Kan een helder ziende <voelende> wel over een kerkhof lopen zonder lastig gevallen te worden door de mensen die daar liggen ?

Hij kan met de dooden spreeken zegt hij

Toegevoegd na 5 minuten:
i.v.m met vam bezoek of andere verpligtingen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ik wil nu een antwoord gaan geven die heel veel over mij zelf verteld.
Toch wil ik het heel graag doen, om duidelijkheid te geven over het leven na de dood, voor zo ver ik het zelf begrijp.
Natuurlijk komen hier ook de minpuntjes weer, maar dat weerhoud mij niet antwoord te geven.

Tijdens een sessie in ons natuurpark, voelde ik plotseling dat er een andere energie aan wezig was die niets met de sessie zelf te maken had.
Ik voelde/ zag dat het een meisje was van 8 jaar, rood haar en een strik er in, een rood- witte jurk aan.
Ze was heel verdrietig, ze was/zat naast me in de grot.
Ze was ooit verdronken tijdens de watersnoodramp in Zeeland.
Ik kreeg een naam door, leeftijd wist ik al.
Wat later was het meisje verdwenen.

Met deze naam ben ik naar het kerkhof gegaan van ons dorp, om op de herdenkingssteen de naam te zoeken die ook overeen kwam met de leeftijd van 8 jaar.
Ik kon de naam niet terug vinden.
Ik moest de graven van de ramp maar gaan zoeken.
Tot mijn grote verbazing liep ik er zo heen, ze lagen allemaal bij elkaar.
Toen ik bij de graven aan kwam, overviel me een golf van emotie en plotseling was ik omgeven door10 a12 geesten die mij om hulp vroegen.
Ze trokken aan me en vroegen smekend om hulp.
Mijn adem stokte, ik kreeg het benauwd en raakte bijna in paniek, niet dat ik bang was, maar ik wist niet wat ik er mee aan moest, dit was te veel.
Ik stond daar te huilen als een klein kind, totaal overmand door verdriet en wanhoop, het voelde verschrikkelijk.
Het geroep om hulp werd steeds duidlijker, ze waren overal om me heen.
Ik moest daar weg!
Met veel moeite ben ik eindelijk bij de graven weg gekomen en toen was het net zo snel over als het gekomen was, even stond ik nog even stil bij een graf van iemand die ik heel goed gekend heb, maar daar voelde ik gek genoeg helemaal geen emotie, terwijl je dat juist wel zou verwachten.

De naam van het meisje van 8 heb ik nooit gevonden.
Ze is wel met de anderen van het kerkhof naar het licht gebracht, dat heb ik niet alleen gedaan, maar met nog 2 anderen mensen en dat ging heel rustig en vredig.

Het meisje met de strik in het haar zie/voel ik niet meer in het park, naar het kerkhof moet ik nog een keer heen, misschien zijn er nog meer.

Dus ja, je kan als medium lastig gevallen worden op een kerkhof door zielen die nog niet over zijn naar het licht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tjonge,wat een verhaal.Wat bijzonder dat je dat hebt meegemaakt.Heb je vaker soortgelijke ervaringen gehad ?
Ik vind het heel dapper dat je het hier durft neer te zetten.
Je zult op veel ongeloof stuiten denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Edd wat heb jij een stuk van jezelf gegeven zeg, prachtig. Maar kan jij het ook bewust afsluiten als je daar naar toe zou gaan anders kom je ze overal tegen, en heb je nooit rust.
Maar zeker een + waard
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cavi bedankt
azil, ja die ervaringen heb ik meer gehad.
lora, ik kan me er voor afsluiten, eigenlijk wordt het voor mij gedaan (mijn gidsen )
Maar als ik me afsluit kan ik niet helpen, je moet de visite eerst binnen laten om tegen ze te kunnen praten.Ik heb er bijna nooit last van en als ik het wel heb, heb ik het zelf opgeroepen, dus voor gekozen.
Alleen op dat kerkhof was ik er niet op berekend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Wat een mooi antwoord
En sorry als ik te veel bij je heb los gemaakt
En voor mij een + je er bij en het beste antwoord

Andere antwoorden (7)

Als ie helderziend is dan heeft hij geen probleem. Want als ze hem willen lastig vallen gaat hij er niet over heen. Hij weet het tenslotte al van te voren......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij kan wel tegen maar beslist niet MET de doden spreken,die zeggen heus niets terug! En hoe zou hij dat doen,als hij bij een cermatorium in de buurt komt,of nog erger woont?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen die daar liggen vallen niemand lastig, neem dat maar van me aan, geen mens, geen helderziende, geen hond die daar last van heeft...

Dus ik weet niet precies waar jij last van hebt als je over een kerkhof loopt...

Toegevoegd na 9 minuten:
En als de helderziende werkelijk helderziet is dan ziet hij overal netjes tussendoor te lopen zonder dat ze hem zien of aanvallen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke vraag!

Zelf zal hij waarschijnlijk zeggen dat de geesten zich alleen aan hem voordoen als hij ze oproept, of als hij ze toelaat. Zolang hij dat niet doet, zal hij zeggen rustig over het kerkhof te kunnen kuieren.

Leuk verhaal, maar helaas is het op geen enkele manier mogelijk zo'n verhaal te onderscheiden van een willekeurig ander verhaal.

De werkelijkheid (zoals ik die zie) is anders.

In principe kan hij gewoon over het kerkhof lopen, want die doden zijn dood, en geesten bestaan niet (oei, bukken voor de storm aan minnetjes).

De helderziende/-voelende kan zich natuurlijk wel *inbeelden* dat hij wordt lastiggevallen. Als hij dat doet, kan hij inderdaad niet rustig over een kerkhof lopen. Maar ja, dan valt hij in wezen zichzelf lastig, al zal hij dat heel anders ervaren.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeker een plus van mij
Rieneke1
14 jaar geleden
en nog een plusje!
er staat er nu trouwens pas 1 :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 (er staan er nu inmiddels 3)
Ik denk het wel, want ze moeten en kunnen zich afsluiten anders zouden ze nergens geen leven meer hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de 'helderziende' ergens loopt zonder dat hij/zij weet dat er een hoop lijken onder hem liggen begraven, dan zal hij/zij er helemaal niets van merken. Maar weet hij dat er lijken liggen en zijn er mensen in de buurt die hem 'helderziende' vinden, dan krijgt ie 'ineens' heel erg veel door. Typisch is dan wel dat doden 'hints' een leuk spelletje lijken te vinden omdat ze alleen maar letters schijnen te kunnen doorgeven. ;-) 'Mijn naam begint met een A, G, H of M'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als die persoon deze gave zou bezitten hoeft hij toch niet naar een begraafplaats. Dan krijgt die het contact zo ook wel.