Welk 'werktuig' gebruik je om te weten wie je bent?

Met je ogen zie je wat het zicht kan bevatten, met je oren hoor je wat het gehoor kan bevatten, met je mind bedenk je wat de mind kan bevatten...
Welk 'zintuig' is groot genoeg om te bevatten wie wij in werkelijkheid zijn?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Het is ten ene male onmogelijk jezelf te kennen...

Dus de vraag is een koan, een niet te beantwoorden vraag...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

welke gast?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met mijn ogen, daarmee lees ik immers de Happinez.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met je hersenen, want je schept daarmee als het ware een beeld van jezelf.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alleen de zes zintuigen tezamen zouden een leuke poging kunnen doen, vermoed ik. Zodra je er één uitsluit, mis je gegarandeerd een deel van jezelf.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
It seems you want to be Unplugged.

Follow the white rabbit
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je huid, want daar zit je in als het goed is
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik gebruik het werktuig : 'introspectie"
zelfonderzoek, analyse, etcetera. Hoe effectief dit instrument is ligt aan een heleboel factoren. Hoe graag wil je weten wie je bent ( voor jezelf) en hoe geoefend ben je in het analyseren van jezelf... het begrijpen van wat je doet, denkt, wil hoopt en leert... :-))

ik vermoed dat ons eigen bewustzijn groot genoeg is om het 'zelf' te bevatten en te begrijpen. alhoewel, dat begrijpen daar schort het nog wel eens aan!
:-)))
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met het "psychische" lichaam dat een tussenschakel is tussen jouw fysieke ik en de ziel.
De ziel is de essentie maar helaas ontoereikbaar in de objective staat van bewustzijn.
Het psychische lichaam kan gewekt worden door middel van regelmatige meditatie en bepaalde oefeningen.
Het opwekken van dit lichaam zal ook de intuitie bevorderen, het "derde oog" en het astrale lichaam.

Mediteer eens op het woord ziel en sta open voor de indrukken :)