Glaasje draaien, hoe kan dit?

Ik heb vroeger als kind weleens een aantal keren meegedaan aan "glaasje draaien". We zaten dan met een aantal kinderen in de kelder en m.b.v. alle letters v. h. alfabet en een glas gingen we dan aan de gang. Het glas bewoog echt, maar gaf vaak hele gekke, kinderlijke antwoorden. Haast niet om serieus te nemen zeg maar. Maar het glas bewoog wel echt. Want soms was het glas te snel voor onze vingers en schoten ze eraf. En je kunt het ook duidelijk voelen of je meebeweegt/meeduwt of niet. Nu is het zo dat ik helemaal nergens in geloof. Niet in een hiernamaals, niet in geesten, niet in god. Hoe valt het "glaasje draaien" dan te verklaren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nik mis mee lijkt me dat glaasje draaien. http://www.youtube.com/watch?v=0y3N-0ROF4s&feature=player_embedded
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eens in je eentje glaasje te draaien. Het zal je opvallen dat er dan niets gebeurd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1 dat is nog geen verklaring hoe dit kan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik wil het graag proberen hoe moet het?? (precies)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ,ik geloof wel in geesten en het hiernamaals en dat is tevens een antwoord op je vraag.Je kunt allerlei geesten oproepen en er er bij die niets goeds in de zin hebben.Niet doen.Het is gevaarlijk.