij dat dat fout was? --  De test was opgezet door iemand anders, samen met de spierkinesioloog. Ik was slechts deelnemer. Vind jij dat dat fout was? --  Uit vijf deelnemers heeft de spierkinesioloog, die geen van ons kende, mij gekozen als proefpersoon. Vind jij dat dat fout was?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zie geen geesten :) ik zei je al duidelijk, ik zeg je de laatste keer je fout is: je motivatie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JaVid, probeer er niet omheen te draaien. Ik heb drie duidelijke vragen gesteld. Durf je daar antwoord op te geven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JE FOUT = JE MOTIVATIE
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ANTWOORD: JE MOTIVATIE
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JE MOTIIVATIE
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
====JE MOTIVATIE====
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ATENTIE< HIER KIJKEN HIER:
ANTWOORD = JE FOUT IS JE MOTIVATIE
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
— Ik heb alles gedaan volgens *zijn* aanwijzingen. Vind jij dat dat fout was? — De test was opgezet door iemand anders, samen met de spierkinesioloog. Ik was slechts deelnemer. Vind jij dat dat fout was? — Uit vijf deelnemers heeft de spierkinesioloog, die geen van ons kende, mij gekozen als proefpersoon. Vind jij dat dat fout was? =================================== dit is GOED
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De motivatie om toch iets te vinden? De motivatie om *alles* in het werk te stellen om elk effectje, hoe klein ook, toch te vinden? De motivatie om samen te werken? Kun je uitleggen wat daar fout aan is? En kun je daarna mijn drie vragen beantwoorden? *Zie* je die vragen eigenlijk wel? Zo niet: discussie gesloten wegens volkomen volkomen onbegrip jouwerzijds.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Euh, ben je nu toch opeens van menig veranderd? Vind je nu toch dat ik goed bezig ben, in plaats van slecht? Druk je eens wat helderder uit, *zonder* schreeuwen en *met* respect.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij gaat het al iets van 20 berichten helemaal nergens meer over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JE MOTIVATIE IS FOUT je motivatie is BEPAALEND voor resultaten
ik zie je motivatie aan je resultaten
wat je ook zgt, hoe jij het ook draait
ik zie het aan je resultaten, je staat op hetzelfde punt
enige wat jij doet is vebestigen eigen uitspraken DAT IS GEEN OPENING VAN DIMENSIES JE MOTIVATIE IS FOUT verkeerde motivatie = verkeerde uistalgen\verkeerde uitgaangspunt - verkeerde bestemming FOUT IS JE MOTIVATIE
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat wat jij doet bij experimenten is GOED
motivatie bij experimenten is FOUT ik schreeuw niet, ik zoek een manier om je duidelijk te maken je vraag wat is fout, ik antwoord fout is je motivatie disscusie gesloten omdat jij je antwoord gekregen hebt
maar jij wilt het niet accepteren JE MOTIVATIE IS FOUT zonder juiste instelling geen juiste resultaten en als jij je eigen uitspraken wilt door gaan bevestigen
dan is disscussie gesloten want jij bent met iets anders bezig dan "opening van nieuwe dimensies" jij doet juist je eigen ding in je eigen wereldje heh
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Marleen, je hebt gelijk. Nu moet JaVid het nog doorkrijgen. Maar dat zal niet lukken, vrees ik. @JaVid, hoe ken jij mijn motivatie? Ik heb al meermaals uitgelegd dat ik alles in het werk stel om mijn eigen ongelijk aan te tonen. Ik help de te testen persoon op alle manieren die ik maar kan bedenken. En dat noem jij een verkeerde motivatie? Wil je soms dat ik degene met wie ik samenwerk, stiekem tegenwerk? Zo ben ik niet! Enneh  --  wat een pracht van een cirkelredenatie. En je ziet het niet eens. Zal ik het uitleggen? Lees, herlees, herlees, herlees, herlees, net zolang tot je doorkrijgt wat ik bedoel. Jij zegt dat mijn motivatie blijkt uit de resultaten. Dat betekent dat je bepaalde resultaten nooit kunt accepteren. Zodra iemand die resultaten bereikt, ga jij schreeuwen dat zijn motivatie dan wel fout zal zijn geweest. Je zult eerst de resultaten bekijken. Bevallen de resultaten je niet? Dan zeg je dat de motivatie van de experimentator fout moet zijn geweest. Bevallen de resultaten je wel? Dan zeg je dat het een goede experimentator was. Daarna bekijk je alleen nog maar de resultaten van die experimentatoren, die in jouw ogen een goede motivatie hadden. De resultaten van alle andere experimentatoren kun je vergeten, want die hadden een slechte motivatie, toch? En goh, kijk nou eens: uit *alle* resultaten die je op die manier overhoudt, blijkt dat er iets bijzonders aan de hand is. En JaVid kijkt triomfantelijk in het rond. Niet ziend hoe belachelijk hij zichzelf zojuist heeft gemaakt. JaVid, blijf lekker in je kuil zitten. Marleen heeft gelijk. Zolang jij alleen binnen jouw ene dimensie blijft kijken, zul je nooit iets anders kunnen zien. Dat maakt verdere discussie zinloos. Discussie bij deze gesloten. Hoewel, jou kennend zul je er nog een paar zinloze reacties achteraan gooien. Weet je - je doet maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en als ik zeg motivatie, ik bedoel je echte motivatie
