Hoe laat ik me uitschrijven uit de kerk?

Ik heb post ontvangen van de protestantse gemeente hier.
Blijkbaar hebben ze dus mijn naam en adres, ik heb en wil niets te maken hebben met de kerk.

Hoe laat ik me uitschrijven, is daar een centraal orgaan voor ofzo? (ook geen idee van welke protestantse gemeente ik lid zou zijn)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 belletje en het is geregeld denk ik hoor, als je je niets wil laten opdringen of je ben ergens niet thuis moet je vooral je eigen weg volgen, zelfontplooiing heet dat.

Het beste antwoord

Als het gaat om de protestante kerk, zou je ook hier een briefje heen kunnen sturen:
Protestants Landelijk Dienstencentrum
Postbus 8504
3503 RM Utrecht
Dat is het centrale adres van de PKN. Mocht het een ander soort kerk zijn, dan zal er toch wel een adres op de brief zelf staan, toch?
Zorg in ieder geval dat je het schriftelijk doet... Dan heb je het altijd zelf zwart op wit (in de pc) staan.

Ik kan, ook op de site van de PKN, niets vinden over uitschrijven. (Logisch, willen ze liever niet haha) Maar als je een brief stuurt hier naar toe, en een naar de gemeente zelf, kan er weinig mis gaan lijkt me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Goede actie... Schrijf terug op die melding, op die post die je kreeg... En zeg wat je wil... En als dat daar niet kan, dan sturen ze je wel door... Iedereen die geen binding meer heeft met zijn geboortekerk of geloof zou dat moeten doen... Heel goed...

Alleen als je praktizeert, moet je contributie betalen en anders eronder uit...

Toegevoegd op 01-06-2009 16:53:30
Toen ik me liet uitschrijven op mijn 18de, was dat een bevrijding dat weet ik nog wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de post die je hebt ontvangen staat toch wl een adres, naam of telefoonummer. Ik zou iemand van die protestantse gemeentt opbellen of bezoeken en zeggen dat je uitgeschreven wenst te worden. Dat verzoek wordt natuurlijk gehonoreerd. Makkelijk toch!?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt natuurlijk ook alles weggooien en negeren. Als jij je nooit hebt ingeschreven, zie ik niet in waarom jij er achter aan moet (en tijd verliezen). Op den duur stoppen ze er vanzelf wel mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Exact, laat ze lekker in hun sop gaarkoken.
Volgens mij moet je dan bij het bevolkingsregister zijn, dus het gemeentehuis. Daar staat iedereen ingeschreven en waarschijnlijk ook met het geloof erbij.

Toegevoegd op 01-06-2009 17:07:15
Er zijn ook speciale stickers waarmee reclame post afzender retour kan worden gezonden.
Je kunt dan op de enveloppe het verzoek schrijven om uw adresgegevens uit hun adressenbestand te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de katholieke kerk moet je je uit laten schrijven bij de gemeente waar je bij hoort. Toen ik als student verhuisde van mijn geboortedorp naar mijn studentenstad en ik post kreeg van mijn nieuwe kerkgemeente, heb ik dat direct gedaan.
Je kunt je niet uitschrijven bij het gemeentehuis, dus ik verwacht dat jij je ook bij jouw protestante gemeente uit kan schrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt het beste in de telefoongids zoeken naar het kerkelijk bureau (als dat niet in de brief staat) of contact zoeken met de scriba van de kerk (dat is de secretaris).
Negeren zoals ik hier boven heb gelezen heeft geen zin, je staat ingeschreven als (doop)lid van de kerk en daar kom je alleen af als je zelf laat uitschrijven.

Niettemin kan ik je aanbevelen gewoon lid te blijven, en contact zoeken met de kerk voor meer informatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt simpel die brieven op de post gooien met afzender retour. Je bent aan geen enkel genootschap iets verplicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat negeren het handigst is. Gaat het overigens over een wijkblaadje of toch diepgaandere stof?

Officieel uitschrijven moet officieel bij de eerder genoemde bureaus gebeuren. Dit kost je echter wel tijd. De post negeren is eenvoudiger denk ik.

Bovendien ben je sowieso niets verplicht, of je de post nu wel of niet krijgt.