Is het mogelijk dat een ander persoon bezit neemt van je lichaam bij uittreding?

Als je eenmaal je lichaam verlaat, is het dan mogelijk dat iemand anders je lichaam overneemt?

Edit: Ik wil niet beweren dat uittreding ook daadwerkelijk bestaat, dat weet ik niet. Ik ben vooral benieuwd naar mensen die hierin geloven, hoe zij dit zien.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.3K

Antwoorden (14)

Alleen als je geen goede virusbeschermer hebt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan je lichaam niet verlaten, een BDE is een psychologisch verklaarbaar verschijnsel. Waarom we dat zeker weten? Omdat de persoonlijkheid onlosmakelijk met de hersenen is verbonden. Gaat het mis met je hersenen door een infarct of zwaar ongeval, dan kan je persoonlijkheid of zelfs je karakter veranderen. Dat zou niet mogelijk zijn als de 'ziel' onstoffelijk zou zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk niet, uittreding is gewoon een hallucinatie. Wie jij bent wordt bepaald door je hersens, het fysieke en het geestelijke is niet los van elkaar te zien. Je verlaat dus ook je lichaam helemaal niet, dat lijkt alleen zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AUB, we leven in 2009 en de uittredingen zijn een relict van de late middeleeuwen en heksenvervolgingen vooraleer de wetenschap zijn intrede deed en alle ongefundeerde stellingen stuk voor stuk ontkrachtte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er wordt door mediums gezegd dat dit kan, maar ik geloof er niet in.... Dus als je het aan mij vraagt is mijn antwoord nee.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat kan niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat kan niet. Je *kunt* helemaal niet uittreden. Je kunt wel het zeer realistische *gevoel* krijgen dat je bent uitgetreden, of een zeer realistische *herinnering* hebben aan het zijn uitgetreden - maar werkelijk uittreden, dat kan echt niet.

Enneh - als je toch in uittredingen blijft geloven - dan moet die persoon die bezit neemt van jouw lichaam, zijn eigen lichaam hebben verlaten. Dan kun jij dus mooi bezit nemen van dat lichaam. "Oog om oog, tand om tand" - maar dan anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk wel dat het kan want volgens mij word ik ook heel vaak overgenomen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat jij teveel horrorfilms kijkt. Het lijkt mij niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan, daarom moet je lichaam beschermd worden...

Er is nog iets anders dat kan gebeuren, en dat is dat een ander zo maar bezit van je lichaam neemt en dan de eigenaar op de bijrijdersstoel komt te zitten en de indringer aan het rijden slaat... Dat kan ook en dat noemen ze dan bezetenheid... De entiteit dient dan uitgedreven te worden, omdat hij niet vrijwillig zijn plaats zal afstaan...

Iedereen die dit niet weet, kan het natuurlijk alles tot in het belachelijke trekken, voor hen hoop ik dat ze nooit een dergelijke situatie zullen meemaken...

Toegevoegd op 22-06-2009 13:21:19
En iedereen die dit naar het land der fabelen verwijst die zit ernaast...

Als ik zeg dat de rooms katholieke kerk uitdrijvingsrituelen geïnstitutionaliseerd heeft, dan kan het toch geen fabeltje zijn...

Zie link voor alle ontkenners van exorcisme...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Strookt niet met de wetenschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit heeft niets met de wetenschap te maken... Dat de zon opkomt heeft ook niets met wetenschap te maken... Het is gewoon zo... Je kunt er natuurlijk iets wetenschappelijks van maken, maar sec dat de zon opkomt heeft niets met enige wetenschap te maken... zo ook exorcisme... Het is er gewoon... daarmee uit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat de zon op komt is prima te verklaren (op wetenschappelijk verantwoorde wijze). Jouw spookverhalen echter niet.
Dit is volgens mij zo'n vraag wat een gebed zonder einde word. Zoiets van welles en nietes.
Als je een nuchter (volgens mijn beleving) persoon ben, dan weet je dat het pure onzin is waar je het over hebt. Ben jij echter spiritueel aangelegd, dan zal het allemaal best mogelijk wezen.
Maar wie heeft er nu gelijk? Wie heeft bewijzen (aantoonbaar en tastbaar)?
Ik blijf nuchter en zeg "NEE".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn verschillende ideeen over of een mens met zijn geest kan uittreden uit het lichaam.

Vanuit wetenschappelijk oogpunt is dit momenteel niet mogelijk. Men heeft de geest nog niet wetenschappelijk kunnen ontdekken (echter geldt hetzelfde voor beelden die we visueel in de prikkels in onze hersenen zien, zoals dromen). Daarmee gezegd, geldt vanuit wetenschappelijke kant geen onderbouwing voor je vraag over uittreding en daarmee ook niet dat iemand anders bezit van je kan nemen.

Vanuit spiritueel andersdenkende mensen, wordt aangegeven dat het wel mogelijk is om uit te treden. Hierbij zijn verschillende ideeën: Het astrale vlak, waar je eigenlijk op een hoger niveau qua bewustzijn komt. Een hemelse lijn die je verlengt uit je lichaam (zilveren lijn) en waardoor je geest verder de wereld in kan dan je lichaam. De geest kan zich losmaken van het vlees en dus je lichaam en kan vrij rondwaren en jij bent dan bewust in de geest die los is van het lichaam.

In de eerste van de spirituele ideeën, zou het mogelijk zijn dat iemand je 'hulsel' vindt zonder eigenaar en hier plaats in zou nemen (echter denk ik dat wanneer dit zo zou zijn, de geest niet naar vorm van het lichaam zou passen).
Bij de Tweede zou je eigenlijk niet je lichaam verlaten, maar je geest verruimen ten opzichte van de afstand van je lichaam tot een 'hemels' centrum. Daarmee zou iemand eerst de zilveren lijn moeten doorknippen, voordat er ruimte zou zijn.
De derde optie komt in de buurt van de eerste, hierbij geldt hetzelfde: Leeg huis, inbreken, maar het meubilair kan wel eens in de weg zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uittreden doet iedereen. Dit proces doet zich meestal 's nachts voor wanneer we 'slapen'. Wij zijn ons hier meestal ook niet van bewust. Het zijn de momenten dat we in gesprek gaan met onze geleidegids(en) ['je helper in de sferen']. Tijdens de uittreding wordt ons lichaam zolang beschermd door een andere gids of helper.

Je lichaam laten 'bezetten' door 'iets' anders heeft te maken met je overtuigingen en je levenswijze.
Mij is wel bekend dat je door een 'entiteit', een 'lage energievorm, lastig gevallen kunt worden waar je last van kunt ondervinden.

Wanneer je meer over dit onderwerp wilt weten kunnen de boeken van Loes van Loon je hierin verder helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, want als je een uittreding heb dan verlaat je geest je lichaam. Er kan geen andere geest controle over je lichaam nemen. Een uittreding gebeurt meestal in je slaap. Als je dan wakker word voel je je heel erg fit. Zelf heb ik ook een paar keer een uittreding gehad in m'n slaap. Ik zie mezelf dan in m'n bed liggen.