zeer waarschijnlijk ben je er zelf niet van bewust, wat je echt wilt bereiken met experimenten. of misschien weet jij het maar schuif je het achter "opening van nieuwe dimensies" om voor zichzelf te bevestigen. of misschien wil je het zelf heel graag maar op een of andere manier kan je niet. ik weet niet hoe het precies bij jou zit, punt is dat je motivatie is aan je resultaten te zien. ik zie je resultaten = ik zie je motivatie. het is makkelijk om te zeggen wat je wou bereiken als ik kijk naar de resultaten die jij hebt bereiken. niet zo zeer op wat er precies was, en hoe het er uit zag. dat intereseert me ook niet, het gaat meer om wat je intuitief met een experiment owu bereiken. en als ik kijk naar wat jij zegt, zie ik dat jij zegt dat jouw uitspraken zijn bevestigd. hiervan weet ik dat het in dit geval geen opening van nieuwe dimensies is. als het niet dat is, dan kan het alleen 1 zijn. bevestiging, bewijs van je eigen geloofwaardige kennis. logisch en simpel, niets boeiends...nogmaals, doeg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Volgens mij gaat het al iets van 20 berichten helemaal nergens meer over." pfff, wat kom JIJ weer? je maakt me lachen, je bent zo dom geweest om met je eigen woorden mijn woorden te bevestigen en aangeven wat er met jou en Rota mis is, wat wilt je nu hier nog zeggen? je hebt zelf aangegeven dat jullie denken de resultaten van experiment te weten en je hebt zelf niet door maar door dit toe te geven bewijs jij dat het doel die jullie met Rota aan experiment stellen is ver van oorspronkelijke bedoeling oel van experiment is openen van nieuwe dimensies maar in het geval met jou en Rota is het doel van experiment helemaal anders en jullie hebben geen eens ballen om dit toe te geven jullie mogen duizenden keren mij vertellen dat jullie nieuwe dimensies willen openen maar ik ben niet gek ik kijk niet naar je woorden ik kijk naar je daden. en ik weet dat een daad spreekt luider dan alle woorden van de wereld dus maak me niet lachen Marleen er is geen deur dat iemand die gemotiveerd is om voor zich zelf nieuwe dimensies proberen te openen er is geen deur dat zo'n iemand tot de conclusie komt dat er zijn geen nieuwe dimensies te openen jullie zijn niet braaf genoeg om de waarheid in de ogen te kijken. als jullie sterk genoeg zouden zijn zouden jullie je eigen motivatie eerst gaan onderzoeken, en dan pas beginnen met experimenteren dus het gaat nergens over sinds de de eerste antwoord van Rota. de vraag is "zou je willen mee werken aan experiment met als doel het openen van nieuwe dimensies" en waar jullie met Rota bezig zijn heeft helemaal andere doel het is van A tot Z offtop...mafkezen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en wat mij betreft, ik ben al lang de experimenteren fase uitgegroeid. ik hoef niet te experimenteren om nieuwe dimensies te zien openen. ze openen van zelf voor mij ogen zodra ik kijk. ik ben ook anders gemotiveerd. en jullie spelen je kinderspelletjes en dachten dat je zover bent zeker...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ps - uitspraak: "er zijn geen nieuwe dimensies"
- motivatie: "uitspraak bevestigen"
- resultaat: "uitspraak bevestigd" is dit geen cirkelredenering? :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oh ja, ik wil nog iets zeggen tegen Prana en anderen die wel eens aan experimenteren denken Prana ik ken je natuurlijk niet en ik weet niet waarmee je bezig bent en wat voor experimenten ben je aan het doen, maar toen ik ed heb ontmoet heb ik hem expliciet afgeraden om zulke experimenten met zulke mensen (zoals Rota en Marleen) te gaan doen reden is dat deze mensen zijn nog niet geschikt voor zoiets. ze zijn nog niet voldoende bewust van eigen motivatie. ze hebben hun eigen dimensies nog niet in de gaten. en ze kunnen per definitie niets open krijgen zonder dat ze juist gemotiveerd zijn met Rota en Marleen het is niet het geval deze twee onder het mop van het openen van nieuwe dimensies met iets anders zijn bezig dat anders waarmee ze bezig zijn heeft niets te maken met het openen van nieuwe dimensies, nieuwe dimensies komen hier niet eens in beeld waar ze ermee bezig zijn is bekend voor ieder zelfbewuste mens, maar het is niet bewust bekend van hun zelf. daarom kunnen ze het niet eens toegeven ze zijn bezig met hun zelf te bewijzen dat dat waar ze in geloven waar is. daarom zijn ze genoodzaakt tot een bevestigende conclusie komen. conclusie die bevestigd dat ze gelijk hebben het is duidelijk dat ze liegen over hun motivatie. voor mij persoonlijk was het duidelijk nog voor de experimenten. ik hoop dat het nu voor jou Prana en anderen die ooit dachten te experimenteren, ook duidelijk is ze liegen over hun motivatie. bij zulke mensen gaat het niet om het openen van nieuwe dimensies, bij zulke mensen gaat het om bevestiging van iets anders ze liegen tegen hun zelf omdat ze niet eerlijk genoeg zijn dat niet te doen ze liegen tegen de anderen omdat ze liegen tegen hun zelf het is zinloos om met zulke mensen experimenten proberen te maken simpel omdat ze qua motivatie en instelling niet aa de eisen van zulke experimenten voldoen en nooit vergeten: niet alles is te experimenteren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De