Als aanvulling op het huidige politieke stelsel, zou dit geen gek idee zijn. Maar of de tegenhanger van materialisme spiritualiteit is, vraag ik me af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
spiritualiteit sluit materialisme niet uit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En andersom?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
andersom weten ze niet eens waarmee ze te maken hebben :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
...............inclusief materie zelf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is wat ik bedoelde met mooie aanvulling en tegenhanger :) "De Partij van het Bewustzijn"

Andere antwoorden (13)

zeker weten ..... ... .. .

m.vr.gr. ... dirk ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij zitten er al spirituele elementen in partijen, die streven naar een groenere wereld en een beter , vrijer, ruimer leven voor de dieren. Mensen die hun buik vol hebben van het materialisme stemmen al op deze partijen.
Daarom denk ik, dat "we" (als in: wij allemaal) onze buik nog helemaal niet zo vol hebben - anders was de aanhang van deze partijen wel groter !
Maar ik blijf hopen, en ga intussen door met stemmen op de Partij voor de Dieren....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een partij die dieren belangrijker vindt dan mensen, gadverdamme
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het heel goed dat er mensen zijn die voor de dieren opkomen,ze kunnen het tenslotte niet zelf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb mijn dieren het liefst gebakken in een champion sausje niet in de politiek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elk zijn meug, zei de boer, en hij braadde een vlieg.
Ik denk het wel. Ik ben er eerlijk gezegd niet helemaal in thuis maar voor mijzelf vind ik dat het nu belangrijk is om is te gaan kijken hoe we samen per persoon een betere samenleving kunnen opwekken. Inplaats van steeds het materiële zoals belasting enzo. Wat ook belangrijk is. Zoals de zogenaamde dreiging van de moslims enz. Is het niet belangrijker om te gaan kijken hoe wij dit samen alle geloven, culturen en mensen beter kunnen laten werken om samen deze verschillen tot een eenheid te laten vormen.

Inplaats te gaan gooien met argumenten van het land uit gooien enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spiritualiteit en politiek, hmm, lijkt me een vreemde combinatie. De politiek is nu al wazig genoeg lijkt me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hebben we onze buik vol van materialisme dan?

Maar als antwoord: Assublief niet! Er worden al te veel dingen in dit land besloten op gevoel, via luchtballonetjes.
Het is tijd dat wetenschap weer betrokken raakt bij politiek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik in ieder geval niet
politiek zou wat mij betreft helemaal niet beinvloed moeten worden door wat dan ook
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
behalve publieke opinie dan, he...
Ik vind dat spiritualiteit geen plaats heeft in een seculiere overheid. Ergo, nee, ik heb er iig geen behoefte aan (naast de SGP, CU, CDA en de andere broeders).

PS - Hoe kom je erbij dat men hun buik vol zou hebben van het materialisme?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, ik ben de eerste om te zeggen dat ik het ongebreidelde materialisme vandaag de dag al heel lang meer dan beu ben. Maar ik schat zo in dat een politieke partij die ons allemaal probeert te overtuigen van het belang een stapje terug te doen, tamelijk kansloos is. Zou mooi zijn, dat wel.

Maar het spirituele ertegenover stellen ?? Pfoe, ik denk dat ik mijn buik daar nog heel veel sneller van vol zal hebben.

Waarom niet gewoon een beetje meer pragmatische, realistische partij ? Die mensen inderdaad weet te overtuigen EN te motiveren met een beetje minder genoegen te nemen. Daar kun je gewoon voor met twee voeten op de grond blijven hoor ; lukt me al jaren. Alleen mensen die erg gehecht zijn aan hun (tweede) autootje, hun (elke drie maanden nieuwe) mobieltje en overmaatse breedbeeldteevee ga je ECHT niet meekrijgen. Kansloos, helaas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Mooi verwoord en nog mee eens ook!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"...die ons allemaal probeert te overtuigen van het belang een stapje terug te doen, tamelijk kansloos is..." ik zou kunnen denken dat jij licht paranoid bent, zo veel keer zie je één en hetzelfde patroon... hoe kan jij het weten, als jij bij dit stap nooit geweest bent, dat dat een stap terug is of juist andersom? onzin :) "...Kansloos..." iedereen spreek wat zelf ziet, he
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben consuminderaar dus weet alles van het doen van een stapje terug. Ook van het gebrek aan enige bereidheid daartoe van de ' grote massa'. Vooral niet als het tijd of moeite kost ; stel je voor. Een politieke partij die daar echt werk van wil maken heeft zeker mijn stem, maar ik vrees nog een heeeeeleboel stemmen niet. De partijen die daar wel iets aan doen, zijn me op andere punten weer te links. Wie weet in de toekomst ; het is wel een groeiende groep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ehm, ik zei niks over politieke partijen en stemmen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar heb je het dan over, in het licht van deze vraag ????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:) niks, laat maar
Het woord spiritueel is net zo hol, nietszeggend en op meerdere manieren uit te leggen als het woord God. Als een politieke partij wel aan één ding zou moeten voldoen, dan is het wel duidelijkheid. Als je je buik vol van hebt van materialisme, dan staan daar al een concrete politieke bewegingen tegenover: de socialisten, de sociaal-democraten en de liberaal-socialen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik vind van niet en geloof ook niet dat wij onze buik vol hebben van het materialisme. We zouden nog geen dag kunnen leven zonder al onze luxe en we moeten alleen maar meer hebben.
Daarnaast is de politiek volgens mij al veel te onduidelijk, laat staan als er ook nog eens een spirituele kant bijkomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij hoeft een spirtuele partij niet, laten we nou maar eerst zorgen dat de velen partijen die er nu zijn er iets van gaan maken, daarna kunnen we gaan uitbreiden met andere partijen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is er mis met materialisme? Het maakt het leven leuker, makkelijker, en interessanter, en de tegenstanders ervan zijn zich te weinig bewust dat we allen materialistische trekjes hebben. Het verlangen is meestal wel mooie dan het hebben van, maar dat geeft juist zoveel voorpret.
Ik leef zelf van het materialisme van anderen, dus hoop dat mensen nog lang mooie luxe kleding blijven willen hebben!
Een spirituele partij zal voor sommige welkom zijn, persoonlijk ben ik daar te nuchter voor, net als vele landgenoten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er is geen behoefte aan de politiek at all