Ik begrijp ze werkelijk niet, mensen die in het bedrog van AstroTV trappen. Waarom laten die mensen zich zo bedriegen?

Er is immers nog nooit wetenschappelijk bewijs geleverd voor de functionaliteit van astrologie.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (10)

omdat mensen graag dingen willen weten en er in principe in geloven als men dat verteld.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Men hoopt met deze 'antwoorden' meer zekerheid in het leven te krijgen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet iedereen is slim/heeft een hoog IQ om door te hebben dat het allemaal nep is. Hier komt ook nog bij dat sommige mensen een bepaald (bij)geloof aanhangen en daarom hiernaartoe bellen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nee, geen wetenschappelijk bewijs, maar ga eens op zondag ochtend naar de kerk, die zat dan ook vol met mensen die naar een pastoor luisteren die over een god verteld waar geen wetenschappelijk bewijs voor is... Er zijn mensen die geloven dat er meer is tussen hemel en aarde. Natuurlijk moet astroTV winst maken, en wordt je telefoontje erheen dik betaald... Maar als dat voor sommigen nu eens een geruststelling is, astrologie? Dan lig ik er niet wakker van.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dik betaalde para telefoondiensten. Ik was in gesprek met een exploitant. Hij wilde me graag in het team hebben. Maar toen ik zei dat ik uit principe geen geld voor mijn adviezen aannam. moest hij dat toch even voorleggen aan het Team. En ... natuurlijk, men had geconcludeerd dat ik toch niet in het team paste.
Juist wanhopige mensen zijn erg vatbaar voor oplichters die hen een strohalm biedt. Als je hunkert naar een warm woord of bevestiging zoekt voor het een of ander ben je al snel behoorlijk kwetsbaar. Aasgieren ruiken dat van kilometers afstand en spelen daarop in.

Wanneer er geen (vaak heel forse) geldelijke vergoeding tegenover staat heb ik niet zo veel moeite met al die gevraagde en ongevraagde zweverige adviezen maar wanneer er dus grif voor moet worden betaald acht ik het pure oplichting.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mensen geloven nu eenmaal in zaken, die ze graag willen geloven. Ook al is daar geen enkel bewijs voor te vinden. Zuiver irrationeel,
puur bijgeloof. Wat te denken van alle kwakzalvers, helderzienden enzovoorts, enzovoorts? Raakt ook kant noch wal!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor mensen die denken dat ze zelf weinig invloed op hun leven hebben, is geloof (of het nu in astrologie of in god is) geruststellend. Als ze denken te weten wat 'de sterren' of wat voor hogere macht dan ook voor ze in petto hebben, geeft ze dat het gevoel dat ze meer grip op hun leven hebben. Zeker als die 'hogere macht' (via vertegenwoordigers als astrologen en priesters) ze aanwijzingen geeft over hoe te leven.

De astroloog zegt "wees vandaag voorzichtig in de buurt van water" en de gelovige denkt dat hij zichzelf door die 'informatie' kan redden van een gewisse verdrinkingsdood. De priester zegt "gij zult uw buurmans huis niet begeren, noch zijn vrouw, noch zijn geiten" en de gelovige denkt een recept te hebben om in de 'hemel' te komen in plaats van in de 'hel'.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In de astrologie zijn drie hoofdstromingen te onderscheiden.

Allereerst is daar de kranten- en weekbladenastrologie, vervolgens de astrologie die zich op voorspellingen richt, en ten slotte de astrologie die zich beperkt tot karakterontleding en therapeutisch werk

Zie bron voor verdere toelichting :
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het Ego is nu eenmaal on(be)grijpbaar. Het Ego wil weten wat hem te wachten staat. Wie het Ego overwonnen heeft, accepteert alles wat op zijn weg komt en handelt automatisch op de juiste wijze.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Religie en spiritualiteit staan los van wetenschap.

Geloven geneest.
Je kent vast het gezegde wel "het zit tussen je oren."

Mensen vinden rust in astrologie, ze vinden daarin antwoorden op vragen die de wetenschap niet kan beantwoorden, maar waar ze wel een antwoord op verwachten.