naam JaVid, dat betekent toch alwetend? Vandaar dat jij beter lijkt te weten wat mijn motivatie is dan ik zelf. Je ziet niet hoe grappig en aandoenlijk je bent. Ik kijk naar de wereld om mij heen - en zie geen spierkinesiologische dingen. Ooit aan gedacht dat dat misschien zou kunnen komen doordat die dingen niet bestaan? Maar nee, JaVid hoeft niet naar buiten te kijken. JaVid zit in zijn kuil en bedenkt hoe de wereld zou moeten zijn. Daarna schreeuwt hij zijn verzinsels in het rond. En wee degene die het waagt het niet met hem eens te zijn. Want JaVid is alwetend! JaVid hoeft niet te kijken om te weten! Iedereen die wel kijkt en iets anders ziet -- die *moet* dan wel slecht zijn, dat kan niet anders! Je zou zo in een tekenfilm kunnen optreden! Oh, nog één ding. Heb je ooit in de gaten gehad dat jij de enige hier op GV bent, die vrolijk doorkwettert nadat de discussie expliciet is gesloten? Dat kan maar één ding betekenen: je voert slechts monologen. Want kennelijk maakt het voor jou niet uit wie er aan de andere kant van de discussietafel zit. Ook als daar helemaal niemand zit, raaskal je gewoon door. Zolang je zo slecht kunt luisteren dat je niet eens in de gaten hebt dat je discussiepartner al lang is verdwenen, is elke discussie zinloos. Discussie gesloten. Het zegt jou niets, daar kan ik helaas niets aan doen. Daar zul je echt zelf aan moeten werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik praat niet meer met jou, jij bent uitgeluld mijn naam betekent iets anders, niet al-wetend. ga maar goed informeren en ik hoef ook niet al-wetend zijn om je motivatie kunnen inzien je motivatie is duidelijk te zien aan je resultaten dus er was geen discussie, blijf maar dromen jij en Marleen hebben bewezen dat ullie doel is geen opening van nieuwe dimensies jullie doel is iets anders je kan tegen je zelf je hele leven gaan liegen maar met mij gaat het niet werken blijf maar lullen dat jij nieuwe dimensie wilt openen, ik geloof er geen meter van je daden spreken anders dus ik zeg je doeg-doeg en als jij met mij wilt volgende keer praten moet je eerst mij bewijzen dat jij juist gemotiveerd bent. en tot die tijd voldoet je niet aan de eisen om met mij een discussie te voeren kortom, oprotten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prana
je gaat toch ook niet aan een puber universiteitsprogramma uitleggen nou... experiment "opening van nieuwe dimensies"
is universiteit experiment "bevestiging eigen uitspraken"
is puberteit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en alleen pubers zouden hiermee niet eens zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2Verschillende werelden.
2 Verschillende talen. Rot. je hebt totaal geen idee waar wij het over hebben.
Maar je wilt het wel graag weten, zo graag zelfs dat je telkens weer het conflict opzoekt om de ander uitspraken te ontlokken, waar jij weer op kan in gaan hakken.
Al 7 maanden is je tactiek niet veranderd. Ga terug naar af en begin opnieuw en open een nieuwe discussie door belangstelling te hebben naar de ander.
Nu zoek je alleen maar een bevestigging dat je gelijk heb.
Telkens en telkens weer speel je het zelfde spelletje, zonder enig inzicht te krijgen waarom de ander er zo anders over denkt. Als wetenschapper moet je inmiddels toch wel heel benieuwd zijn waarom er hier op G.V. er ruim 50 personen zijn die er geheel anders over denken dan jou zelf.
Daar nieuwsgierig naar zijn , dat is wetenschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ed, JaVid, ik bied jullie mijn excuses aan. Mijn excuses voor het feit dat ik wil leren. Ik citeer die laatste schandelijke zin uit mijn antwoord: "
Maar onderzoek doen, mits op basis van wederzijds respect: ja natuurlijk!
" Mijn excuses dat ik respect en belangstelling toon. Ik zie nu in dat ik meer moet aanvallen, dat ik denigrerend moet doen, zoals JaVid. Ik weet dat ik niet mag aanvallen, en niet denigrerend mag doen. Ik snap nu dat ik niet mijn eigen mening mag verkondigen, zoals ik een vorige discussie waarin ik schandalig heb ingehakt op lora en monique. Ik snap ook dat het is toegestaan je eigen mening te verkondigen, en op de ander in te hakken, zoals JaVid doet. Heren, ik zie in dat geesten bestaan. Want als iemand zegt dat ze bestaan, heb ik de morele plicht die persoon hooguit een paar toelichtende vragen te stellen, maar er beslist niet tegenin te gaan. Iemand die terecht in geesten gelooft, mag natuurlijk wel inhakken op die onvolleerde zielen die de Grote Waarheid nog niet hebben gezien. Ja, geesten bestaan. Respect mag, maar respect hoeft niet. Toenadering zoeken hoeft niet, maar toenadering zoeken is een plicht. Heren, ik zal mijn schofterige gedrag hier beëindigen. Lang leve de geesten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat is er mis mee om je te verdiepen waarom zoveel andere mensen er zo anders over denken?
dat als uitgangspunt zien, luister naar ze, ze vertellen bijzondere ervaringen, probeer samen met hun naar antwoorden te zoeken, ook wij zoeken antwoorden!!
Wij lijken zo veel op elkaar, heb ik al eerder gezegt.
mensen zoals jou hebben we nodig, leergierig tot het uiterste.
Je weet nog steeds niets van deze wereld, maar je wilt het heel graag, maak een afspraak en sla spijkers met koppen.
Doe iets in plaats van zinloze discussie's, bijna iedereen is al afgehaakt, heeft er geen zin meer in.
Natuurlijk wil je leren en weten, dat willen wij ook.
Dat wil ik ook, al je argumenten heb ik bekeken, gelezen overnagedacht, maar als ik hier weer een sessie heb en er weer zoveel bijzondere dingen gebeuren ,is mijn twijfel weer weg, je hebt me alleen maar meer overtuigt dat het allemaal bestaat, dat wil ik graag met je delen, nog steeds.
Maar niet meer zoals hier boven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja Ed, ik heb me erin verdiept. Aan alle reacties hier te zien, was dat fout. Een eenvoudige vraag wordt uitgelegd als aanval. Het inbrengen van nieuwe informatie wordt uitgelegd als aanval. Het geven van een tegenargument wordt beschouwd als schandalig. Het aangaan van de discussie is al fout. Aan alle dingen die hierboven staan heb ik mij schuldig gemaakt. Ik zie ook wat wel goed is: denigreren, de ander beschuldigen van onvolwassenheid, een argumentatie afdoen als zondvloed van woorden, geen belangstelling tonen voor andermans achtergrond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rot.. het is niet wat je zegt maar de manier waar op, of laat ik het zo zeggen je bedoelt het vaak niet zo, maar de ander begrijpt het wel zo.
Door jouw manier van reargeren plaats je de ander direct al in de verdedeging waar ze niet meer uit komen, dus wordt daarna alles wat je zegt als aanval gezien en dan begint het modder gooien.
Je bent heel vaak goed wetenschappelijk bezig, maar ondertussen wals je de ander plat en als ze dan beginnen te schreeuwen ga je er nog een paar keer overheen.
Daar heb je zelf geen erg in.
je ziet hier boven hoe het kan aflopen.
het broeit al een poosje bij je, je was van plan niet meer zo te reargeren, nu is het er uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ed, je praat hier over het verleden. Die discussie met (vooral) lora en monique. Daar zijn we goed uitgekomen - was althans mijn idee. Een waanidee, zo weet ik nu. Ik moet het kort houden -- je bent al vaker al mijn argumenten platgewalst met het simpele "zondvloed van woorden". Waaruit ik afleid dat jij niet naar mij hoeft te luisteren. JaVid, hierboven, maakt zich kennelijk *niet* schuldig aan een zondvloed van woorden. Ik begrijp het niet. En wie het niet begrijpt, kan zich beter afzijdig houden, toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ed, het spijt me dat ik het moet zeggen, maar je zit nu echt fout. Het wangedrag van JaVid in deze draad (en overigns vele anderen) kan je toch niet ontgaan zijn, kijk je daar nu werkelijk vergoelijkend overheen omdat JaVids belevingswereld qua spiritualiteit meer lijkt op de jouwe dan die van Rota? Rota is hier niet degene die aanvalt. Rota is hier niet degene die weigert zich te verdiepen in de wereld van de ander. Rota is niet degene die telkens een stuk of zeven reacties achter elkaar plaatst om al schreeuwend en scheldend op de ander in te hakken. Ik zie Rota juist wel belangstelling tonen. Daarom stelt hij de vragen die hij stelt. Inderdaad, in die vragen gaat hij niet kritiekloos mee met het etherische taaltje waarmee zo vaak over spirituele zaken wordt gepraat. Hij gebruikt gewone, voor iedereen begrijpelijke taal. Taal waarbij niemand zich onzeker hoeft te voelen of hij wel begrijpt wat er gevraagd wordt. Concrete vragen, waar concrete antwoorden op gegeven kunnen worden. Leve de helderheid! Maar dan blijkt dat de ander geen antwoord kan geven op die concrete vragen. Een zuiver mens zou er dan geen probleem mee hebben om te zeggen "ik weet het niet". En daar aan toe te voegen "dat is het onderzoeken waard". Maar nee, dat is niet wat er gebeurt. In plaats daarvan krijgt de gesprekspartner een woede-aanval. Begint zijn geschreeuw te spammen. Klinkt nog het meest als een woedende vierjarige die zijn zin niet krijgt. En dan jij, Ed, jij komt daar overheen met een verhaal dat juist Rota het conflict zou opzoeken en op de ander in zou hakken? Dat valt me zwaar van je tegen Ed, echt waar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het spijt me, Ed, maar nu laat je je zelf wel HEEL erg kennen. Dit valt me diep, diep van je tegen. Dat je ZO overtuigd bent van je 'eigen gelijk' - wat je goed recht is - dat je in dergelijke discussies meent de 'kant' van schreeuwer JaVid te moeten kiezen, siert je op zijn minst niet, en doet ook geen goed aan je eigen geloofwaardigheid. Echt heel erg jammer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn reactie zeg ik, dat al bijna iedereen is afgehaakt, (de laatste maanden) door de manier van discussie voeren.
Het ontaardt heel vaak in een zinloze discussie en eindigt met modder gooien.
Ik kies niet de kant van Javid, dat staat er nergens, ik kies ook niet de kant van Rot..
Ik ben ook niet tegen rot.., in tegendeel, ik respecteer hem en nog steeds.
Ik probeer nutraal te blijven .
Ik wil alleen maar aangeven dat de manier van discussie voeren, aggresie opwekt.
Dit is al 7 maanden aan de gang en het eindigt altijd op deze manier, niet alleen als Javid meedoet maar ook met anderen.
Jullie zien alleen het resultaat van een dicussie voeren en niet de oorzaak.
Daarom zeg ik ook, ga terug naar de basis, begin opnieuw, verdiep je in de beleving van de ander en probeer van daaruit antwoorden te vinden.
Het spijt me als jullie dat anders begrepen hebben.
maar ik zie al 7 maanden lang het zelfde gebeuren, met maar ook zonder Javid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, de enige manier van discussieren die agressie opwekt, is in mijn ogen die van JaVid. Er zijn wel meer heftige discussies geweest over dit en aanverwante onderwerpen, maar ZO zout als hij steeds presteert, heb ik het nog nooit gegeten. Bij deze worden kan ik me helemaal aansluiten :
Daarom zeg ik ook, ga terug naar de basis, begin opnieuw, verdiep je in de beleving van de ander en probeer van daaruit antwoorden te vinden. Elk bewijs, hoe summier ook, is een bewijs. Ik wacht nog steeds op eentje. Een test is daarvoor nu eenmaal het enige aangewezen middel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil aan alles meewerken en wacht nog steeds op voorstellen al maanden lang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dames en heren, Ook ik volg deze discussie, het is immers mijn vraag hier.
Ten eerste wil ik zeggen dat ik van JaVid inderdaad vind dat hij schreeuwt. Om meerdere reacties te gebruiken voor dezelfde inhoud vind ik schreeuwen. JaVid, als je iets zegt en iemand begrijpt het niet, dan heeft het niet veel zin om het te herhalen. Je zult het anders moeten uitleggen. En voor iedereen. Als je schreeuwt is het een teken dat je niet kan communiceren. Je hebt geen helderheid in het vinden van de JUISTE woorden. De interactie van JaVid samen met Rotaluctac is niet eentje om samen naar helderheid te komen. Ze brengen elkaar naar beneden, waarbij helderheid ontbreekt, dus ook de juiste woorden ontbreken.
Dan komen oerinsticten naar voren en voor de man is dat vechten (schreeuwen). Wees nieuwsgierig in elkaar. Luister oprecht naar elkaar. Geef elkaar op deze manier energie om zodat diegene die aan het woord is zo helder mogelijk te maken.
Geef elkaar de ruimte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ed, JaVid, ik bied jullie mijn excuses aan. Mijn excuses voor het feit dat ik wil leren." niet geaccepteerd
je wilt niet leren, je zegt dat alleen maar
het is duidelijk, want je hebt tot nu toe nog niets geleerd
je blijft op dezelfde: je hebt gelijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marleen, ik weet van zeker dat jij niet eens bewust bent van wat ik zeg van Rota weet ik dat hij bewust liegt jij niet, jij weet het gewoon niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gdanonym als jij ietts aan iemand vertelt, verwacht je dan dat het wordt gelezen en begrepen zo niet te minste geprobeerd maar als je de vraag krijgt "wat is fout"en je duidelijk antwoord geeft "fout is je motivatie"en aan jou gelijk hierna wordt weer gezegd "probeer niet om te draaien, wat is fout?" dan ga jij na een tijdje ook scheeuwen, geloof me en ik schreeuw niet, ik gebruik CAPS LOCK simpel omdat hier op GV geen of text ter beschiking is als iemand dat als een verhoging van intonatie ziet, dat was niet mijn bedoeling. mijn bedoeling is om na te drukken en verder, ik heb al in ed'lijn geschreven, ik zie hier geen discussie. de hele punt van Rota dat ik hier met hem discusseer is zijn dag dromen ik heb een vraag gesteld, en zijn antwoord gekregen, gelezen en begrepen hij heeft mij vraag gesteld, ik heb geantwoord maar of het wordt gelezen en begrepen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en dat ik geen helderheid hebt in het vinden van de juiste woorden, komt misschien doordat het Nederlands mijn 4de taal is en bij het uitleggen van zulke moeilijke momenten met mijn beperkte woordenschat hoop ik meer dat er aan de andere kant van de lijn meer op de inhoud wordt gelet dan op de vorm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Javid, dat Nederlands niet jouw taal is kan ik er niet uithalen. Dit is een compliment. "hij heeft mij vraag gesteld, ik heb geantwoord maar of het wordt gelezen en begrepen…"
Ik heb die vraag gezien en jouw antwoord. Het wordt niet begrepen. Dat is in ieder geval duidelijk geworden.
Helaas heb jij niet andere woorden kunnen vinden om hem wel te kunnen laten begrijpen. Herhalen van dezelfde woorden heeft in ieder geval geen nut. Niet 2x, niet 3x, gewoon niet.
Misschien ben jij niet de juiste persoon om het hem dit uit te leggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:) bedankt dat kan. ik pretendeer ook niet die juiste persoon te zijn. ik denk of ik weet zeker dat uiteindelijk komt het bij hem toch alles tot 1 plaatje inclusief mij en ieder ander mens die hem ooit iets over wou brengen probleem is echter dat hij niet alleen mij niet begrepen heeft, precies hetzelfde gebeurde ook met ed, marita, berth en laatste tijden verwacht ik van hem niet eens dat hij het gaat begrijpen, ik schiet het gewoon uit en wat hij er mee doet is zijn probleem
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb geduld, iedereen heeft zijn eigen tempo om te veranderen. Om van zichzelf te leren.
Ik ben ook niet diegene die hem het licht laten zien. Ook ik heb mijn zaadje bij hem geplant. Jij heb nu je 50+ reacties met hem gehad. Ik ben daar ook eens geweest. Onthou dit, iedereen heeft het RECHT om op zijn eigen tempo te werken. Je kunt hem niet dwingen om sneller te gaan. Ooit zal jij een discussie met hem kunnen voeren die voor beiden echt een toevoeging is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou, geduld heb genoeg... ik heb zelf aan hem zo veel dingen uitgelegd dat zelfs als hij tot het eind van zijn leven erover gaat mediteren zal het ook niet lang genoeg zijn en dan ben ik nog niet de enige, jij bent er ook geweest van alles wat hier aan hem alleen werd uitgelegd kan je een batalion van boeddhi's maken, als ze het willen natuurlijk hij wilt het niet. hij wilt iets anders. hij heeft recht om in zijn eigen tempo te werken of helemaal niet werken. maar hij heeft geen recht andere mensen te misbruiken en door speculatie, domme gedraai en onbegrip zijn eigen bewijs willen bewijzen onder de cover van "oh ik wil leren" wie wilt ie gek maken hier? enige die zijn leugens gelooft is hem zelf alles wat er gebeurt wordt straks voor hem een toevoeging. als je wilt leren leer je zowel van de posotieve als van de negatieve sterker nog, als iemand zou met zijn eigen ontwikkeling bezig zijn, dan zou voor hem JUIST negativiteit veel meer van belang zijn. want juist daar achter verbergt er iets waar aan moet gewerkt worden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou stoppen met het op de man af te reageren.
Dit gaat om jouw boosheid die in jouw zit. Hij wordt kennelijk getriggerd door Rot.
Projecteer jouw boosheid niet op Rot, hij is niet de oorzaak van jouw boosheid.
Reageer je niet af op Rot, hij heeft niet jouw boosheid gemaakt, die zat er al. Rot is niet met spirituele ontwikkeling bezig. De wetten die jij hanteert in je laatste alinea gelden niet voor hem. Wij moeten ons aanpassen, niet andersom.
Van negatief leert hij niet, dat is toch wel gebleken of niet?
Dus probeer het eens anders, jij kan het anders, doe dat maar eens als je dat kan.
Je zult zien het wordt heel anders dan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, natuurlijk, het is mijn boosheid die wordt getriggerd door Rota... nou en? voordat ik het met hem begin te praten ben ik al ervan bewust, dus projecteren gaat niet en doe ik ook niet ik doe tegen hem precies hetzelfde wat hij doet tegen de anderen verschil is is doe het open, en hij liegt maar in feite, ik gooi op hem alles wat ik in zijn eigen woorden zie. ik zie onrespect voor de anderen, waarom zou ik hem respecteren. ik zie dat hij een tunnelvisie heeft en zo graag wilt het hebben, waarom zou ik hem helpen van zijn tunnelvisie af te komen ik laat hem lekker gaan, wat dat betreft zit het goed discussies en conflicten die ik wel in ga, zeg ik nogmaals, gewoon voor de lol. ik kan prima mijn boosheid voor mij zelf kalmeren, ik kan prima gewoon glimlachen en niets tegen hem zeggen verder gaan maar soms seg ik het gewoon, omdat ik vind dat ik het kan. wat jij niet begrijpt, is dat in stuur mijn boosheid expres op hem en niet andersom ik laat het expres gaan. ik laat het expres uit branden. ik laat het gerealiseerd wegvallen reden van mijn boosheid is niet hij, dat weet ik ook. hij is maar een trigger. er zijn zo veel triggers, ik laat mijn boosheid niet altijd gaan. meestal verwerk ik het in stilte zonder dat trigger dus daar gaat het niet om. wat jij probeert mij uitleggen loop ik zelf door nog voordat ik met hem in discussie kom --- dat hij van de negativiteit niet leert is simpel mdat hij nog een kleuter is. en ik vind het prima zolang die kleuter niet denkt dat hij alles beter weet ik kan wel anders, maar ik probeer het niet eens. zoals ik hem al had gezegd, hij moet mij eerst bewijzen dat hij goed gemotiveerd is. tot die tijd heb ik volledige recht op mijn negativiteit en de uitrukking ervan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat onze twee discussies nu samenkomen met de vraag die je mij gesteld heb. Ik sluit nu deze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oke
Ja denk het wel maar zou eerst heel veel info willen hoe ze dit willen gaan doen.. Maar voor een wetenschappelijk onderzoek heb je zo vreselijk veel mensen nodig, want alles zullen ze weerleggen en is ook begrijpelijk. Maar dan nog de vraag als het nu echt bewezen zou worden, dan zullen nog veel mensen het niet als bewijs vinden En is niemand er mee opgeschoten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De testen die ik zo voorstel beginnen heel simpel. Ze gebeuren met wederzijds goedvinden. Dat betekent wel dat er enige tijd gemoeid kan zijn met het vinden van een opzet die voor iedereen acceptabel is. De eerste test is dan een simpele. Geen definitieve test, eerst maar eens rustig aan, ervaring opdoen, en kijken of er iets bijzonders aan de hand zou kunnen zijn, of dat het bij voorbaat hopeloos is. Als de eerste test aangeeft dat er helemaal niets uitkomt, is natuurlijk altijd een herkansing mogelijk. Als de eerste test (al dan niet in de herkansing) aangeeft dat er iets aan de hand zou kunnen zijn, wordt het tijd om een uitgebreidere / nauwkeurigere test uit te voeren. Dit is de opzet die meestal wordt gebruikt. Je zou natuurlijk ook meteen de definitieve test kunnen gaan doen, maar omdat die veel uitgebreider en nauwkeuriger is, vereist die veel meer voorbereiding. Vandaar dat we meestal rustig beginnen. Bijkomend voordeel van rustig beginnen is dat iedereen aan elkaar kan wennen, en ervaring kan opdoen met elkaar. De wetenschappers kunnen ervaring opdoen met de werkwijze van een -- laat ik maar zeggen -- paranormale, de paranormale kan ervaring opdoen met het deelnemen aan een test. Dat alles om de uitgebreidere test een grotere slagingskans te geven. Dat laatste is iets wat paranormalen vaak wegmoffelen, maar het is toch echt zo: de wetenschappers doen er alles aan om aan te tonen dat de paranormale gave WEL bestaat. Alles om de proefpersoon te helpen. Natuurlijk geen gesjoemel, geen valkuilen, geen halve tests -- degelijkheid gaat voor alles. Maar binnen die degelijkheid wordt werkelijk alles uit de kast gehaald om een effect, hoe minimaal ook, toch te kunnen zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welkom Rotaluclac, ik heb je een beetje gemist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, heb me wat afzijdig gehouden. Eerlijk gezegd ben ik wat bang geworden. Er zijn zoveel dingen waarvan ik het gevoel heb dat ik ze niet meer mag zeggen, omdat mensen zich dan gekwetst voelen. Het gevoel monddood te zijn. Niet fijn. Dan houd ik me maar liever afzijdig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken dat gevoel. Het is belangrijk om iedereen in zijn waarde te laten. Om ook hun geloof hun geloof te laten zijn, dan kan anders zijn dan de jouw, of de wetenschap.
Misschien heb ik geprobeerd om jouw ideeën te vernietigen, mijn excuses hiervoor.
Mijn herziene antwoord is: Ja ik zou wel mee willen werken,maar ik vind de term energiegevoelig en wetenschap al niet bij elkaar passen. Ik zou dus zeer sceptisch deze test doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. +1 Misschien wil je ook vertellen waarom je sceptisch bent. Maar dat hoeft niet hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben van het soort,dat zegt,eerst zien en dan geloven. Ik vind dergelijke onderwerpen altijd iets zweverigs hebben. Maar net zo min als jij niet kunt bewijzen dat een dergelijke energie bestaat kan ik niet bewijzen,dat dat ze niet bestaat!
Als je me kunt overtuigen:Graag!
iedereen is energiegevoelig :)
sommige meer, sommige minder maar iedereen voelt wat

moeten er nog wetenschappelijke onderzoeken gedaan worden? er zijn zo veel al gedaan. als het was niet voldoende om "een nieuwe dimensie" te openen ik twijfel dat verdere experimenten er bij kunnen helpen

als een voorbeeld, ik dacht aan een experiment die is in Japan plaats gevonden. een aantal daoistische en boeddhistische meesters hebben met hun gedachtekracht de structuur van de waterkristallen beinvloed

er zijn een aantal sessies geweest waarbij spirituele meesters rondom de vatje met water gingen zitten en gedurende een aantal uren in diepe meditatie of trans in duikden met als doel een bepaalde (van tevoren bekende gedachten) zoals liefde, chi, peace, woede, jaloezie enz naar water toe te sturen

er waren foto's gemaakt van de kristallen van die water vóór de sessies en crystallen van diezelfde water na de sessies, nou alleen een blinde zou het niet kunnen zien

nieuwe dimensies, zeg je?

zulke wetenschappelijke experimenten gebeuren vaak genoeg om zelfs een oermens te kunnen overtuigen dat materie zelf is niets anders dan energie (check de tweede link) en dat er zijn veel meer dimensies in een druppel water dan we ons ooit zou kunnen voorstellen

als bij iemand geen lampje brandt dan zou er een vuurtoren ook niet werken :D

Toegevoegd na 1 uur:
mn antwoord: nee, dus :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JaVid, je noemt slechts een propagandafilm als bron. Mag ik daarover één enkel vraagje stellen? --  Heb je de kritieken op die film gelezen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, dat ben jij die noemt het propagandafilm :) experiment met water is gemaakt door een onafhankelijke japanse onderneming gespecialiseerd of in IT of in iets dergelijks kritiek is kritiek alleen als er wordt in tegenstelling tot de tesis een betere versie ervan aangeboden zonder dat is het geen kritiek ik heb nog wetenschappelijk gezien geen betere versie van het verhaal kunnen vinden jij wel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het woord propagandafilm is niet door mij verzonnen. Nogmaals, heb je de kritieken gelezen, of bekijk je ook dit verhaal slechts van één kant? Het experiment met het water is op vele manieren onderuitgehaald. Lees de kritieken, het verbreedt je horizon. Een betere versie kan niet worden aangeboden. Hoe kun je nu een betere versie aanbieden van bedrog? Nogmaals, lees de kritieken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:)
het is door jou hier genoemd
wat propagandeerd dit film dan? nogmaals, ik zie geen kritiek film is wetenschappelijk accuraat en verschil in meningen binnen de wetenschap neem ik aan als gegeven als betere versie kan niet worden aangeboden... ...dan is de criticus uitgeluld
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ps: experiment met water is niet de enige maar zonder lampje geen vuurtoren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JaVid, jongen, je bent weer lekker aan het schreeuwen vanuit je eigen wereldje. Het woord propagandafilm is niet door mij verzonnen. Ik citeer het hier slechts. Bezwaar? Als jij deze film wetenschappelijk accuraat noemt, heb je werkelijk geen flauw idee wat wetenschap inhoudt. Nogmaals: lees de kritieken. Als je durft... Maar zoals je zegt, je ziet geen kritiek. Je hebt al aangegeven hoe dat komt: je ziet slechts dat wat je wilt zien. Oh, als je ook maar enig idee had hoezeer je het over jezelf hebt als je je tot mij denkt te richten... Ken je Ramtha's School of Enlightenment? Dat is de sponsor van deze film. Het zijn *hun* denkbeelden die hier worden uitgedragen. Er zijn andere verlichtingsgroeperingen, maar die komen hier niet aan het woord. Er is de wetenschap, maar ook die komt natuurlijk niet aan het woord. Deze film is dus een pure propagandefilm van Ramtha's School of Enlightenment. Niets aan te doen. Over dat water: je zult wel een aanhanger zijn van Masaru Emoto. Die heeft erg veel geld verdiend aan het verkondigen van zijn water-ideeën. Voor hem staan er grote belangen op het spel. Daarom heeft ook hij Ramtha's film met een flink bedrag gesponsord, en heeft hij een flinke stem gehad in de inhoud van de film. Ook hier: lees de kritieken op Emoto's denkbeelden. Ik kan die kritieken hier makkelijk noemen, maar ik ben niet in staat ze aan jou op te dringen. Belangstelling voor alternatieve ideeën moeten toch echt vanuit jezelf komen. Zolang je die belangstelling niet hebt, is het zinloos die andere werkelijkheid aan je voor te leggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb geen bezwaar, dat jij dit film als propaganda ziet ja, zelfs als film is gesponseerd door Ramtha en ja zelfs als Masaru eigen belang heeft (pfff, wat dacht jij, hij is een ondernemer!) zo wat? verandert het iets technisch of wetenschappelijk gezien in experiment met water? of bedoel jij dat jij uberhaupt niet gelooft dat het waar is? haha, dan moet je missc hien je lampje vervangen... en voordat jij een betere versie van de film sponseert en betere ideeen uitlegd en wetenschappelijk onderbouwd zoals ze het in de film gedaan hebben, is al je kritiek 2 centen waard en voordat jij nu mij uitlegd wat er wetenschappelijk gezien aan beschreven experiment met water of aan exeriment van double slit mankeert, is al je kritiek 4 centen waard en voor dat heb ik geen belangstelling
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het verandert niets aan het experiment met het water. De kritieken daarop blijven nog steeds even geldig. Zolang jij die kritieken niet wilt zien, is het zinloos om jou te vertellen wat er mis is met het, ahum, "experiment". Je zult het niet inzien. Net zoals je weigert die kritieken te zien. Vervang je lampje. Misschien helpt dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien zie je mn toren niet achter de wolken :D voordat jij iets nuttig zegt geldt voor jou een regel: "criticus uitgeluld" het helpt ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang je weigert die kritieken te zien, zul je ze niet zien. Discussie gesloten wegens verregaande zinloosheid. Hoewel, jou kennend zul je er nog een paar zinloze reacties achteraan gooien. Weet je - je doet maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:) doeg
AWM
14 jaar geleden
Wat nog erger is: De film is duidelijk gemaakt door Scientology adepten. Zeer kwalijk. Nee, ik ga dat niet bewijzen, ga zelf maar goed zoeken....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oh mn god, nog een kritici :D ideeen die in de film worden beschreven zijn bekend niet alleen bij Ramtha's sekt of bij Scientology adepten ideen die in deze film worden beschreven komen overeen met ideen uit boedhisme, daoisme, zen, vedanta en nog veel andere plaatsen en tijden dezelfde ideen worden door iedere interpretator anders uitgelegd. er worden veel verschillende meningen in dat film bij elkaar getrokken met een single gedachte interpretator's visie is niet relevant, wat relevant is de inhoud, de boodschap en natuurlijk als er iemand moeite heeft met hoofdzaken van bijzaken scheiden zal dit film als kwalijke propaganda zien en iemand die dat wel kan doen haalt uit de film wat hij nodig heeft en de rest laat varen
Allereerst: er zijn geen 'nieuwe dimensies'. Alle dimensies bestaan al, hier en nu. Alleen de (wetenschappelijke) mens moet/wil nog een manier vinden om ze te zien - doorgronden - analyseren - onderzoeken - begrijpen en misschien ooit verklaren. Als het werkelijk zo makkelijk zou zijn, had men al een manier gevonden. Maar we zijn van veel meer dingen afhankelijk dan alleen de 'juiste meetinstrumenten'.

Het gebeurt al, eeuwenlang, en het is niets nieuws. Alles is verbonden, alles is één, altijd al geweest. Dat niet alles voor iedereen zichtbaar en verklaarbaar is, betekent echter niet dat het er niet is. Het is te makkelijk om alles wat men niet begrijpt, onder te brengen onder fantasie en creaties van het brein.

De mens is klein en nietig stipje in een enorm groot geheel. De mens kan heel veel, maar toegeven dat iets buiten je macht en mogelijkheden ligt blijkt heel erg moeilijk te zijn.

Zodra de juiste meetapparatuur ontwikkeld is, zal ik mijn adres doorgeven. Dan mogen ze langskomen voor hun onderzoek. Ik zal dan persoonlijk een verzoek doen aan gene zijde of men alsjeblieft mee wil werken op het juiste moment en op een, voor de wetenschappelijke mens, acceptabele manier ^^
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heb je mooi verwoord +1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies het antwoord wat we hier nog miste.
+1